دانش نامه لینک‌یار
پیج آتوریتی و دامین آتوریتی چیست؟
  امتیاز 4.83 از 5 توسط 6 نفر

پیج آتوریتی و دامین آتوریتی چیست؟

سرفصل‌ها

صفحه ها در لحظه اول انتشار با توجه به چه معیار هایی رتبه بندی میشوند؟

چه فاکتور ها و ابزار هایی برای سنجش اعتبار یک سایت (دامنه) وجود دارد؟

میزان اعتبار یک دامنه سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

اعتبار میانگین دامنه و سایت باید چه عددی باشد؟

فاکتور های پیج آتوریتی و دامین آتوریتی چیست؟

روش های افزایش اعتبار دامنه ی سایت؟

 

این سوالات را میتوان جز مهم ترین و متدوال ترین سوالات حوزه دامین آتوریتی دانست که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد.

 

 پیج آتوریتی( Page Authority) و دامین آتوریتی(Damin Authority)  چیست؟

اعتبار دامنه و اعتبار صفحه

 پیج آتوریتی ( Page Authority) و دامین آتوریتی (Damin Authority) اعدادی در بازه ی 0 تا 100 هستند که توسط یکی از معروف ترین ابزار های کمپانی moz برای سنجش میزان اعتبار و قدرت یک دامنه میباشند. این دو فاکتور بیانگر شهرت و میزان اعتبار دامنه شماست که با توجه به معیار هایی که در ادامه خواهیم گفت به صفحات سایت شما و در نهایت به دامنه شما داده می شود. این دو فاکتور را نمیتوان معیار اصلی رتبه بندی گوگل و دیگر موتور های جست و جو دانست، اما با توجه به تشابه الگوریتم های این ابزار با الگوریتم های گوگل (پیج رنک سابق گوگل) و همچنین مقایسه و پایش سایت های معتبر، میتوان گفت که این عدد در اکثر مواقع رابطه مستقیم با رتبه و اعتبار سایت در موتور های جست و جو دارد. به طور کلی میتوان گفت که دامین آتوریتی و پیج آتوریتی نشانگر میزان قابلیت دریافت رتبه برای یک سایت هستند.
 

 

تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

تفاوت پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

تعریف پیج آتوریتی (اعتبار صفحه) : Page Authority به اختصار PA  اعتبار و قدرت هر یک از صفحات سایت را به صورت مجزا بررسی و نمایش میدهد. این عدد هم مانند دامین آتوریتی عددی در بازه 0 تا 100 است که معمولا صفحه اصلی سایت شما بیشتری اعتبار را در مقایسه با دیگر صفحات دارد. همانطور که از توضیحات بر می آید این عدد برای هر یک از صفحات سایت شما متفاوت است( معیار اصلی تفاوت نیز مجموع اقداماتی است که به صورت خاص روی هر یک از صفحات انجام شده. اقداماتی مانند دریافت بک لینک و...)

تعریف دامین آتوریتی (اعتبار دامنه) :  Domin Authority به اختصار DA بیانگر اعتبار کلی دامنه شما و متعلق به صفحه خاصی نیست. به طور کلی میتوان گفت که دامین آتوریتی از مجموع  میانگین پیج آتوریتی ها بدست می آِید.

 

دو فاکتور متفاوت پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی ولی وابسته بهم!

همان طور که در بالا اشاره کردیم، دامین آتوریتی نشان گر میزان اعتبار دامنه شما و پیج آتوریتی بیانگر و نشانگر اعتبار هر یک از صفحات سایت شما است. اما بهتر است بدانید که این اعداد بر اساس یک سری فرمول ها به یکدیگر وابسته هستند، به این صورت که گاها بیان میشود دامین آتورینی میانگین تمامی پیج آتوریتی های شما است و یا این نظریه بیان میشود که به هر میزان اعتبار دامنه شما بالا باشد، اعتبار صفحات شما در بدو انتشار بالاتر خواهند بود.

 

 

نحوه افزایش پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی

افزایش اعتبار دامنه

حال چگونه باید Page Authority و Damin Authority را افزایش دهیم؟ خیلی از وبمستران بر این باورند که اصلی ترین المان افزایش آتوریتی سایت بک لینک های معتبر هستند و برای این کار تمرکز خود را برای لینک سازی و خرید بک لینک میگذراند.
اما باید بگوییم که در کنار فرآیند لینک سازی، فاکتور های دیگری هم در این اعتبار دخیل هستند(افزایش سرعت سایت، موبایل فرندلی بودن، تولید محتوای یونیک و...)

 

برای افزایش آتوریتی میتوانید از کمپین های مناسب لینک‌یار را مشاهده کنید : کمپین افزایش آتوریتی

 

توجه داشته باشید که اعتبار دامنه و اعتبار صفحات یک عدد صعودی و لزوما ثابتی نیستند، و گاها این اعداد رو به کاهش هم خواهند بود. که معمولا این کاهش ها به دو دلیل اتفاق میافتند : به روز رسانی الگوریتم های ابزار موز - افت سئوی سایت ( از دست دادن لینک، کاهش سرعت سایت و...)

 

ابزار های تحلیل Page Authority  & Damin Authority

ابزار های دامین آتوریتی

برای بدست آوردن پیج اتوریتی و دامین اتوریتی از سایت ها و ازار های مختلفی می توان استفاده کرد که همه آن ها از API (وب سرویس های) شرکت MOZ استفاده می کنند. بهترین روش آن استفاده از خود ابزار MOZ می باشد.
برخی از ابزار های مشاهده نمره اعتبار دامنه و اعتبار صفحه :

ابزار های سایت moz.com :

ابزار یک 

ابزار دوم

 

ابزار های معروف کاربردی سئو به جز وب سایت moz :

seoreviewtools.com

checkmoz.com

 

هر بازه عددی از اعتبار دامنه و صفحه نشانگر چه میزان اعتبار است؟ اعتبار میانگین دامنه و سایت باید چه عددی باشد؟

 

از 1 تا 20

اگر سایتتان را تازه راه اندازی کردید و در آن فعالیت خاصی نداشتید اعتبار سایت شما در همین محدوده قرار دارد ولی نگران آن نباشید چرا که با گذشت زمان و سئوی سایتتان وبک لینک سازی مناسب در مدت چند ماه میتوانید به این بازه دست پیدا کرده و جای خود را بین رقیبان پیدا خواهید کرد.

 

از 20 تا 30

سایت های معمولی که نگاهی به فرآیند سئو و لینک سازی داشته اند در این رنج قرار دارند.

 

از 30 تا 40

سایت های این رنج را میتوان سایت های معتبر و خوبی دانست که برنامه سئو و لینک سازی منظمی داشته و می توان گفت خود را از سایت های دیگر جدا کرده در این رنج قرار دارند و آماده جهشی بزرگ هستند.

 

از 40 تا 50

سایت های خوبی که دارای بازدید بالایی هستند و صاحبان کسب و کار های اینترنتی معتبر در این رنج از اعتبار قرار دارند این رنج از اعتبار دامنه را میتوان اعتبار دامنه خوب دانست.

 

از 50 تا 70

وب سایت هایی که در این رنج قرار دارند مطمعنا سایت های بسیار خوبی هستند که در کار خود موفق بوده و درآمد خوبی دارند که پشت چنین موفقیتی یه تیم متخصص سئو وجود دارد که سایت را به بهترین شکل خود بهینه کرده اند. به این سطح رسیدن می تواند بسیار ایده آل باشد.

 

از 70 تا 90

در ایران سایت های اندکی هستند که به این سطح رسیده باشند. سایت های پر بازدید و برند بیشتر در این سطح قرار دارند.

 

از 90 تا 100

خب این سطح برای ما تقریبا غیر ممکن بوده و تا بحال مختص به کمپانی های بسیار بزرگ از قبیل گوگل و آمازون و ... می باشد.

 

کلام آخر

اعتبار دامنه و اعتبار صفحه اعدادی در بازه 0 تا 100 بر اساس داده های جمع آوری شده ربات Mozscape ابزار Moz  هستند که در واقع بیانگر میزان قدرت و میزان احتمال رتبه گرفتن سایت شما در کلمات کلیدی است. طبق تحقیقات و تجربیات ما در تیم لینکیار باید بگوییم که یکی از اصلی ترین معیار های ابزار Moz  (اصلی ترین معیار) برای افزایش دامین آتوریتی و پیج اتوریتی بک لینک است. ما در پلتفرم لینکیار (لینکیار چیست؟) پکیج های بک لینک و رپورتاژ آگهی با همکاری سایت های معتبر ایرانی و خارجی برای افزایش دامین آتوریتی و سئوی سایت شما آماده کرده ایم.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما بصورت رایگان ارتباط برقرار کرده و مشاوره خرید بک لینک و رپورتاژ در راستای افزایش اعتبار دامنه و سایت دریافت کنید.

 

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان