دانش نامه لینک‌یار
معرفی برند در رپورتاژ آگهی
  امتیاز 4.75 از 5 توسط 2 نفر

چگونه داستان برند خود را در رپورتاژ آگهی روایت کنیم؟

سرفصل‌ها

داستان برند شما در رسانه های معتبر

بهره گیری از رپورتاژ اگهی و منافعی که برای کسب‌وکارها و برندهای مختلف دارد بر هیچ یک افراد فعال در حوزه‌های استارتاپی و دیجیتال مارکتینگ پوشیده نیست. جایگاه فعلی بیزینس، خاص یا انحصاری بودن آن؛ از اهمیت رپورتاژآگهی کم نمی‌کند بلکه آنچه که اهمیت دارد این است که شما چه استراتژی‌ها و پیشبردی را برای رسیدن به اهداف خود در بیزینس فعلیتان دارید.
یکی از پیشبردهایی که عموما منجر به نیل به اهداف می‌شود؛ تبلیغات و کمپین‌های برندینگ و فروش است که خوشبختانه با رشد فضای کسب و کار دیجیتال در کشور ما، امروزه  اطلاعات افراد در این زمینه تا حدودی قابل قبول است به طوری که در همان ابتدای کار این مسائل را جزیی از پلن کاری خود می دانند. اما مسئله ای که در این مسیر شما را برای رسیدن به موفقیت همراهی می‌کند واقعیاتی است که در مورد داستان برند خود بیان می‌کنید. به طوری که این داستان به گونه ای تاثیرگذار در بین عوام فراگیر شود و افراد از جایگاه شرکت و کسب‌وکار شما مطلع گردند. این کسب اطلاع خود عامل و محرکی موثر برای جذب مخاطب است و میتواند در این مسیر شما را کمک کند. یکی از تریبون هایی که میتوانید داستان برند خود را شرح دهید کمپین رپورتاژ آگهی است. در ادامه نکته هایی که برای این کار نیاز است برایتان شرح می‌دهیم.

 

داستان برند در رپورتاژ!؟

داستان برند در رپورتاژ

یکی از اتفاقاتی که هر بیزینسی از آن مسرور می‌شود؛ درگیری مخاطبان و مشتریان با برند است. یکی از روش‌هایی که این اتفاق را می‌تواند رقم بزند بیان داستان برند (storytelling) است. یکی از روش‌های بازاریابی محتوا که صاحبان برندها و استارتاپ‌ها از آن استفاده می‌کنند روایت داستانی برندشان است. در واقع داستان برند مانند یک پل ارتباطی بین مخاطبان و کسب و کار است. این کار از طرق مختلفی قابل انجام است. پست‌های بلاگی تشریح کننده؛ کمپین های تبلیغی در رسانه های مختلف و ایمیل مارکتینگ از جمله روش های این کار است و یکی از  بهترین و نوظهور ترین ابزار های تبلیغاتی در حال حاضر انتشار رپورتاژ آگهی است. بد نیست بدانید طبق تحقیقات و مطالعات صورت گرفته؛ درصد بالایی از مشتریان نسبت به برندهایی که بیشتر در مورد اهداف خود سخن میگویند و کارمندان و متصدیانی دارند که مخاطب را به درستی در ارائه خدمات راهنمایی می کنند؛ بیشتر جذب می شوند.

 

محتوای رپورتاژ؛ آنچه که مخاطب میخواهد

محتوای رپورتاژ برای برند سازی

در قدم اول باید بدانید که محتوای رپورتاژ شما باید دقیقا همان چیزی باشد که مخاطب به دنبال آن است. این یعنی اینکه سعی کنید مطالبی را تهیه و تدوین کنید که دقیقا تمامی یا درصد زیادی از چالش‌ها و سوالات مخاطب را پوشش و حل و فصل نماید. اینکه فقط شما از موفقیت‌های خود بگویید و از افتخارات و اکتسابات بیزینس خود بگویید چیزی خیلی اوقات بجز حس انزجار را در مخاطب خود ایجاد نکرده‌اید. این درحالی است که اگر همراه با این موفقیت ها چالش ها و مشکلاتی که در مسیر خود داشته اید را نیز تشریح کنید، چنان مخاطب را جذب می کند و حتی در برخی موارد با شما همزادپنداری میکند که باعث می شود تا انتهای متن پا به پای داستان شما پیش بیاید.

 

چه چیزی باعث شد تا ایده خود را اجرایی کنید؟

پاسخ به این سوال یکی از مسائل بنیادی و اصلی است که اصولا کسانی که ایده‌های متنوعی در ذهن دارند اما به هر دلیلی تا کنون به اجرایی کردن آن اقدام نکرده‌اند یا به تازگی استارتاپی را راه‌اندازی کرده اند؛ بیشتر از پاسخ آن استقبال می‌کنند. البته این داستان برای همه مخاطبان جذاب است و قطعا بخش لذت بخشی در متن رپورتاژ شما خواهد. دلیل اینکه چه چیزی باعث شده تا برای تاسیس شرکتتان پیش قدم شوید را برای مخاطب شرح دهید و بگذارید ابتدای داستانتان از این جا شروع شود.

 

جلب اعتماد راحت‌تر از ساخت یک برند قوی است

روش‌های متنوعی برای جذب مخاطب وجود دارد که میتوانید در مسیر رشد کاریتان از همه آنها استفاده کنید. داستان‌سرایی لازمه این مسیر است اما همه چیز نیست! سعی کنید در حین تعریف خود در طول رپورتاژ خبری احساسات مخاطب را درگیر کنید. بگذارید این اعتماد در مخاطبانتان ایجاد شود که محصولات و خدمات شما واقعا به آن‌ها کمک می‌کند و گره‌ای از مشکلات آنها را باز میکند. اگر بتوانید ادعای خود را در کاربردی بودن محصولتان ثابت کنید، یکی از تیرهایتان به هدف خورده است. فراموش نکنید در این مسیر خود را کامل و عاری از نقص ندانید . در هنگام نگارش متن رپورتاژ از خشک و رسمی بودن کلام بپرهیزید و صمیمیت را با مخاطب خود حفظ کنید. سعی کنید اطلاعات در اختیار مخاطب قرار دهید که این اطلاعات مانند یک راهنمای مسیر برای کسانی باشد که به تازگی در این راه آمده اند.

 

نظرات

image
سهیل
15:07 , 27 تیر 00

چطوری میشه با استفاده از رپورتاژ اگهی به برند خودمون اعتبار بدیم و معرفیش کنیم

image
سعید
01:20 , 09 بهمن 00

ممنون از مقاله خوبتون. اما به طور مستقیم به برند منشن اشاره نکرده بودید. به نظر من یک استراتژی قوی محسوب میشه برای سئو

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان