دانش نامه لینک‌یار
پست مهمان چیست؟
  امتیاز 4.88 از 5 توسط 4 نفر

پست مهمان چیست

سرفصل‌ها

 

پست مهمان (guest posting) و پست مهمان معکوس (Reverse Guest Posting)چیست؟چه تاثیری بر سئو دارد؟

همانطور که همه می دانیم بدست آوردن بک لینک یکی از راه های بهینه سازی سایت و بدست آوردن جایگاه در صفحه نتایج گوگل می باشد.

در سال های اخیر همه متخصصین سئو در تلاشن که بک لینک های دائمی و با ارزش را با روش های مختلف برای خود بدست آورند.

بدست آوردن بک لینک با کیفیت بسیار دشوار است و با بوجود آمدن الگوریتم های سختگیرانه گوگل این امر بسیار دشوار شده است.

در مقاله های قبلی به بدست آوردن بک لینک از روش های مختلف پرداختیم که در این مقاله صفر تا صد بدست آوردن بک لینک از پست مهمان و پست مهمان معکوس را برای شما عزیزان آموزش می دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید و از دست ندهید.

 

 

پست مهمان چیست؟

پست مهمان چیست؟

در حالت کلی به محتوایی که در یک وب سایت دیگر ( در قالب های گوناگونی مانند : محتوا، تصویر، ویدیو، اینوگرافیک و...) منتشر می شود پست مهمان یا guest posting  می گویند.  شما با در اختیار داشتن صفحه ای که سایت میزبان در اختیار شما قرار می دهد می توانید با لینک سازی از آن بک لینک دریافت کنید.

حال این سوال پیش می آید که هر سایتی اجازه درج پست مهمان را به کاربر می دهد؟

جواب خیر است! گذاشتن پست مهمان مراحل خاص خود را دارد که همه آن را به شما آموزش می دهیم.

 

انواع پست مهمان

پست مهمان را می توان به دو دسته کلی تقسیم کنیم.

  1. پست مهمان رایگان

بسیاری از سایت ها هستند که به کاربران خود اجازه انتشار پست مهمان میدهند، شما میتوانید با رعایت نکات سایت میزبان پست مهمان خود را در این گونه سایت ها درج کنید.

آیا همه سایت ها ارزش گذاشتن پست مهمان را دارند؟ آیا تمامی سایت ها اجازه انتشار پست مهمان را میدهند؟ مطمعنا جواب منفیه!

در جواب سوال اول که آیا هر سایتی اجازه درج پست مهمان می دهد باید بگوییم که سایت هایی که روزانه بازدید بالایی دارند مطمعنا به این راحتی ها به شما این امکان را نخواهند داد. سایت میزبان باید از شما منفعتی ببرد. وقتی شما یک نویسنده معروف و یا صاحب یک کسب و کار موفق هستید  با گذاشتن پست مهمان در سایت پذیرنده به آن ها اعتبار می بخشید و در مقابل سایت میزبان با انتشار پست مهمان شما و با درج بک لینک طبیعی به سایت شما اعتبار میبخشد، البته این امر در پست مهمان معکوس نیز صدق می کند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

با توجه به این موضوع که بسیاری از سایت های نوپا حجم زیادی از زمان و اعتبار خود را صرف تهیه مقالات و تولید محتوای منحصر به فرد میکنند منفعت دیگر پست مهمان برای سایت های میزبان این است که اگر تیم نویسنده قدرت مندی نداشته باشند می توانند محتوای خود را براحتی از طریق درج پست مهمان تهیه کند. 

اما بسیاری از سایت های معتبر امکان درج پست مهمان به صورت رایگان را به کاربران خود نمیدهند و این فرآیند را با دریافت وجه انجام میدهند :

 

         2. پست مهمان پولی

به طور کلی پست مهمان با پرداخت هزینه همان رپورتاژ آگهی میباشد که بسیاری از سایت ها این کار را انجام میدهند. انتشار رپورتاژ آگهی و یا همان پست مهمان در سایت های معتبر یکی از اصول و فرآیند های مهم و کاربردی در دنیای سئوی امروز تبدیل شده است.

پلتفرم لینکیار یک بنگاه معمالاتی برای خرید و فروش رپورتاژ آگهی است و شما میتوانید با ثبت نام در لینکیار با صاحبان وب سایت های هم موضوع و مورد نظر خود مذاکره کرده و اقدام به درج رپورتاژ آگهی کنید. همچنین اگر شما دارای وب سایت با پلن درآمدی درج رپورتاژ آگهی هستید میتوانید با ثبت نام رایگان در لینکیار، سایت خود را برای فروش رپورتاژ و بک لینک به جمع سئو کاران بزرگ لینکیار نمایش داده و از سایت خود کسب درآمد کنید!ثبت نام در لینکیار

 

 

هنگام درج پست مهمان به چه نکاتی را رعایت کنیم؟

قواعد درج پست مهمان

بسیاری از سایت ها که به شما اجازه انتشار پست مهمان را میدهند، قواعدی را به شما در هنگام نگارش و انتشار محتوا تحمیل میکنند، ما در این قسمت ب قواعدی کلی برای درج پست مهمان اشاره میکنیم که برای کسب نتیجه حداکثری بهتر است که این نکات را در هنگام درج پست مهمان رعایت کنید :

  • در وب سایت های که ارزش دامنه آن ها پایین تر از شماس هیچگاه پست مهمان منتشر نکنید. چرا که قصد شما بدست آوردن اعتبار و بک لینک معتبر است.
  • محتوای بی کیفیت و تکراری ممنوع! اگر شما در چند سایت قصد منتشر کردن پست مهمان دارید هرگز از یک محتوا استفاده نکنید و در بحث لینک سازی آن تمامی اصول سئو را در نظر بگیرد برای مثال هیچوقت همه لینک ها را به یک صفحه لینک ندهید، همچنین در بحث انکر تکست های لینک دقت کنید و همه را با یک انکرتکست لینک ندهید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه لینک سازی و استفاده درست ار انکر تکست مقاله : Anchor text و تاثیر آن بر سئو

 

 

  • هیچوقت در سئو افراط نکنید! این جمله را همیشه بیاد داشته باشید. گوگل بسیار با هوش تر از من و شماست. اگر شما تعداد زیادی از بک لینک های خود را از این روش بدست آوردید گوگل به شما شک خواهد کرد و شما را جریمه می کند. لینک سازی طبیعی را همیشه مدنظر خود داشته باشد و همیشه کاری کنید که لینک سازی شما طبیعی جلوه دهد.

 

 

همچنین بخوانید : لینک سازی طبیعی چیست

 

 

  • خودتان را مطرح کنید!

شما با تولید محتوای با کیفیت و با نگارش زیبای خود می توانید مخاطب را راضی و جذب خود کنید. کاربران با دیدن پست های با کیفیت و منحصر به فرد سایت شما را دنبال خواهند کرد. این محبوبیت در پست مهمان معکوس بیشتر خود را نشان می دهد.

  • هدف ما از انتشار پست مهمان بدست آوردن بک لینک و متقاعد کردن کابر برای آمدن به وب سایت مقصد و جذب ترافیک است. شما باید دقت کنید که فرآیند انتشار پست مهمان را با تبلیغات اشتباه نگیرید. متن شما نباید حالت تعریف و تبلیغ کسب  کار و محصول شما را داشته باشد.
  • پست مهمان خودتون رو در شبکه های اجتماعی بازنشر کنید با این کار پست شما بیشتر دیده می شود و سایت میزبان نیز به لینک دادن به پست شما ترقیب می شود و از شما راضی خواهد بود.

 

آیا ما هم توانیم از پست مهمان در وب سایتمان استفاده کنیم؟

بله! شما نیز میتوانید با رعایت نکات سئو در سایت خود با اهداف گوناگون ( تهیه محتوای منحصر به فرد، تبلیغات برند و...) اقدام به انتشار پست مهمان کنید. و در این راستا حتما ب این نکته توجه کنید که با افراط در انتشار پست مهمان سایت خود را تبدیل به مزرعه لینک نکنید.

 

 

همچنین بخوانید : مزرعه لینک چیست؟

 

تا بدین جا به مفهوم پست مهمان و روش های استفاده از آن و قواعد ان پرداختیم، اکنون در ادامه به تشریح پست مهمان معکوس یا Reverse Guest Posting چیست می پردازیم با ما همراه باشید.

 

پست مهمان معکوس یا Reverse Guest Posting:

پست مهمان معکوس چیست؟

برخلاف اسم پیچیده آن خیلی هم دشوار  نیست. شما برای پست مهمان دنبال سایت هایی بودین که این اجازه رو به شما بدهند.

در روش پست مهمان معکوس شما باید به دنبال یک نویسنده باشید!

محتوای با کیفیت پادشاه است! این جمله رو بارها شنیده اید. شما در این روش باید دنبال یه نویسنده معروف و شخصی که دنبال کننده های فراوانی دارد بگردید که برای شما یک مقاله بنویسد و آن را با نام آن منتشر کنید.

 

تفاوت پست مهمان با پست مهمان معکوس

سه تفاوت عمده می توان برای این روش گفت:

  1. محتوا! شما باید دنبال نویسنده خوب باشید که با نگارش خود مخاطب را جذب کند.
  2. نویسنده، نویسنده در این حالت فردی غیر از صاحب سایت است
  3. بازدهی پست معکوس بسیار بالاست.

در روش پست مهمان معکوس شما باید دنبال یه نویسنده سطح بالا باشید که پیدا کردن چنین نویسنده کاری تقریبا دشوار است.

در مرحله بعد باید محور محتوای خود را مشخص کنید. حال باید نویسنده را متقاعد کنیم که برایمان بنویسد. مطمئنا نویسنده های حرفه ای و دارای نام با انگیزه ها و ارزش های خاص خود فعالیت میکنند، سعی کنید با مذاکره نویسنده مورد نظر خود را مجاب به نوشتن یک پست مهمان کنید.

 

حال چرا بازدهی پست مهمان معکوس بیشتر است؟

وقتی شما یک نویسنده معروف را برای نوشتن مقاله انتخاب می کنید در اصل از اعتبار آن استفاده کرده اید. بسیاری از کاربران سایت شما دوست دارند که از بقیه همکاران شما نیز بخوانند.

مسئله بعدی این است که شما وقتی پست را با نام نویسنده منتشر می کنید، نویسنده تمام سعی خود را برای تولید پست با ارزش می کند و این باعث رضایت مندی کاربران می شود.

در خصوص اثر گذاری بیشتر آن نسبت به پست مهمان، اینطور باید بگویم که نویسنده در دیگر مقالات خود نیز به این مقاله لینک می دهد و باعث می شود بک لینک طبیعی دریافت کنید.

 

نتیجه گیری

بک لینک همیشه در بین متخصصین سئو بسیار مهم بوده و هست و خواهد بود.

همیشه یکی از دغدغه های وب مستران بدست آوردن بک لینک های معتبر برای بهینه سازی سایت می باشد.

یکی از روش های بدست آوردن بک لینک استفاده از پست مهمان یا پست مهمان معکوس می باشد.

شما با انتشار پست مهمان در سایت های میزبان و با انتشار پست مهمان معکوس در سایت خودتان می توانید بک لینک های طبیعی و با کیفیتی را بدست آوردید.

پلتفرم لینکیار با ایده جدید خود توانسته بدست آوردن بک لینک را برای شما آسان کند وشما را در کیفیت کار کمک کنید.

در این سامانه شما می توانید خود با فروشندگان بک لینک و ریپورتاژ در ارتباط باشید و سایت ها را با هم مقایسه کنید و آن چیزی که نیازتان هست را خریداری کند.

این پلتفرم خرید و فروش بک لینک و ریپورتاژ قابلیت های بسیاری دارد که شما با ثبت نام رایگان و آسان و سریع می توانید از ویژگی های منحصربفرد آن آگاه شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با مشاورین ما در 24 ساعت 7 روز هفته در ارتباط باشید.

با لینکیار خاطره خوبی از کار و کسب و کارتان داشته باشید.

موفق باشید!

 

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان