دانش نامه لینک‌یار
افزایش رتبه سایت در گوگل
  امتیاز 4.94 از 5 توسط 8 نفر

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

سرفصل‌ها

 

بدیهی است یکی از بهترین روش های معرفی کالا و خدمات در دنیای اینترنت و بازاریابی دیجیتال، برند سازی، افزایش فروش و... قرارگرفتن سایت در نتایج اولیه گوگل و دیگر موتور های جست و جو است. امروزه بسیاری از مدیران و صاحبان سایت ها به دنبال روش های مختلف برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در کلمات کلیدی اصلی خود هستند. ما در این مقاله از آکادمی لینکیار، به آموزش روش های کاربردی افزایش رتبه سایت در گوگل خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

 

نحوه افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل، به فاکتور های بسیاری بستگی دارد، الگوریتم های گوگل روز به روز هوشمند تر و پیچیده تر شده و فاکتور های جدی تر و واقعی تری را برای چینش سایت ها در نتایج خود به کار میبرند. برای ارتقا ربته سایت در گوگل، شما باید به خوبی با این فاکتور ها آشنا شده و نحوه کار هر یک را به خوبی درک کنید و اقدامات لازم را در این زمینه به درستی انجام دهید. از جمله این المان ها میتوان به موازد زیر اشاره کرد :

که ما در ادامه مقاله به تفصیل به هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

 

فاکتور های مهم بهبود رتبه سایت

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

 

در ادامه به چند المان اصلی سئو که رعایت آنها باعث افزایش رتبه سایت شما خواهد شد میپردازیم :

1- کلمات کلیدی

مهم ترین اقدام قبل از شروع به نوشتن یک محتوا، انتخاب جامعه هدف، و کلمات کلیدی که کاربران و مخاطبین را که قرار است به سمت سایت و محتوای شما هدایت کند، تحقیق کلمات کلیدی، استفاده درست از کلمات کلیدی، و همچنین رعایت چگالی کلمات کلیدی در آن محتوا است.
یکی از فاکتور های اصلی گوگل برای نسبت یک مقاله به یک کلمه کلیدی مشخص، چگالی استفاده شده آن کلمه در طول محتوا است. پس سعی کنید در هنگام نوشتن مقاله و محتوای خود، به درستی و از یک نسبت استاندارد( بین 1 تا 3 درصد) از کلمات کلیدی هم خانواده استفاده کنید.

 

2- بک لینک های سایت

در دنیای سئوی امروز، بک لینک را میتوان مهم ترین فاکتور سئوی یک سایت در کنار محتوای سایت دانست. بک لینک به همان اندازه که میتواند برای سئوی سایت و افزایش رتبه سایت مفید و تاثیر گذار باشند، اگر به درستی و از سایت های خوب دریافت نشوند، میتوانند باعث اسیب جدی به سایت شما شوند.
بک لینک ها ورودی از سایت ها در واقع حکم معرفی انتقال اعتبار در کلمه لینک شده( انکر تکست) را برای سایت شما دارند. هر مقدار که این بیک لینک ها بیشتر م عتبر تر باشند، در نتیجه سایت شما رتبه بهتری در نتایج خواهد داشت.


خدمات بک لینک لینکیار :

لینکیار یکی از پیشرفته ترین پلتفرم های دنیای سئوی ایران است که به شما وب مستران و صاحبان سایت ها این امکان را میدهد که در جهت افزایش رتبه سایت خود، به طور مستقیم و بدون واسطه از سایت هایی که در این پلتفرم برای فروش بک لینک و رپورتاژ ثبت نام کرده اند، اقدام به خرید بک لنیک و خرید رپورتاژ کنید.

 

 

3- فعالیت در شبکه های اجتماعی

شاید در ابتدا بپرسید که شبکه های اجتماعی چه تاثیری میتواند بر نتایج موتور های جست و جو داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، جدای از بحث دریافت بک لینک از شبکه های اجتماعی و معرفی برند شما در آن فضاها، موتور های جست و جو به طور مستقیم سیگنال های دریافتی از شبکه های اجتماعی برای وب سایت را رسد کرده، و یکی از مهم ترین فاکتور های برای برند بودن و محبوبیت سایت از دید موتور های جست و جو همین سوشال سیگنال ها هستند.

 

4- سرعت سایت

افزایش سرعت لود سایت را به جد میتوان یکی از تاثیرگذار ترین فاکتور های ارتقا رتبه سایت در گوگل دانس، این موضوع از چند جنبه اهمیت خاص خود را دارد :

  1. در صفحات اول گوگل، و در رقابت های بالایی و اصلی، یکی از معیار های اصلی گوگل برای جا به جایی رتبه ها، سنجش میزان ctr  و همچنین نرخ خروج سایت است، بسیاری از کاربران اینترنت، اگر سرعت لود شما بیش از حد باشند، منتظر نمانده و سریا از سایت شما خارج میشوند.
  2. در نسخه جدید سرچ کنسول گوگل قسمتی به نام core web vitals اضافه شده که تمامی url  ها را به لحاظ مساله ux  مورد بازبینی و سنجش قرار میدهد که سرعت وب سایت در این مورد یکی از فاکتور های مهم است.

 

5 - کیفیت محتوا

همانطور که در دیگر فاکتورها، سنگ محک و معیار مقایسه را کیفیت محتوا و تولید محتوا قرار دادیم، باید ب این نکته پی برده باشید که موتور جست و جوی گوگل اصلی ترین معیار سنجش کیفیت و رتبه بندی سایت ها را کیفیت محتوای آنها قرار داده است، و تمامی الگوریتم های گوگل همگی در تلاشند که این امر را محقق سازند تا سایتی که با کیفیت ترین محتوا را دارد، در نتایج اولیه گوگل ظاهر شود.
هرچند این نکته بدیهی است، اما گفتن آن خالی از لطف نیست که هر محتوایی برای گوگل حائز اهمیت نیست، بلکه محتوا از دید این موتور جست و جو باید داری مشخصه ایی مانند : ارگانیک بودن، یونیک و غیر کپی بودن، مرتبط بودن، متناسب و دارای یک حداقل کلمات مشخص و... باشد.

  • به روز رسانی و ویرایش محتوا از دید گوگل، یکی از اصلی ترین فاکتور های سنجش کیفیت یک محتوا به شمار میرود.

 

برای مطالعه بیشتر : راه های افزایش رتبه الکسا

6 - سئوی داخلی سایت

شاید عنوان "سئوی داخلی سایت" یک عنوان کلی باشد و توضیح تمامی عناصر آن کمی زمان بر. اما در این قسمت به برخی از مهم ترین فاکتور های سئوی داخلی سایت که تاثیر مستقیم و به سزایی را در افزایش رتبه سایت شما در گوگل را دارند اشاره میکنیم. البته فاکتور هایی مانند : سرعت سایت و محتوای سایت و... نیز از عناصر اصلی این بخش ب شمار میروند که در بالا به آنها اشاره کردیم :

  1. تصاویر سایت : استفاده از تصاویر منحصر به فرد یکی از راه های افزایش وروردی و ترافیک وب سایت از طریق جست و جوی تصاویر گوگل به شمار میرود. بهینه بودن تصاویر نیز یکی دیگر از فاکتور های اصلی سئوی داخلی و on page  سایت است که در راستای افزایش سرعت وب سایت، کمک شایانی را در جهت ارقتا رتبه سایت شما خواهد داشت. همچنین شما میتوانید با استفاده از تگ alt  تصاویر، محتوای خود را در راستای کلمات کلیدی اصلی خود تقویت کنید.
  2. عنوان محتوا : عنوان صفحات و مقالات شما نیز یکی از اصلی ترین رابط های سایت شما با مخاطبین شما در درگاه های موتور های جست و جو هستند. به هر میزان عناوین شما جذاب باشند، احتمال افزایش ترافیک و افزایش ctr  و به طبع آن افزتیش جایگاه کلمات کلیدی را خواهید داشت.
  3. ریسپانسیو بودن سایت : این موضوع که سایت شما در تمامی پلتفرم ها به شکل درستی فراخوانی و اجرا شود، یکی از عوامل تاثیر گذار در ux  سایت و متعاقبا باعث بالا رفتن رتبه سایت شما خواهد شد.
  4. مواردی مانند : استفاده از نقشه سایت، استفاده از cdn ، بهینه بودن url ها و... نیز از جمله فاکتور های مهم سئوی داخلی به شمار میروند.

 

 7- امنیت سایت در ارتقا رتبه یک سایت :

شاید برایتان سوال باشد که چگونه امنیت یک سایت میتواند در بهبود سئوی یک سایت و در نتیجه ارتقا رتبه یک سایت در نتایج موتور های جست و جو منجر شود. قبل از پاسخ به این سول اجازه دهید یکی از فاکتور های گوگل برای رنکینگ و رتبه بندی سایت ها و تشخیص سایت های معتبر از سایت های بی کفیت را برای شما عنوان کنیم :

فرض کنید هر چند ماه یک بار به دلایل مختلفی مثل : هک سایت و یا دان بودن سرور و... خزنده های گوگل نتوانند محتوای سایت شما را مشاهده کنند، و یا حتی در حالت بدتر، لنیک های ورودی به سایت شما از صفحات گوگل، به صفحه خاصی هدایت نشده و یا سایت دان شده باشد. آنگاه چه اتفاقی برای سایت شما خواهد افتاد؟ اگر این نوع اتفاقات به کرار برای یک سایت اتفاق افتد میتواند بدترین جریمه های گوگل را در پی داشته باشد.

توضیح به زبان عامیانه : امروزه بسیاری از کاربران اینترنت برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود از جست و جو در موتور های جست و جویی چون گوگل استفاده میکنند. به این معنی که کاربران به گوگل اعتماده میکنند. حال اگر گوگل بنا به هر دلیلی ( پایین بودن سایت ما و...) باعث شود که یک سایت هک شده و یا ویروسی و یا دان شده را به کاربر نمایش دهد به این معنی است که سایت ما به اعتبار گوگل صدمه زده و گوگل بدترین جریمه ها را برای این نوع سایت ها در نظر خواهد گرف.

 

یک نکته در افزایش رتبه سایت :

با توجه به اینکه موتور جست و جوی گوگل، مهم ترین و بزرگترین موتور جست و جوی دنیا است، معمولا فرآیند های سئو و بهینه سازی سایت از دید این موتور جست و جو انجام میشود، اما بهتر است بدانید، سئوی سایت در جهت افزایش رتبه سایت در گوگل، متعاقبا افزایش رتبه در دیگر موتور های جست و جو را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

 

نظرات

image
mosi
13:04 , 25 مهر 99

شما پکیج های سوشیال سیگنال هم برای افزایش رتبه سایت ارائه میدید؟

image
الهه
12:47 , 24 خرداد 00

پایین بودن سایتمون رو حالا به هر دلیلی مثل مشکل های سرور خریداری شده یا ... گوگل به عنوان مشکل امنیتی تلقی میکنه؟ اگر بله چطور باید این مشکل رو برطرف کرد؟

image
عسل
14:57 , 30 خرداد 00

یه مدته مقالات سایت من دیر ایندکس میشه به نظر شما مشکل کار از کجاست و چطور میتونم سرعت ایندکس سایتم رو ببرم بالا

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان