دانش نامه لینک‌یار
استراتژی بک لینک
  امتیاز 4.86 از 5 توسط 7 نفر

استراتژی بک لینک

سرفصل‌ها

معرفی استراتژی های بک لینک سازی

برای یادآوری بهتر ابتدا به یک تعریف ساده از بک لینک میپردازیم : به سایت هایی که با یک کلمه و یا تصویر خاص به سایت شما لینک میدهند، بک لینک میگویند.
اهمیت بک لینک : یکی از المان های مهم برای ارتقا رتبه در موتور های جست و جو بک لینک ها هستند. ازآنجایی‌که این ترافیک ارتباط مستقیمی باکیفیت بک لینک‌های وب‌سایت شما دارد، اگر وب‌سایت‌هایی معتبری به شما لینک بدهند سایت شما رتبه و ترافیک بهتری به دست خواهد آورد.

 

یقیناً هدف شما به دست آوردن رتبه‌های بالاتر در گوگل است، زمانی که خزنده گوگل در حال بررسی وب‌سایت‌ها است به لینک‌ها توجه ویژه‌ای دارد، گوگل از این طریق متوجه میشود سایت شما از چه راه‌ها برای متصل کردن صفحات استفاده کرده است. به‌طور حتم صدها راه برای این کار وجود دارد اما بک لینک مهم‌ترین فاکتور برای سئو است.

شاید این حرف تکراری است که ساخت و به دست آوردن بک لینک باکیفیت سخت است. اما با استراژی هایی که ما در این مقاله معرفی خواهیم کرد، خواهید فهمید که لینک سازی حرفه ای و خوب آنقدر ها هم سخت نیست. در حقیقت راه‌های هوشمندتری برای ایجاد یا به دست آوردن بک لینک وجود دارد. برای به دست آوردن بک لینک از سایت‌های معتبر در ادامه مطلب به چند استراتژی مهم بک لینک سازی اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

 

 

استراتژی ساخت بک لینک

استراتژی های لینک سازی

 

  1. ساخت بک لینک با روش لینک شکسته

به گفتهٔ فلیکس تارکمونیکو " من عاشق ساخت بک لینک به روش لینک شکسته هستم زیرا برای ایجاد بک لینک‌های یک‌طرفه کاملاً مناسب است." البته این روش بیشتر شبیه به دریافت جایزه در ازای انجام یک کار است به این صورت که وبمستر کار یک وب‌سایت، لینک شکسته یک وب‌سایت دیگر را شناسایی می‌کند و در قبال آن می‌خواهد آن لینک به صفحه سایت او ارجاع داده شود.

برای استفاده از این روش ابتدا باید وب‌سایت‌های مرتبط با موضوع خودتان را پیداکرده و کلمات کلیدی را با آن جستجو کنید:

کلمه کلیدی شما+لینک‌ها

کلمه کلیدی شما+منابع

به‌عنوان‌مثال اگر وب‌سایت شما در مورد خانواده است به این صورت جستجو می‌شود، خانواده+لینک. برای پیدا کردن لینک‌های شکسته می‌توانید از افزونه Google Chrome plugin called Check my Links استفاده کنید تا تمام لینک‌های 404 را به شما نمایش دهد.

اکنون وقت آن است که به مدیر آن وب‌سایت زنگ بزنید و به‌طور دوستانه و محترمانه از او بخواهید که لینک‌های شکسته خود را ترمیم کند تا شاید شما بتوانید با یک ریپورتاژ آگهی جای آن لینک شکسته را بگیرید.

 

      2. روش ساخت بک لینک از طریق اینفوگرافیک

استراتژی لینک سازی

اینفوگرافیک یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای انتقال ترافیک به وب‌سایت شماست و همچنین به دست آوردن یک بک لینک باارزش. اینفوگرافیک یکی از نمونه‌های محتوای دیجیتال خوب است زیرا درک و اشتراک‌گذاری بسیار بالایی دارد و بیشتر افراد هم تصاویر را دوست دارند زیرا وقت زیادی از آن‌ها نمی‌گیرد.

برای ساخت اینفوگرفیک باید وسواس زیادی به خرج دهید، اینفوگرافیک شما باید جذاب و حاوی پیام مشخصی باشد و از موضوعات داغ جامعه باشد تا بتوانید مخاطب زیادی را با خود همراه کنید. برای ساخت اینفوگرافیک ابتدا باید داده و آمار موضوع مربوط را به دست آورده و آن را برای تصویرسازی به گرافیست بدهید.

پس از آماده شدن اینفوگرافیک وقت آن است که آن را در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ خود پخش‌کنید.

 

 

         3. روش ساخت بک لینک با پست مهمان

یکی از پرکاربردترین استراتژی های لینک سازی (استراتژی ساخت بک لینک) ساخت بک لینک با پست مهمان است. وبلاگ نویسی به‌صورت مهمان مؤثرترین روش برای دستیابی به مخاطبین جدید است، با تولید و انتشار محتوا در سایت‌های دیگر مطالب خود را در مقابل خوانندگان قرار خواهید داد و در عوض ترافیک از آن خود می‌کنید البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که گوگل برای کسانی که از این روش برای ایجاد محتوای کیفیت پایین استفاده می‌کنند جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته است.

از جستجو در گوگل برای پیدا کردن سایت‌هایی که وبلاگ نویسی مهمان را قبول می‌کنند استفاده کنید برای مثال:

کلمه کلیدی + نوشتن برای ما

کلمه کلیدی + پست مهمان

کلمه کلیدی + نویسنده مهمان

کلمه کلیدی + مشارکت کنید

البته این نکته را نباید فراموش کرد که زمانی تولید محتوا به‌صورت پست مهمان رواج زیادی پیدا کرد و در مقابل باعث افت کیفیت این‌گونه از محتواها شد که پس‌ازاین قضیه سرپرست تیم وب اسپم گوگل مت کاتس در خبری عنوان کرد که دیگر گوگل به محتوای این‌گونه از پست‌ها اهمیت نمی‌دهد. پس در تولید محتوای مهمان دقت داشته باشید تا موردتوجه گوگل قرار بگیرید.

 

 

پیشنهاد میکنیم برای مطالعه حرفه ای تر مقاله پست مهمان چیست را مطالعه فرمایید.

 

 

        4. لینک سازی با استفاده از سیستم لینکیار :

سیستم لینکیار، یک پلتفرم جامع برای خرید و فروش بک لینک و رپورتاژ اگهی در ایران است، با استفاده از این سیستم شما میتوانید به راحتی سایت های با کیفیت و هم موضوع خود را پیدا کرده و به صورت یک معامله مزایده محور اقدام به خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی کنید.

 

 

        5. لینک داخلی بسازید

لینک‌های داخلی عامل اصلی برای اجرای یک وبلاگ موفق هستند. آن‌ها از Link Juice عبور کرده و می‌توانید انکرتکست خود را استفاده کنید، همین‌طور با داشتن یک شبکهٔ خوب از لینک‌های داخلی به کاربران کمک کنید تا به‌راحتی در وب‌سایت شما حرکت کنند و با این کار شما تجربه کاربری را افزایش داده‌اید.

ابزارهای زیادی برای ایجاد لینک داخلی به‌صورت خودکار وجود دارد اگر از وردپرس استفاده می‌کند باید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید. مت کاتس توصیه کرده است که تعداد لینک‌های داخلی هر صفحه را برای حفظ کاربری سایت و سئوی سایت زیر 100 باشد.

 

       6. محتوای خود را تبلیغ کنید

استراتژی صحیح لینک سازی

صرف تولید محتوا شمارا به بک لینک نمی‌رساند مگر اینکه بدانید چگونه آن محتوا را به‌درستی تبلیغ و وایرال کنید. مثلاً بهتر است برای چند نفر از مشتریان و یا کاربران وفادار خود محتوا را به‌صورت یک محتوای ایمیل برای آن‌ها ارسال کنید و یا آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

 

       7. رقبای خود را بررسی کنید

اگر به دنبال ترافیک ارگانیک هستید پس باید استراتژی‌های بازاریابی رقبای خود را بررسی کنید. شما باید روش‌های ایجاد بک لینک و بازاریابی محتوایی آن‌ها را شناسایی کنید تا بتوانید در رقابت باقی بمانید، یکی از کارهای بی‌دردسر برای اینکه بتوانید به‌نوعی از آن‌ها جاسوسی کنید این سات که در خبرنامه ایمیلی آن‌ها عضو شوید. یا می‌توانید در create a Google alert و با واردکردن سایت موردنظر از مطالب جدید آن‌ها باخبر شوید. برای مثال اگر رقیب شما سایت دیجی کالا است به این صورت باید وارد کنید، site:digikala.com

یکی دیگر از ابزارهای جاسوسی از رقبا را می‌توان به Monitor Backlinks اطلاق کرد که با این ابزار می‌توانید بک لینک‌های رقبا را بررسی کنید، زیرا رقبای قدرتمند می‌دانند کجا و چه زمانی بک لینک ایجاد کنند.

 

 

        8. مصاحبه کنید

امروزه مصاحبه‌های داغ و جنجالی روشی عالی و آسان برای به دست آوردن بک لینک به وب‌سایت شماست. اگر زیاد مشهور نیستید که کسی برای مصاحبه به سراغ شما بیاید بهتر است به سراغ نفرات دیگر بروید و از آن‌ها مصاحبه کنید و از آن‌ها بخواهید که لینک مصاحبه را در سایت خود قرار دهند.

 

        9. توصیه‌نامه بنویسید

یکی دیگر از روش عالی و آسان برای به دست آوردن بک لینک مناسب و باکیفیت، نوشتن توصیفات یا نظر برای وب‌سایت‌هایی است که از آن‌ها استفاده می‌کنید و به‌نوعی مشتری آن‌ها هستید. این کار با تماس گرفتن با مدیر وب‌سایت موردنظر صورت می‌گیرد و در قبال توصیه یا تبلیغ محصول وی یک لینک از شما در سایت خودشان قرار دهند.

 

کسب بک لینک باکیفیت گاهی اوقات چالش‌برانگیز است، اما می‌توانید با استفاده از منابع و روش‌های مناسب این کار به‌راحتی فرصت ایجاد بک لینک مناسب را پیدا کنید. البته باید به این نکته توجه کرد که نگه‌داشتن یک بک لینک به‌اندازهٔ ساخت آن بااهمیت و سخت است.

نظرات

image
حسن
12:53 , 11 آبان 99

من این مقاله رو با دید استراتژی در بک لینک خواندم. مثلا استراتژی لینک سازی pbn ,...

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان