دانش نامه لینک‌یار
راه های افزایش رتبه الکسا
  امتیاز 4.75 از 5 توسط 10 نفر

رتبه الکسا و راه های افزایش رتبه الکسا

سرفصل‌ها

الکسا نام شرکتی است که وب سایتی با همین نام دارد که با تکیه بر داده هایی که از سایت ها جمع آوری میکند، سایت ها را رتبه بندی کرده و معیاری را برای محبوبیت یک سایت در اختیار کاربران قرار میدهد. این رتبه یکی از معیار های مهم نشانگر پتانسیل یک سایت است و هر شخصی که در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد یقینا با وب سایت الکسا و رتبه بندی این سایت آشنایی دارد. در این مقاله به تفصیل به معرفی این ابزار و راه های افزایش رتبه الکسا خواهیم پرداخت.

 

رتبه الکسا چیست؟

 تاریخچه و زمان پیدایش رتبه الکسا؟

اگر رتبه الکسا مهم است چگونه رتبه الکسای سایت خود را افزایش دهیم؟

الکسا چه خدماتی را ارائه می دهد؟

نحوه رتبه بندی و روش محاسبه رتبه الکسا چگونه است؟

 آیا رتبه الکسا قابل اعتماد و با اهمیت است؟

ثبت سایت در الکسا چگونه انجام می شود؟

 

 و بسیاری سوال دیگر که در مرتبط با الکسا دارید را ما در این مقاله بطور مفصل و تخصصی پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

 

مقدمه

رتبه بندی و مقایسه یک میل ذاتی در تمام انسان ها می باشد انسان هایی که همیشه بدنبال رقابت و سبقت از همدیگر بوده اند. تحقیقات نشان میدهد که امروزه کاربران اینترنت قبل از هرگونه فعالیتی در این فضا (خرید، ثبت نام و...) ابتدا وب سایت ها را با یکدیگر مقایسه میکنند.
امروزه برای مقایسه سایت ها در اینترنت ابزار های مختلفی (وابسته به المان و معیار مقایسه) روی کار آمده است که یکی از قدیمی ترین و عام ترین انها رتبه الکسا است.

رتبه الکسا یا بیان صحیح آن الکسا اینترنت یکی از همین سایت هایی است که اساس و پایه آن گزارش و تحلیل آمار و ارقام در خصوص اطلاعات سایت شما می باشد.

بسیاری از وب مستران و صاحب نظران دنیای دیجیتال مارکتینگ معتقدند که این رتبه یک عامل محرک در افزایش فروش و موفقیت بسیاری از کسب و کاران بوده است.

 

تاریخچه

شرکت الکسا 24 سال پیش (1996) توسط بروستر کیل و بروس گیلیات بنیان گذاری شد.

در ابتدا سیاست این کمپانی پیدا کردن و معرفی سایت ها به کابران بود چرا که هنوز غولی مثل گوگل تاسیس نشده بود(گوگل در سال 1998 تاسس شد).

الکسا فراز و نشیب زیادی را طی کرده تا به این شکل در آمده است.

الکسا در مدت کوتاهی قرار بود مانند موتور های جستجو فعالیت کند که شکست خورد و در ادامه با گوگل همکاری کرد که در آخر شرکتی شکسته خورده بود که سرانجام در سال 1999 با قیمت 250 میلیون دلار به شرکت آمازون فروخته شد.

نهایتا در سال 2009 این کمپانی اعلام نمود که سیاست اولیه خود یعنی رتبه بندی و تحلیل سایت را ادمه می دهد ولی اینبار قدرتمند و تخصصی تر.

 

الکسا چیست؟ [What is Alexa]

افزایش رتبه الکسا

 الکسا اینترنت یا همان الکسا یکی از شرکت های تحلیل داده های وب است که بر روی آمار بازدید و تحلیل رفتار کاربران متمرکز شده است.

به زبان ساده تر الکسا، یک سیستم امتیاز دهی است که توسط این شرکت ارائه شده است.

رتبه الکسا بر اساس داده هایی تعیین می شود که در مدت سه ماهه بطور منظم از کاربران هدف خود جمع آوری می کند.

 

 

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا یک عدد که نشانگر جایگاه شما در میان دیگر سایت ها است میباشد که این رتبه به دو دسته 1-جهانی 2- کشوری که در آن سایت شما فعالیت می کند(برای مثال ایران) تقسیم می شود.

 

رتبه الکسا برچه اساس و چگونه محاسبه می شود؟

الکسا بر خلاف گوگل رو بازی می کند و الگوریتم هایی که برای رتبه دهی به وب سایت شما در نظر می گیرد را بیان می کند.

الکسا اعلام کرده که رتبه بندی را بر اساس بازدید کننده های وب سایت شما، تعداد بک لینک های سایت و متوسط تعداد صفحاتی که هر کاربر در سایت شما بازدید می نماید محاسبه می کند.

 

ثبت نام در سیستم لینکیار و افزایش رتبه الکسا و افزایش اعتبار سایت : ثبت نام 

 

البته فاکتور های دیگری نظیر نرخ پرش، مدت زمان حضور کاربر در سایت، تعداد صفحات بازدید شده، ورودی های سایت(ترافیک سایت)، تعداد بک لینک ها و .... در سایت شما  وجود دارد که بی تاثیر در موفقیت سایت شما نیست ولی به گفته خوده شرکت الکسا بطور مستقیم در رتبه بندی تاثیری ندارد.

 

افزایش رتبه الکسا

در این مقاله وقتی در مورد افزایش رتبه الکسا حرف می زنیم منظور کاهش رتبه الکسا بوده که هرچه رتبه شما در الکسا پایین تر و به 1 نزدیک باشد اعتبار و رتبه سایت شما بهتر است.

 

همانطور که در بالا گفتیم رتبه بندی و مقایسه نیازه یک رقابت و پیشرفت است. و از طرفی تحقیقات این حوزه نشان میدهد که افزایش رتبه الکسا به فروش و اعتبار و مقبولیت یک سایت کمک شایانی میکند. 

افزایش رتبه الکسا در جنبه روانی اقدامات مثبت کاربران شما تاثیر مستقیم دارد.

دوست عزیز تلاش برای افزایش رتبه الکسا جدا از بهینه سازی سایت نیست شما وقتی تلاش می کنید که رتبه خود را بالا ببرید پس ناخداگاه سایت خود را سئو و بهینه کرده اید.

فاکتور های مهمی در کاهش رتبه الکسا و بهینه سازی سایت وجود دارد که مهمترین های آن را بیان می کنیم:

  1. ترافیک سایت: هرچه تعداد بازدید کننده سایت شما بالا باشد برای سایت شما یک امتیاز محسوب شده و مبنای اصلی رتبه بندی الکسا نیز ترافیک سایت می باشد.
  2. بک لینک: داشتن بک لینک با کیفیت همیشه یکی از مقوله های سئو و همچنین افزایش رتبه الکسا می باشد.
  3. مدت زمان حضور کاربر در سایت: اینکه کاربران ورودی به سایت شما چه مدت زمانی را در سایت شما سپری می کند یک فاکتور کلیدی برای الکسا می باشد که باید با ترفند های سئو بکوشید کاربران را برای مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید.
  4. تعداد صفحاتی که کاربر مشاهده می کند: اگر سایت جذاب و پر محتوایی داشته باسید و معماری سایت شما به گونه ای باشد که ارتباط بین صفحات داخلی راحت باشد کاربر تعداد صفحات بیشتری را از سایت شما را بازدید خواهد کرد که این المان نیز از نظر شرکت الکسا کم اهمیت نیست.
  5. بانس ریت: نرخ پرش تعداد کاربرانی که پس از مدت زمان کوتاهی از صفحه سایت شما خارج و می شود و صفحه ی دیگری را باز نکند به کل کاربران می گویند که هرچه این درصد پایین تر باشد نشانه موفقیت و جذاب بودن سایت شماست که فاکتور مهمی در رتبه بندی الکسا می باشد.

گرفتن بک لینک از سایت های بزرگ و معتبر و همچنین مرتبط با حوزه کاری می تواند یک روش شتاب دهنده و اصلی برای ارتقاء رتبه و کاهش رتبه الکسا می باشد.

شما با گرفتن بک لینک معتبر از سایت های بزرگ باعث افزایش ورودی به ساین شما می شود که به فاکتور های زیاد دیگری اثر مثبت می گذارد.

گرفتن بک لینک طبیعی کار بسیار دشواری است ولی سایت های از قبیل لینک یار می تواند برای شما بک لینک های بسیار و انبوهی را تهیه کند که بطور طبیعی اینکار را انجام می دهد و تمامی اصول سئو را رعایت کرده است.

در کل می توان گفت مهم ترین فاکتور در ارتقا رتبه الکسا داشتن بک لینک با کیفیت می باشد.

 

ثبت نام در سیستم لینکیار و افزایش رتبه الکسا و افزایش اعتبار سایت : ثبت نام 

 

 

آموزش تولبار الکسا_ نحوه ثبت نام در الکسا

برای ثبت نام در الکسا نیازی نیست کار سختی انجام دهید! شما با نصب ابزار الکسا بر مرورگر خود می توانید اطلاعات مربوط به رتبه بندی و دیگر فاکتور های سایت خود را مشاهده کنید. برای مشاهده اطلاعات بیشتر می توانید به Alexa.com  مراجعه کند برای اطلاعات بیشتر باید در سایت ثبت نام و هزینه آن را بپردازید.

به اینک نکته توجه داشته باشید که برای ارائه آمار سایت شما باید سه ماه از عمر سایت شما گذشته باشد.

آمار الکسا میانگین سه ماه آنالیز سایت شماست ولی بصورت روزانه آپدیت می شود.

روش دیگری که برای ثبت سایت خود در سایت الکسا وجود دارد گذاشتن کد اسکریپتی که با خریداری و ثبت نام در یکی از پلن های خود دارد در قسمت head سایت  می باشد که این کار باعث می شود اطلاعات سایت شما را با دقت خاص و بیشتری پردازش کند.

 

 

آیا رتبه الکسا قابل اعتماد است؟

همانطور که می دانید شرکت الکسا داده ها و آمار های خود را از طریق همان تولباری که در بالا آموزش دادیم جمع آوری می کند. ممکن است تعداد زیادی این تولز بار را نصب نکرده باشند.

به همین دلیل بسیاری از وبمستر ها معتقدند که رتبه بندی الکسا خیلی دقیق نیست و قابل اعتماد نیست.

شرکت الکسا برای این اشکال بزرگ راه چاره ای پیدا کرد که در سال 2008 علاوه بر بدست آوردن اطلاعات از طریق تولبار خود از 25 هزار افزونه و پلاگین دیگر نیز اطلاعات را خریداری می نمود و همچنین با استفاده از روبات خزنده خود توانست اطلاعات کامل و کافی را از سایت ها بدست آورد.

با این تفاسیر دیگر نمی توان گفت محدوده اطلاعات الکسا پیرامون سایت های موجود کم است.

 

مزایای استفاده از الکسا

امکان جستجوی کلمات کلیدی که می توان کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید.

ابزار خوبی برای بهینه سازی سایت شما می باشد.

بررسی سئوی داخلی سایت

بررسی لینک سازی

جستجو و بررسی مشکلات سایت

نشان دادن نرش پرش

میزان حضور کاربر در سایت

کلمات کلیدی که در سایتتان رتبه دارد

و ....

 

معایب الکسا

برخی از مردم و وب مستر ها این رتبه بندی را معتبر نمی دانند.

فقط صفحات اصلی رتبه بندی می شوند و ساب دامنه های در ترافیک اصلی محاسبه نمی شود.

 

نام ربات شرکت الکسا چیست؟

اگر به هر دلیلی قصد جلوگیری از ورود خزنده و ربات الکسا به سایت خود دارید کافیست نام ربات ia_archiver  در فایل روبوتها قرار دهید.

 

کلام آخر

همانطور که در طول مقاله اشاره کردیم که افزایش رتبه الکسا باعث افزایش دیده شدن سایت شما و پیشرفت سایت شما می شود.

روش هایی برای بهبود رتبه الکسای سایت بیان شد که با وقت گذاشتن و کمی هزینه کردن می توانید جایگاه خوبی را بدست آوردید.

یکی از این روش ها تهیه و خرید بک لینک و آگهی های ریپورتاژ می باشد که یک شتاب دهنده در بهبود سئوی سایت و افزایش فوق العاده رتبه الکسای سایت شما می باشد.

لینک یار یک از معتبر ترین سایت های بک لینک و ریپورتاژ هایی است که بطور اصولی در این کار مبادرت دارد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در ارتباط یاشید.

دوستان عزیز اگر سوالی در پیرامون این مبحث دارید یا روش های دیگری برای افزایش رتبه سایت در الکسا دارید در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

ممنون که تا اخر همراه بودید امیدوارم توانسته باشیم شما را در شکوفایی کسب و کارتان راهنمایی کرد باشیم.

موفق باشید!

نظرات

image
محمدی
12:15 , 13 فروردین 99

سلام خیلی مقاله خوبی بود فقط یسوال چطوری سایت های برتر در هر کلمه رو توی ابزار الکسا میتونم مشاهده بکنم؟

image
nazar
12:43 , 02 تیر 99

منظور از افزایش رتبه الکسا همان کاهش رتبه الکسا است؟ شما گفتید که این افزایش رتبه رابطه مسقیمی و یک به یکی با تعداد ورودی های سایت داره. اما این آمار مال الگوریتم های قدیمی الکسا بود. من به شما دوتا سایت مشابه رو نشون میدم که یکی حدود 10 برابر دیگری ورودی داره، اما الکسای پایین تری هم داره، افزایش رتبه الکسا الان خیلی به سرعت سایت و تعداد بک لینک ها و کیفیت بک لینک ها وابسته است تا ورودی های سایت

image
ناصری
13:51 , 12 آبان 99

آقا سعید بک لینک انقدری روی افزایش رتبه الکسا تون تاثیری نداره. شما اگه قصد داری رتبه الکساتو بیاری پایین روی وروردی های سایتت و تعداد ای پی های دریافتیت تمرکز کن

image
مریم
17:31 , 24 اردیبهشت 00

در پاسخ به دوست عزیزمون آقای دانیال بگم که توی نسخه ی جدید الکسا. اگر دقت کرده باشید، بک لینک ها خیلی اهمیت پیدا کردن. من خودم برای تست برای یکی از سایت های خبریم. فقط رپورتاژ خریدم و با اینکه ورودی های زیادی از این رپورتاژ ها نگرفتم و ترافیکم زیادی تغییری نکرده بود. رتبه الکسام افزایش پیدا کرد.

image
ریحانه مجد
11:14 , 25 خرداد 00

سلام. بجز خرید مستقیم از الکسا؛ کدوم پلتفرم های داخلی امکان خرید اکانت الکسا رو دارن؟ الکسا چه ابزاری رو در اختیار کاربرا میگذاره؟

image
معظمی
11:16 , 06 تیر 00

گرفتن بک لینک طبیعی همیشه یکی از دغدغه های من بوده و باید ممنون لینک یار باشم که این دغدغه من رو از بین برده واقعا خسته نباشید

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان