دانش نامه لینک‌یار
تاثیر بک لینک ویکی پدیا در سئو
  امتیاز 4.41 از 5 توسط 11 نفر

تاثیر بک لینک ویکی پدیا در سئو

سرفصل‌ها

میزان تاثیر بک لینک ویکی پدیا در رشد سئوی سایت

بی شک همه سئو کارها بر این امر متفق القول هستند که بک لینک ها یکی از ارکان های اصلی رشد سئو و بهینه سازی وب سایت ها به شمار میروند. روش های متعددی برای لینک سازی از منابع و وب سایت های مختلف وجود دارد. وب سایت ویکی پدیا یکی از معتبرترین سایت ها از دید موتور های جست و جو است که بک لینک های خروجی از این وب سایت، میتواند منبع معتبری برای اعتبار دهی به وب سایت ها از دید موتور های جست و جو باشد. در واقع کسب لینک از وبسایت‌های مرجعی مانند ویکی‌پدیا به یکی از اولویت‌های مدیران وبسایت‌ها و سئوکاران تبدیل شده است چرا که این نوع بک‌لینک‌ها با توجه به ارزش و رتبه‌ای که وبسایت مورد نظر دارد، در گستره لینک‌های پر ارزش محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر بک لینک ویکی پدیا در سئو سایت بپردازیم و مزایایی که به همراه خواهد داشت را مورد بررسی قرار دهیم. آنچه که در این مقاله خواهید خواند:

  • تاثیر بک لینک درسئو
  • لینک‌سازی در ویکی پدیا چقدر ارزش دارد؟
  • تاثیر بک لینک ویکی پدیا در سئو
  • چگونه می‌توانم از ویکی پدیا بک‌لینک دریافت کنم؟
  • راز موفقیت ویکی پدیا

 

تاثیر بک‌لینک در سئو

در ابتدای کار مروری بر مفهوم بک‌لینک و تاثیری که بر سئو سایت دارد، خواهیم داشت. بک‌لینک (Backlink ) یکی از ارکان مهم در علم سئو محسوب می‌شود و یکی از موثرترین المان‌ها در بحث افزایش رتبه سایت توسط موتورهای جستجو و بخصوص موتور جستجوی گوگل است. در تعریف ساده از بک لنیک ها میتوان گفت که بک‌لینک‌ها پل‌های ارتباطی بین وبسایت‌های مختلف هستند که امکان گذار بین وبسایت‌های مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند. از مزایایی که بک‌لینک‌ها برای وبسایت‌ها دارند می‌توان به بهبود رتبه سایت، افزایش اعتبار وب سایت ها و افزایش ترافیک سایت اشاره کرد. میتوان گفت که هر لینک ورودی یک امتیاز برای وبسایت پذیرنده محسوب می‌شود لذا میتوان گفت هر چه تعداد لینک ورودی بیشتر باشد(البته به همین سادگی نیست و فاکتور هایی مانند اعتبار سایت میزبان و... در میزان این اعتبار دخیل است)، امتیاز دریافتی سایت نیز بیشتر خواهد بود. از طرفی گوگل دائما در حال بررسی محتوای موجود در سایت‌هاست. این بررسی‌ها منجر به شناسایی لینک‌های موجود در محتوای سایت‌ها شده و راه را برای خزنده‌های موتور جستجو باز می‌کند و اینطور می‌شود که وبسایتی که لینکش در محتوای سایت اول وجود داشته توسط گوگل شناسایی و کشف می‌شود. از طرفی اگر به عنوان صاحب یک سایت بخواهید ترافیک ارجاعی خود از سایر بسایت‌ها را افزایش دهید، بک لینک‌ها ابزار مناسبی خواهند بود. از جمله مواردی که می‌تواند یک بک لینک را برای سئو سایت مفید کند شامل مرتبط بودن بک‌لینک، اعتبار بیشتر سایت، محل قرارگییری بک‌لینک و ارجحیت لینک‌های فالو به نوفالو است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بک‌لینک و تاثیر آن میتوانید مقاله تاثیر بک لینک در سئوی سایت را مطالعه فرمایید.

 

 

لینک‌سازی در ویکی پدیا چقدر ارزش دارد؟

ویکی پدیا چیست

همانطور که می‌دانید ویکی‌پدیا یکی از بزرگترین وبسایت‌هاست که تحت عنوان دایره‌المعارف‌ آنلاین مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد. این وبسایت  فعالیت خود را از سال 2001 آغاز کرد و تا کنون در تمام کشورهای جهان در بین بزرگترین و پربازدیدترین سایت‌های آن کشور قرار گرفته است. ایده اولیه شکل‌گیری ویکی پدیا دسترسی ساده و رایگان افراد به اطلاعات بود و روشی که برای توسعه آن در نظر گرفته شد امکان تبدیل هر کاربر به نویسنده بود. این ایده به مرور زمان بزرگ و بزرگ‌تر شد تا در حال حاضر  به جایی رسیده که بیش از 2 میلیون بازدید صفحه با محتوای ایندکس شده در گوگل دارد. لذا می‌توان ویکی پدیا را از منظر مباحث اعتبار سایت نیز یکی از پیشگامان این عرصه دانست. دلیل دیگری که میتوان با استناد بر آن ارزش لینکسازی در ویکی پدیا را عنوان کرد بحث بک لینک‌های خارجی است که ویکی‌پدیا از سایر وبسایت‌ها کسب کرده است. روزانه هزاران لینک در قالب‌های سوشیال سیگنال، UGC و لینک وبسایت دریافت می‌کند که همین عامل نیز یکی از فاکتورهای مهم گوگل در بحث لینک‌سازی خارجی است. در حال حاضر اعتبار دامنه ویکی فارسی چیزی قریب به 90 است! که یک عدد فوق العاده در بحث سئو می باشد. از طرفی ویکی پدیا با تبدیل شدن به یک برند معتبر در بحث جلب اعتماد کاربران نیز یکی از پیشگامان این عرصه محسوب می‌شود. با این تفاسیر شاید تا اینجای کار میزان ارزشی که کسب بک‌لینک از ویکی پدیا برای وبسایت شما به همراه دارد را درک کرده باشید!

 

تاثیر بک لینک ویکی پدیا در سئو

تاثیر بک لینک ویکی پدیا بر سئوی سایت

شاید یکی از مهم‌ترین سوالاتی که تا کنون برای شما پیش آمده باشد؛ این باشد که وبسایت ویکی‌پدیا از نظر سئو چه امتیازی دارد و کدام ویژگی‌های مهم این سایت، باعث شده تا اثرگذاری بک‌لینک ویکی‌پدیا بیش از پیش گردد؟ لیستی که در ادامه آورده می‌شود شامل پوئن‌های مثبت ویکی‌پدیاست:

لینک‌سازی خارجی قوی؛ اعتبار دامنه بالا؛ سئو داخلی بسیار قوی؛ محتوای یونیک؛ نرخ پرش پایین

از مهمترین ویژگی‌هایی است که باعث شده این سایت در زمره برترین وبسایت‌ها از نظر رنک و سئو قرار بگیرد. از طرف دیگر از آنجایی که محتووای این وبسایت توسط افراد عادی در سرتاسر جهان ایجاد می‌شود می‌توان گفت بخش عظیمی از گراف دانش گوگل را نیز این سایت تشکیل داده و یکی مرجع اینترنتی بی همتاست! پس می‌توان گفت تاثیری که wiki backlink بر روی سئو سایت دارند در دو خدمت عمده تقسیم‌بندی می‌شوند: تقویت سئوی خارجی و داخلی.

 

تقویت سئوی خارجی با بک لینک ویکی پدیا

همانطور که می‌دانید یکی از ملاک‌های مهم گوگل برای سنجش میزان قابلیت اعتماد و کیفیت محتوا؛ بک‌لینک‌های کسب شده از سایت‌های معتبر و قابل اعتماد است. از آنجایی که ویکی‌پدیا یکی از منابع و سایت‌های معتبر در سطح جهان است و امکان بارگزاری مطلب را به کاربران خود می‌دهد لذا همواره وسوسه قرار دادن لینک خود در این سایت وجود دارد. اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که اینکار قوانین خود را می‌طلبد. به عنوان مثال بهتر است برگه شخصی خود را داشته باشید زیرا می‌توانید بعدها تحت عنوان یک منبع مورد تایید مورد استفاده قرار گیرید و به این ترتیب نرخ بازدیدشما افزایش یابد و بازدید کنندگان جدید تبدیل به مخاطبان جدید و در نهایت مخاطبین وفادار شما شوند و گاها با بهره‌گیری از تبلیغات دهان به دهان آورده بیشتری را برای سایت شما به همراه داشته باشند.

 

تقویت سئوی داخلی با کمک ویکی پدیا!!!

یکی دیگر از اثراتی که لینک‌های ویکی پدیا می‌توانند بر روی سئو سایت شما داشته باشند بحث سئو داخلی سایت است. میپرسید چگونه؟ یکی از مزایایی که ویکی پدیا دارد این است که  در بسیاری از موضوعات؛ رنک بسیار خوبی را داراست. میتوانید برای انتخاب کلمات کلیدی خود به این سایت مراجعه کنید و کلمات خود را از بین کلمات پیشنهادی این سایت انتخاب کنید. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در طرح‌ریزی استراتژی سئو شما موثر واقع شود، بررسی میزان علاقه‌مندی افراد به موضوعات مختلف است. در واقع ویکی میزان ترافیکی که هر مقاله دریافت می‌کند و همچنین فهرست برگه‌های پربازدید را در دسترس عموم قرار داده است، همچنین با مراجعه به سایت  http://stats.grok.se/ و درج مقاله مورد نظرتان می‌توانید آمار مربوط به آن را مشاهده کنید. و به این ترتیب استراتژی تولید محتوای خود را در راستای نیاز و علاقه کاربران طرح‌ریزی کنید. راهکار دیگری که Wikipedia در اختیار شما قرار می‌دهد بهره‌گیری از لینک‌های شکسته، محتواهای ناقص و مقاله‌های کوچک به منظور تولید محتوای مجدد است. در واقع شما می‌توانید با برچسب کردن آن موضوعات و برطرف کردن این نقص، هم جایگاه مناسبی در نقش یک منبع معتبر را به دست آورید و هم از مزایای سئوی خارجی بهره ببرید.

 

چگونه می‌توانم از ویکی پدیا بک‌لینک دریافت کنم؟

حالا که با مزایای بک‌لینک‌های ویکی پدیا آشنا شدید ممکن است، تصمیم گرفته باشید تا با عضویت در این سایت، به کسب بک لینک از ویکی پدیا بپردازید. دو روش عمده پیش رو دارید! عضویت در سایت ویکی پدیا و دریافت بک‌لینک ویکی پدیا از پلتفرم و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند.  اگر انتخاب شما روش اول است در این بعد به مراحل لینک سازی در ویکی پدیا را به صورت گام به گام خواهید خواند:

این مراحل بسیار ساده و قابل اجرا هستند و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد:

در مرحله اول با ورود به صفحه ویکی پدیا یک صفحه کاربری شخصی برای خود ایجاد کنید

مرحله دوم مربوط به تغییر کاربری حسابتان است. حساب خود را به کاربر تایید شده تغییر و ارتقا دهید. در این مرحله با دریافت پیام "به ارتقا ویکی پدیا کمک کنید"  مواجه می‌شوید. در واقع شما باید در 4 روز کاری حداقل 10 مقاله از لینک‌های پیشنهادی ویکی پدیا را ویرایش کنید این ویرایش‌ها می‌تواند فیلدهای مختلفی چون تولید محتوا؛ حذف محتوا، رفرنس دهی و مواردی از این دست باشد.

در مرحله سوم برای جلب اعتماد این سایت به خود تا مدتی به ویرایش مطالب قدیمی بپردازید و گاها محتوا اجاد کنید تا اعتماد سایت به شما جلب شود.

در مرحله چهارم که یک مدت زمان مشخصی از فعالیت شما گذشته و اعتماد ویکی پدیا به شما جلب شده کم کم می‌توانید برای برندسازی خود اقدام کنید. این کار را به چهار روش مطمئن انجام دهید: تولید محتوا برای مطالبی که محتوای کافی ندارند؛ به روزرسانی مطالب قدیمی؛ رفنرنس‌دهی بجای مطالبی که با ارور 404 مواجه هستند و لینکسازی برای صفحاتی که نیاز به تایید دارند.

راه حل دیگری که می توانید از آن بهره ببرید، خرید بک لینک ویکی پدیا از سایت‌های معتبر است که تمامی این فرآیند های را برای شما انجام دهند.
لینکیار پلتفرم تخصصی خرید و فروش بک‌لینک با ارائه خدمات و ابزار های سئویی همچون : خرید و فروش بک لینک ویکی پدیا، در مسیر رشدو و سئوی وب سایت همراه شماست. شما میتوانید جخت دریافت بک لینک ویکی پدیا با ثبت نام در پلتفرم لینکیار، تعرفه ها و شرایط این نوع لینک ها را مشاهده فرمایید.

در ادامه راز موفقیت ویکی پدیا را عنوان میکنیم شاید الهام بخش شما برای گسترش و رشد کسب و کاارتان باشد

 

راز موفقیت ویکی پدیا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دلایل موفقیت ویکی‌پدیا در بحث سئو چه بوده که توانسته جایگاه نسبتا خوبی را در موتورهای جستجو کسب کند. با مطالعه ادامه این مقاله میتوانید با استراتژی های مارکتینگ ویکی پدیا آشنایی پیدا کرده و از بعضی از این استراتژی ها در کسب و کار خود استفاده کنید :

 

بازدیدکننده خود می‌تواند نویسنده باشد

یکی از مزایا یا شاید بتوان گفت استراتژی‌هایی که بنیانگذاران ویکی‌پدیا برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند، این است که هر کاربری به طور مجزا می‌تواند به تولید محتوا بپردازد یا مطالب گذشته را ویرایش کند تا مقاله مورد نظر کامل‌تر و معتبرتر شود. این استراتژی در واقع یک بازی برد برد محسوب می‌شود. می‌پرسید چرا؟! پاسخ بسیار روشن است! فرض کنید شما به عنوان یک وبسایت تازه کار در حوزه مربوطه خود شروع به فعالیت کرده‌اید و اطلاعات عمومی مربوط به حوزه کاری خود را در یک وبسایت مرجع بارگزاری کرده و به وبسایت خود نیز لینک می‌دهید. از طرفی برای اینکه مخاطبان خود را به مطالعه مقاله منتشر شده در سایت ناشر هدایت کنید به آنجا هم از سایت خود یک لینک می‌دهید. چه اتفاقس افتاد؟! هم شما یک لینک ارزشمند دریافت کردید و هم وبسایت ناشر. حالا تصور کنید این اتفاق در سرتاسر جهان بیفتد! 

 

محتوای بیشتر، لینک طبیعی بیشتر

حتما می‌دانید که کسب لینک‌های طبیعی از جانب کاربران یکی از فاکتورهایی است که موتور جستجوی گوگل به آن توجه ویژه‌ای دارد. این موضوع برای گوگل به این معناست که این وبسایت از نظر کاربران مورد محبوبیت و توجه قرار گرفته  و مورد تایید کاربران زیادی است که از منابع متعددی بک‌لینک دریافت کرده است.

 

مبارزه با اسپم و ویرایش مطالب

پویا بودن ویکی پدیا یکی از موثرترین ویژگی‌هایی است که این سایت داراست. تصور کنید که تمامی مطالبی که از ابتدا تا کنون در وبسایت ویکی پدیا ثبت شده غیر قابل ویرایش و بروز رسانی بود! آنوقت این سایت به یک گورستان اطلاعاتی تبدیل می‌شد که حاوی مطالبی قدیمی و حتی گاها اشتباه است. در واقع ویکی‌پدیا با طرح این استراتژی هر کاربر یک نویسنده به مبارزه با صفحات و مطالب اسپم رفته‌ است. هر چقدر که در سایت خود با اسپم بجنگید و سایت سالم‌تری داشته باشید نزد موتور جستجو از محبوبیت بالاتری برخورداری خواهید بود.

نظرات

image
پیام
00:12 , 13 تیر 00

برای گرفتن لینک های دائمی و مطمئن از چه طریقی باید اقدام کنیم چون اکثر مواقع لینک هارو حذف میکنن

image
میرزایی
15:09 , 27 تیر 00

بک لینک های ویکی پدیا چطوری رو سئوی داخلی سایت ما میتونه تاثیر داشته باشه

image
samane
13:37 , 28 مرداد 00

سایت خیلی خوبی دارید امیدوارم موفق باشید https://youmovise.com/

image
رامین
22:08 , 04 آبان 00

بک لینک ها در صفحات داخلی ویکی پدیا درج میشن؟ به صورت فالو هستن یا نو فالو؟ انکر تکست دارن یا نه؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان