دانش نامه لینک‌یار
10 نمونه رپورتاژ آگهی موفق در ایران
  امتیاز 4.83 از 5 توسط 12 نفر

10 نمونه رپورتاژ آگهی موفق در ایران

سرفصل‌ها

در سری مقالات آموزشی لینکیار در حوزه رپورتاژ آگهی به تفصیل صحبت هایی صورت گرفت که در آن مقاله ها سعی ما بر این بود که شما را با مفاهیم اولیه و اصول نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا کنیم. در این مقاله قصد داریم نمونه های موفقی از رپورتاژ آگهی های منتشر شده در ایران که با رعایت این نکات توانسته اند بازخورد مثبت و قابل توجهی از رپورتاژ های خود دریافت کنند را بررسی کنیم.

 

نمونه رپورتاژ آگهی های موفق

در این مقاله قصد ما این بوده که حدالامکان رپورتاژ ها را از زمینه های مختلف انتخاب و بررسی کنیم تا شما عزیزان کاملا با نقطه اشتراکات مهم آشنا شده و همچنین تمرینی برای آزموش های ما بوده باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

1- مستر بلیط

رپورتاژ آگهی های موفق ایران

وب سایت مستر بلیط در یکی از رپورتاژ های خود که به گزارش سئوکاران این مجموعه باعث جذب ترافیک بالایی از این رپورتاژ و ارتقا جایگاه در نتایج موتور های جست و جو شد، تیتری تحت عنوان "همه چیز در رابطه با بازار شیراز" منتشر کرد. این مقاله شامل چند پاراگراف مختصر و مفید که هر یک شامل سرتیتر های مرتبط و خوانایی هستند تشکیل شده است.

این مقاله در یک قالب خبری و گزارشی از شهر شیراز نوشته شده و همانطور که در لینک زیر میتوانید مشاهده کنید، در تیتر اول از هیچ لینک خروجی استفاده نشده است.(دلیل این کار این است که کاربر متوجه تبلیغاتی بودن متن نشود).
و در ادامه در پاراگراف های بعد در یک اشاره کوتاه در سفر به شیراز، کلمات کلیدی خود را گنجانده و از آنها به عنوان انکر تکست بک لینک خود استفاده کرده است.

متن خبر

 

مطالعه بیشتر : انکر تکست چیست؟

 

 

2- ریحون

نمونه رپورتاژ اگهی های موفق

وب سایت ریحون که یکی از سرویس های فعال و پیشرو در حوزه سفارش غذا است، در یکی از رپورتاژ آگهی های موفق خود که در سال 2018 منتشر کرد، تیتری را تحت عنوان "آخرین فرصت شرکت در مسابقات پیش بینی نتایج جام جهانی 2018" انتخاب کرد. این تیتر علاوه بر جذابیت های بصری خود برای قشر مخصوصی از جامعه، از ترفند ترند نیز بهره برده است.

در اصل ریحون برای انتشار رپورتاژ خود از نوعی راه اندازی کمپین موقت در کنار سرویس خود بهره برده است.
پاراگراف آغازین این رپورتاژ بسیار هوشمندانه انتخاب شده است، به نوعی که در ابتدا از تاثیر سامانه های هوشمند بر زندگی بشر سخن میگوید و سپس به معرفی راه اندازی سیستم های سفارش غذای آنلاین در این بسترها، سرویس خود را با کلمات کلیدی مد نظر خود انتخاب میکند.

از دیگر تکنیک های استفاده شده در این رپورتاژ که در بالا به آن اشاره کردیم، استفاده از کلمات ترند بوده، همانطور که در متن این رپورتاژ قابل مشاهده است ریحون سعی بر این داشته که از کلماتی چون "جام جهانی" "پیش بینی فوتبال" و... نیز بهره مند شود.

متن خبر

 

3- تلوبین

رپورتاژ اگهی موفق

تلوبین یکی از استارت اپ های موفق ایران در حوزه پخش فیلم و سریال به صورت آنلاین و همچنین یک ارشیو از برنامه های صدا و سیما است.
این وب سایت در یکی از رپورتاژ آگهی های خود با عنوان "تلوزیون شخصی خود را داشته باشید" به طور مستقیم یک متن تبلیغاتی را برای خود متشر میکند. در این رپورتاژ آگهی با عنوان کردن این موضوع که هر کس میتواند برنامه های تلوزیون را در هر ساعت از شبانه روز که قصد داشت نگاه کند، به قابلیت های سایت تلوبین میپردازد. کلمات کلیدی به کار رفته شده در این رپورتاژ، کلمه های برنامه های پر بیننده صدا و سیما مثل : خنداننده شو و... است. یعنی این وب سایت روی این موضوع کار میکند که که کاربران اینترنت با جست و جوی نام سریال ها با این وب سایت آشنا شوند.

متن خبر

 

4- اسنپ روم

قواعد رپورتاژ نویسی

اسنپ روم که یکی از سرویس های فعال شرکت اسنپ در حوزه رزرو هتل و اقامتگاه در ایران است، با انتشار یک رپورتاژ خبری در سایت های خبری معتبر مانند ایسنا و... توانست یک گام بلند و مثبت در جهت بازاریابی محتوایی خود بردارد.

این رپورتاژ اینگونه تیتر خورد : همه چیز در مورد هتل های ارزان تهران. این رپورتاژ آگهی در حول محور کلمه کلیدی "رزرو هتل ارزان در تهران" نوشته شده است. از تکنیک های به کار رفته شده در این رپورتاژ میتوان به استفاده از سرتیتر های جذاب و به کارگیری کلمه کلیدی اصلی در این رپورتاژ اشاره کرد. تصاویر جذاب به کار رفته شده و تگ های alt در راستای کلمه کلیدی و استفاده از انکرتکست اصلی جهت لینک به صفحه فرود اسنپ روم، یکی از دلایل ارتقا جایگاه در موتوور های جست و جو در این کلمه از جمله تکنیک های مورد استفاده در این رپورتاژمیتواند باشد.

متن خبر

 

5 - ایرانسل

قواعد رپورتاژ اگهی نویسی

شرکت ایرانسل با استفاده از تاکنیک انتشار رپورتاژ با کلمه کلیدی ترند، اقدام به انتشار یک رپورتاژ اگهی با عنوان "ایرانسل سیم کارت سرپرست خانوار را با پست تحویل میدهد" کرد. در دوره ای که کرونا گریبان گیر جامعه ما شده و از سویی دولت برای واریز وام کم هزینه به سرپرست خانوار ثبت نام را از طریق سیم کارت هایی که به اسم سرپرست خانوار انجام میدهد، ایرانسل یک رپورتاژ خبری وسیع با این عنوان در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری های بزرگ کشور منتشر میکند.

این نوع از رپورتاژ های ترند یکی از روش های مرسوم و پرکاربرد مورد استفاده در شرکت های بزرگ است.

متن خبر

 

6- چارتر 

نمونه های موفق رپورتاژ در ایران

وب سایت چارتر نیز یکی از رپورتاژ خبری های خود را به طور مستقیم برای پرسونای مخاطبین خود که به طور گسترده به جست و جوی سایت های خرید بلیط ارزان قیمت هستند، پرداخته است. این رپورتاژ با عنوان : 5 دلیل برتر خرید اینترنتی بلیط هواپیما نوشته شده است.

شما در این رپورتاژ هیچ اثری از بک لینک با کلمه کلیدی نمیبینید. این رپورتاژ که در قالب یک گزارش خبری نوشته شده با این جمله اغاز میشود : " به گزارش خبر گزاری ایسنا و...." خواننده با دیدن این متن، این متن را از زبان خبرنگاران ایسنا خوانده و به راحتی میتواند به این متن اعتماد کند.

متن خبر

 

7- تخفیفان

انتشار رپورتاژ خبری موفق

تخفیفان یکی از استارت آپ های شناخته شده ایران است که در حوزه ارائه بن های تخفیف و معرفی تخفیف سایت های ایرانی فعالیت میکند. در این قسمت میپردازیم به معرفی کی از رپورتاژ اگهی های موفق ایران که تخفیفان ان را در قالب یک رپورتاژ خبری منتشر کرده است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تخفیفان در حوزه ارائه کد های تخفیف فعالیت دارد، اما در این رپورتاژ به معرفی سرویس های خرید بلیط ارزان پرداخته است. در واقع این استراتژی رپورتاژ همان تاکنیک رپورتاژ تلوبین است که در بالا به آن اشاره کردیم. شاید کمتر کسی برای دریافت کد تخفیف برای یک ارگان و یا یک سایت خاص را به طور مستقیم سرچ کند، اما کسانی که به دنبال تخفیف در یک حوزه حاض هستند(مثل خرید بلیط ارزان) میتوانند با دریافت بن های تخفیف از تخفیفان با این سرویس آشنا شوند.

در این رپورتاژ که در قالب یک خبر تهیه شده است، کلمه های کلیدی انتخاب شده انکر تکست های بک لینک های خروجی هستند که تخفیفان در نظر داشته که روی این کلمات سایت خود را سئو کند.

متن خبر

 

8- علی بابا

قواعد نوشتن رپورتاژ اگهی حرفه ای

سایت علی بابا یکی دیگر از سایت های فروش اینترنتی بلیط است. در بررسی رپورتاژ های منتشر شده توسط این سایت با رپورتاژ های خوب و متنوعی رو به رو شدیم، رپورتاژ های موفقی که هر یک بازخورد مثبت و قابل توجهی رو برای این سایت در بر داشته است. اما ما در این قسمت به معرفی یکی از رپورتاژ های علی بابا میپردازیم که تکنیک خاصی از انتشار رپورتاژ اگهی در آن به کار گرفته شده است.

علی بابا در این رپورتاژ خود اینگونه تیتر زده است : "73 درصد از کاربران اینترنت به خدمات پشتیبانی اهمیت بیشتری میدهند".
در این رپورتاژ که در قالب خبر منتشر شده است، از زبان خبرگزاری ایسنا نقل میشود که خدمات پشتیبانی برای خریداران بلیط تا چه اندازه مهم است و در ادامه این تیتر به معرفی سایت علی بابا و خدمات پشتیبانی و پس از فروش خوب این سایت میپردازد و در قسمت پایانی در هنگام معرفی زمینه های فعالیت این سایت، از کلمه های کلیدی برای استفاده از لینک های خروجی، بک لینک های خود را ثبت میکند.

متن خبر

 

9- شیپور

نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای

همانطور که میدانید وب سایت شیپور، یک وب سایت درج آگهی و خدماتی است، این وب سایت در یکی از رپورتاژ های خود با تیتر "پژو، خودروی خانواده های ایران" به معرفی خودروی پژو و نحوه خرید این خودرو پرداخته است.
در این رپورتاژ با سرتیتر های جذاب، به معرفی خودروی پژو پرداخته شده است که در قسمت های مختلف این متن بک لینک های خروجی با کلمات کلیدی درج شده. این نوع استراتژی انتشار رپورتاژ همان استراتژی وب سایت تلوبین و تخفیفان است که در بالا به معرفی آن پرداختیم. اما تفاوتی که این رپورتاژ با رپورتاژ های سایت تلوبین و تخفیفان دارد آن است که یک قسمت از این رپورتاژ به طور مستقیم به معرفی سایت شیپور و خدمات این سایت پرداخته است. یعنی با یک تیر دو نشان!

متن خبر

 

10- دیجی کالا

نمونه رپورتاژ های موفق ایران

یک نوع ساده از رپورتاژ آگهی ها هستند که تنها با هدف گرفتن بک لینک (خرید بک لینک) متشر میشوند. دیجی کالا نیز در یکی از رپورتاژ های خود دست به انتشار رپورتاژ خبری در این سبک کرده است.

متن خبر

 

جمع بندی :

در انتها به صورت تیتر وار چند نکته به دست آمده از نمونه رپورتاژ اگهی های ذکر شده را یادآور میشویم :

  1. استفاده از عناوین جذاب.
  2. تعداد پاراگراف و سرتیتر های متناسب جهت بالا بردن خوانایی متن.
  3. اتشار رپورتاژ آگهی با با کلمات ترند.
  4. انتشار رپورتاژ در سایت ها و رسانه های معتبر.
  5. استفاده از یک متن منحصر به فرد در یک سایت.
  6. انتشار رپورتاژ آگهی بدون به کار گیری بک لینک با هدف برند سازی.

 

یک تکنیک ساده برای انتشار رپورتاژ اگهی های موفق

یکی از تکنیک های مورد استفاده در استارت اپ های نوپا و سایت های نوظهور، این است که در هنگام انتشار رپورتاژ های اولیه، به جز لینک سایت خود، به دیگر سایت ها در متن رپورتاژ لینک دهید(البته نه با کلمه کلید اصلی و نه به سایت های رقیب). به این ترتیب شما میتوانید در راستای پایین اوردن ریسک جریمه توسط گوگل و همچنین طبیعی جلوه دادن کار قدم مثبتی بردارید.

نظرات

image
سعید
16:04 , 23 خرداد 99

من واقعا نمونه رپورتاژ های تپسی رو خیلی دوست دارم. قشنگ معلومه که یه تیم حرفه ای پشتش هستند و دارن این کار رو میکنن.

image
نسرین
11:05 , 04 آذر 99

دیجی کالا کلا سبک رپورتاژ هاش همینطوریه، همشون رو با هدف گرفتن بک لینک معتبر منتشر میکنه، نمی‌دونم دلیلش اینه که دیگه احتیاجی به برند سازی ندارن، یا اینکه این از ضعف تیم سئوشون ناشی میشه.

image
حسن
15:01 , 21 اسفند 99

من چند تا نمونه از این رپورتاژ ها و چند تا از رپورتاژ های دیگه که برند های معتبر توی سایت های بزرگ منتشر کردن و خوب بررسی کردم. موضوعی که برام جالبه اینه که خیلی از سایت های خبری، بعضی از این رپورتاژ ها رو که منتشر میکنن، لینک هاشونو توی صفحات اصلی میذارن و بعضی ها رو فقط توی یک دسته بندی مشخصی منتشر میکنن.

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان