دانش نامه لینک‌یار
ابزار های بک لینک
  امتیاز 4.75 از 5 توسط 6 نفر

پرکاربردترین ابزار های بک لینک و لینک سازی

سرفصل‌ها

همانطور که میدانید بک لینک ها یکی از معیار های اصلی موتور های جست و جو برای رتبه بندی سایت ها هستند، هرچند از دید موتور های جست و جو ساخت غیر طبیعی بک لینک کاری غیر اصولی است اما این واقعیت نیز وجود دارد که در حوزه های پر رقابت شما بدون خرید بک لینک و به طور کل بدون پیاده سازی فرآیند لینک سازی نمیتوانید در رتبه های اولیه گوگل و دیگر موتور های جست و جو قرار گیرید. اما خب بهتر است بدانید که امروزه با هوشمند تر شدن الگوریتم های گوگل، فرآیند لینک سازی به یک شمشیر دولبه تبدیل شده است که اگر به درستی و با رعایت نکات و اصول انجام نشود، میتواند صدمه و آسیب جدی به سئوی سایت و در نهایت جایگاه کلمات کلیدی شما در نتایج موتور های جست و جو وارد کند. از این رو در کنار رعایت نکات اصلی لینک  بیلدینگ شما احتیاج به ابزار های بررسی بک لینک ها نیز خواهید داشت.

البته لازم به ذکر است که این ابزار ها کارایی های مختلفی مانند : پایش بک لینک های رقبا ( برای اینکه بدانید رقیب های شما از کدام سایت ها بک لینک گرفته اند) - لینک سازی اتوماتیک و... را دارند که در ادامه به طور مفصل به توضیح و معرفی هر یک ابزار های لینک سازی پرکاربرد در این زمینه خواهیم پرداخت.

 

برای مطالعه بیشتر بخوانید : بک لینک اتوماتیک چیست؟

 

در اولین قسمت این مقاله میپردازیم به معرفی ابزار های آنالیز بک لینک :

 

معرفی ابزار های آنالیز بک لینک :

منظور از آنالیز میتواند هم به پایش و آنالیز بک لینک های سایت خود و هم بررسی بک لینک های سایت های رقبا اشاره کند. در این رابطه بهتر است یک روش و یک استراتژی لینک سازی را به شما معرفی کنیم :

همانطور که در بالا اشاره کردیم، به دلیل حساسیت بالای موتور های جست و جو به مبحث لینک سازی و تلاش بر شناسایی لینک های غیر طبیعی و جریمه کردن سایت های خاطی، یکی از استراتژی های کاربردی برای افراد محطاط، بررسی بک لینک های رقبا و پیاده سازی همان استراتژی برای وب سایت خود، زیر این تفکر وجود دارد که سایت x  توانسته با کسب بک لینک از یک مجموعه سایت های مشخص رشد پیدا کند و جریمه نشود، پس پیاده سازی این روش نیز برای سایت y  میتواند کارآمد باشد.
همونطور که نمیشه برای چند مریض یک نسخه ثابت پیچید، برای چند سایت نیز نمیتوان یک استراتژی در نظر گرفت، اما با در نظر گرفتن تمامی این فیلد ها، یکی از استراتژی های سایت ها در مبحث لینک سازی، پایش و آنالیز بک لینک های رقبا است، و برای این کار استفاده از ابزار های آنالیز بک لینک نیز میتواند بسیار کارامد باشد که ما در این قسمت به معرفی بهترین ابزار ها در این زمینه میکنیم.

 

ابزار  آنالیز بک لینک Ahfrs

ahrefs  را میتوان یکی از قدرتمند ترین و بهترین ابزار های بررسی و آنالیز بک لینک دانست، این ابزار با در اختیار قراردادن یک نوار ابزار به شما این دسترسی را میدهد تا بتوانید بک لینک های هر سایتی را به تفکیک (تاریخ، اعتبار، نوع، ای پی سرور و...) بررسی کنید. همچنین با استفاده از این ابزار میتوانید به انکر تکست هایی که رقبای شما در بک لینک های خود استفاده کرده اند را مشاهده و تحلیل کنید.

 

برای مطالعه بیشتر بخوانید : انکر تکست چیست ؟

 

ابزار  Open Site Explore

ابزار های لینک سازی

ابزار  Open Site Explore یکی از قوی ترین ابزار های کمپانی MOZ است که برای اهداف مختلفی مانند : سنجش اعبار دامنه و اعتبار صفحه سایت، نمایش اسپم اسکور سایت، آنالیز بک لینک و انکر تکست ها و... از آن استفاده میشود.
یکی از قابلیت های کاربردی و پر استفاده این ابزار، پایش و آنالیز بک لینک های یک وب سایت است، نکته ای که در رابطه با این ابزار وجود دارد این است که در نسخه رایگان این افزونه شما دسترسی به دیدن 10 بک لینک آخر ساخته شده از یک وب سایت را دارید. و در مقایسه با ابزار Ahrefs باید بگوییم که این ابزار در بحث پایش بک لینک ها ضعیف تر بوده و دیر تر به روز رسانی میشود.

 

ابزار  بک لینک SEMrush

معرفی ابزار های بک لینک - سئو مارچ

SEMrush یکی از قدرتمندترین ابزار های دنیای سئو و دیجیتال مارکتینگ به شمار میرود. این ابزار یکی از قوی ترین ابزار های بررسی بک لینک است و به وب مسترانی که چند سایت را به طور همزمان مدیریت میکنند، پیشنهاد میکنیم که از این ابزار برای آنالیز بک لینک های خود استفاده کنند. شما میتوانید از این ابزار در کنار آنالیز بک لینک، در مواردی چون بررسی کلی سئوی سایت، تحقیق کلمه کلیدی و... استفاده کنید.

 

ابزار google search console

یکی دیگر از ابزار های کاربردی پایش بک لینک، ابزار سرچ کنسول گوگل است که به یک آمار کلی از بک لینک های خارجی و بک لینک های داخلی به تفکیک  در اختیار شما قرار میدهد.

 

 

معرفی دو ابزار حوزه بک لینک به صورت اکستنشن مرورگز :

در این قسمت به معرفی ابزار های آنالیز بک لینک ها (لینک های داخلی و خارجی) که به صورت اکستنشن بر روی مرورگر های شما نصب میشوند میپردازیم :

 

 ابزار Broken Link Builder

یکی از آسیب های جدی که لینک ها میتوانند به سایت وارد کنند، لینک های شکسته یک وب سایت هستند، لینک های شکسته به این معنی هستند که لینک هایی ساخته میشوند که به صفحاتی از سایت که وجود ندارند اشاره میکنند. این ابزار به شما کمک میکند تا تمامی لینک های شکسته را در یک صفحه بررسی کرده و آنها را رفع کنید.

 

ابزار Check My Links

این ابزار نیز یکی دیگر از ابزار های لینک سازی است که به صورت اکستنش بر روی مرورگر شما نصب و فعال میشود و به راحتی با استفاده از این ابزار میتوانید به انالیز لینک های خروجی از یک صفحه بپردازید.

 

  • معرفی یکی از مهم ترین ابزار های بک لینک

ابزار Disavow :

ابزار Disavow که توسط گوگل سرچ کنسول در اختیار وب مستران قرار گرفته است، به منظور گزارش بک لینک هایی اسپم و بک لینک های مخربی که توسط شما و به صورت طبیعی ایجاد نشده به گوگل است. شما با استفاده از این ابزار میتوانید به راحتی و توسط یک فایل txt  تمامی بک لینک های مخرب خود را به گوگل گزارش دهید تا از دید گوگل، این بک لینک ها اثر سو بر سئوی وب سایت شما نگذارند.

 

معرفی ابزار های لینک سازی و بک لینک اتوماتیک 

در این قسمت به معرفی چند ابزار با کاربرد ساخت بک لینک های اتوماتیک میپرادزیم. نکته ای که باید قبل از استفاده از این ابزار ها بدانید این است که، استفاده از این ابزار ها بسیار پر ریسک و پر خطر است. اما گاها بعضی از وب مستر ها از این ابزار ها با هدف قوی کردن دامنه ها با اهدافی چون : فروش دامنه با قیمت بالا، استفاده از این نوع دامنه ها در bpn  ها و گاها نیز با اهداف غیر اخلاقی مثل بک لینک مخرب برای رقبا استفاده میکنند :

 

ابزار hawk web

شما با استفاده از این ابزار میتوانید با وارد کردن آدرس وب سایت هدف و کیبرد مورد نظر، تا حد 2500 بک لینک بگیرید.

 

ابزار لینک سازی sito web info

یکی دیگر از ابزار های دریافت بک لینک ابنوه به صورت خودکار ابزار بک لینک سازی sito web info است. شما میتوانید از این ابزار نیز برای هر دامنه تا سقف 2500 بک لینک اتوماتیک دریافت کنید.

 

imtalk

این ابزار نیز تا سقف 1800 بک لینک به صورت انبوه برای شما خواهد ساخت که طی تستی که ما در تیم لینکیار از این ابزار داشتیم، اکثر بک لینک های ساخته شده توسط این ابزار توسط خزنده های گوگل شناسایی و ایندکس میشوند.

نظرات

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان