دانش نامه لینک‌یار
روش های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
  امتیاز 4.82 از 5 توسط 22 نفر

روش های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

سرفصل‌ها

یقینا بزرگترین دغدغه هر کسب و کار اینترنتی، بعد از راه اندازی وب سایت و بستر معمالاتی مورد نظر خود، آمدن به صفحه اول گوگل و قرار گرفتن بین نتایج برتر گوگل است. همچنین میتوان گفت اساس کار و هدف بسیاری از سئو کاران و وب مستران نیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است که این امر مستلزم رعایت نکات مهم سئویی است که در این مقاله قصد داریم شما را با آنها آشنا کنیم.

 

آموزش قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

جالب است بدانید که 75 درصد از نرخ کلیک ها و ورودی های کاربران متعلق به 3 لینک اول صفحه اول گوگل است و تمامی دیگر نتایج تنها صاحب 25 درصد از تعداد کلیک ها هستند که این آمار نشان دهنده اهمیت قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل را به ما اثبات میکند.
نکته پیش پا افتاده اما مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که صفحه اول نتایج گوگل تنها شامل 10 لینک است و بسیاری از کسب و کار ها هستند که هزینه های بالایی برای رسیدن به این هدف(آمدن به صفحه اول گوگل و 3 نتیجه اول) میکنند، و تنها راه رسیدن به این هدف سئوی اصولی و استفاده از چند حرکت مهم و کاربردی است که در این مقاله آنها را به شما آموزش خواهیم داد.

 

بر اساس امار های رسمی ماهیانه بالغ بر 1 تریلیون سرچ در فضای وب اتفاق می‌افتد که 90 درصد از مبادلات اطلاعاتی از درگاه های سرچ های طبیعی موتور های جست و جو انجام میشود، پس هر سئوکار و مدیر کسب و کاری که پاسخی برای سوال : چگونه به صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ نداشته باشد، بازی را باخته است.

 

آیا هر سایتی میتواند در صفحه اول گوگل قرار بگیرد؟

پاسخ به این سوال مثبت است. بله هر سایتی با هر موضوع فعالیتی و با هر کلمه ای میتواند در بین نتایج برتر گوگل قرار بگیرد، اما یقینا این امر مستلزم تخصص و تلاش است که هر دوی اینها لازم و ملزوم یکدیگر هستند. چه بسا بسیاری از مدیران و وبمستران هستند که تخصص این کار را دارند، اما تلاش و صبر کافی را برای قرار گرفتن در رتبه اول گوگل را ندارند.

 

چگونگی قرار گرفتن در صفحات اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

در ابتدای این مسیر شما به طور کلی دو راه پیش رو خواهید داشت : 

  1. برون سپاری پروژه و واگذاری آن به شرکت های متخصص و حرفه ای در این زمینه. که برای این کار حتما قبل از شروع همکاری رزومه و نمونه کار‌های آن شرکت را بررسی کنید
  2. شروع به خوآموزی سئو و به دست گرفتن مدیریت سئوی پروژه. که ما در این مقاله بیشتر به این بخش خواهیم پرداخت و روش هایی را آموزش خواهیم داد که خود بتوانید با پیاده سازی این تکنیک ها به نتایج بالایی صفحات گوگل دست پیدا کنید.

 

معیار های اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت ها :

موتور جست و جوی گوگل ، تشکیل شده از چندین الگوریتم تعیین کننده برای رتبه بندی سایت ها هستند که هر یک از این الگوریتم ها وظیفه بررسی المان خاصی از سایت ها را دارند که از مهم ترین این المان ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. سرعت سایت
  2. تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد
  3. بک لینک های معتبر ( بک لینک دائمی، بک لینک طبیعی و رپورتاژ آگهی ها از این دسته هستند)
  4. امنیت سایت
  5. محبوبیت سایت
  6. کلمات کلیدی
  7. وضعیت رقبا
  8. فعالیت در شبکه های اجتماعی
  9. و...

 

تکنیک های قرار گفتن در صفحه اول گوگل

تکنیک های آمدن به صفحه اول گوگل

 

حالا که با میزان اهمیت صفحات گوگل و تبعات آمدن به صفحه اول گوگل آشنا شده اید و ملاک ها و معیار های اصلی گوگل برای آمدن به صفحه اصلی را شناخته اید تکنیک های اصلی و فوت کوزه گری را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

معمولا مرسوم است که در آموزش ها ابتدا روش های پیش پا افتاده آموزش داده میشود و سپس فوت کوزه گری. اما با در این مقاله ساختار شکنی میکنیم و در ابتدا مهم ترین موضوع را ذکر کرده و بعد از دیگر المان ها برای ارتقا رتبه در گوگل صحبت خواهیم کرد.

 

 

بک لینک های با کیفیت و درج رپورتاژ :

در دنیای سئوی امروز و در انجمن ها و فلم های آموزشی و... همیشه از المان ها و فاکتور های مختلفی برای سئو و ارتقا رتبه بحث میشود. اما باور کنید که حجم اصلی سئو کاران حرفه ای و اکثریت شرکت های فعال در این حوزه، ساخت بک لینک و درج رپورتاژ حرفه ای است. البته نه هر بک لینک و رپورتاژی. دقیقا تفاوت سئو کار های حرفه ای و آماتور هم در دقت و پیاده سازی این روش ها مشخص میشود. البته همانطور که عرض کردیم فقط بک لینک ها در رتبه یک سایت تاثیر گذار نیستند و دیگر فاکتور ها هم در این رده بندی دخیل هستند. اما مهم ترین فاکتور در دنیای سئوی امروز بک لینک ها و رپورتاژ هستند.

بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر و با کیفیت و همچنین طبیعی بودن روال درج آنها در کنار جذب ترافیک و کاربر، برای شما اعتبار و ارتقا رتبه را در مورتور های جست و جو خواهد داشت.

 

یکی از بهترین سیستم های هوشمند برای درج بک لینک های طبیعی، سیستم لینکیار است که شما میتوانید با استفاده از این سیستم با صاحبان سایت ها در ارتباط بوده و اقدام به خرید بک لینک طبیعی و با کیفیت از سایت های مورد نظر و هم موضوع خود کنید.

 

 

رپورتاژ آگهی ها نیز یکی از مهم ترین و تاثیر گزارترین روش های برند سازی و ارتقا رتبه در دنیای سئو است. همان طور که میدانید رپورتاژ ها متن های تبلیغاتی هستند که کاربران با خواندن این متن ها متوجه تبلیغاتی بودن آنها نمیشوند و یکی از اهداف اصلی رپورتاژ ها این است که کاربران به طور غیر مستقیم جذب شما و برند شما خواهند شد. همچنین لینک های درج شده در متن رپورتاژ آگهی به دلیل طبیعی بودن و مورد اطمینان بودن آن از دید موتور های جست و جو عامل اصلی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای کلمه کلید شما است.

 

 

حال به دیگر نکات حائز اهمیت برای قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل :

 

استفاده درست از کلمات کلیدی :

یمی از اصول اولیه در سئو و انتخاب کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. یکی از روش های کابردی برای قرار گفتن در صفحه اول گوگل و در بین نتایج اولیه آن استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. بسیاری از کسب و کار های نوپا، به دلایل مختلفی مثل : عمر پایین دامنه، نداشتن هزینه های بالا برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، نداشتن تعداد مقالات بالا و... نمیتوانند در کلمات کلیدی کوتاه و اصلی با رقبای خود رقابت کنند. در این مواقع یکی از بهترین  و کاربردی ترین روش ها استفاده از کلمات کلیدی طولانی است.

 

به مثال زیر دقت کنید : 

شاید بسیاری از صنعت های فعال در حوزه کفش بخواهند روی کلمه "کفش نایک" سایت خود را سئو کنند. شما در نظر بگیرید که چه کسب و کار های بزرگی روی این کلمه تمرکز کرده اند و مشغول به فعالیت هستند. حال یکی از بهترین تجویز ها برای کسب و کاری که قصد ورود به این حوزه را دارد، انتخاب کلماتی مثل "کفش نایک مشکی مردانه" است.
از طرفی در نظر بگیرید که ورودی هایی که از این نوع کلمات میتوانند وارد سایت شما شوند، چقدر هدفمند تر و به مشتریان حقیقی نزدیک تر هستند.

 

تولید محتوای با کیفیت :

از اصلی ترین المان ها برای رتبه بندی گوگل، داشتن محتوای با کیفیت و منحصر به فرد است. شما برای پیشرفت در رتبه و پشت سر گذاشتن رقبای خود در یک حوزه و در یک کلمه کلیدی، ناچارید محتوای بیشتر و با کیفیت تر از آنها تولید کنید. 

  • تولید محتوای بیشتر در محور کلمه کلیدی که قصد دارید در آن در صفحه اول گوگل قرار بگیرید از سریع ترین و لازم ترین روش مسیر های پیش روی شماست.

 

منتظر به روز رسانی این مقاله باشید ...

نظرات

image
پرهام
15:16 , 21 اسفند 99

با سلام و ممنون از سایت خوبتون. من الان حدود یک ساله که وب سایت خودم رو راه اندازی کردم و توی این یکسال انواع و اقسام روش های آمدن به صفحه اول گوگل توی کلمات کلیدی مد نظرم رو امتحان کردم. همه سئو کار ها مثل شما به المان های مختلفی اشاره کردن. اما الان به این نتیجه رسیدم که هیچ چی مثل رپورتاژ آگهی خوب نمیتونه رتبه سایتم رو ارتقا بده.

image
کاربر
18:38 , 23 فروردین 00

اخه اگه آمدن به صفحه اول گوگل به همین راحتی بود که شما میگید. که دیگه این همه سئو کار و مطالعه در حوزه سئو اتفاق نمیفتاد..

image
زنفی
23:33 , 12 تیر 00

به نظر من سئوی سایت چیزی نیست جز مقاله های با کیفیت و لینک های با کیفیت. خیلی راحت میشه با رعایت همین دو نکته به صفحه اول گوگل اومد.

image
سعید
21:17 , 18 تیر 00

من واقعا کلی تلاش کردم، برای خیلی از کلماتم رپورتاژ خوب خریدم، توی خیلی از کلمه ها به صفحه اول گوگل میام، اما نمیشه با این کارا جز سه لینک اول قرار بگیرم، واقعا موندم چی کنم

image
سئو کار
22:55 , 11 مهر 00

ممنون از مقاله خوبتون. یک سوال داشتم. برای سایت فروشگاهی. برای اینکه تمامی صفحاتش سئو بشن. باید بیایم روی تک تک محصولاتمون کار کنیم؟ تولید محتوا و برای تک تکشون لینک بگیریم؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان