دانش نامه لینک‌یار
تاثیر رپورتاژ بر سئوی سایت
  امتیاز 4.85 از 5 توسط 10 نفر

رپورتاژ آگهی چگونه سئو سایت شما را بهبود میبخشد؟

سرفصل‌ها

بهبود سئوی سایت با رپورتاژ آگهی

تحقیقات نشان میدهد در فضای پر از تبلیغات و بنر های آزاردهنده مارکتینگ امروزه، یکی از جدیدترین متدهای برندسازی و تبلیغات در فضای اینترنت با بالاترین نرخ تعامل با کاربر استفاده از رپورتاژ آگهی است. انتشار رپورتاژ آگهی می تواند  علاوه بر مبحث مارکتینگ و برندینگ کسب و کار شما(جذب مخاطب، افزایش فروش، معرفی کالا و خدمات و...) با بک لینک های طبیعی که برای شما ایجاد خواهد کرد، موجب افزایش رتبه وب سایت شما در نتایج موتور های جست و جو وبهبود سئو سایت شما شود. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا کنیم و به بررسی تاثیری که رپورتاژها بر سئو سایت دارند بپردازیم و در ادامه خصوصیات سایت‌های ناشر رپورتاژ را برای شما شرح دهیم و در انتهای بحث نیز نکاتی در رابطه با رپورتاژ  را عنوان کنیم که شاید تا کنون در کمتر آموزشی به آن پرداخته شده باشد، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

کلمه رپورتاژ آگهی از کلمه لاتین Advertisement Reporting گرفته شده که در فارسی به معنای گزارش تبلیغاتی میباشد. در واقع در این نوع تبلیغات نویسنده به خبری و کاملا بی طرفانه خواننده را درگیر محصول یا خدمتی از برند مورد نظر خود می‌کند. در واقع نویسنده رپورتاژ با طرح مسئله و سپس ارائه راهکار و در نهایت معرفی برند یا کسب و کاری که نیاز مورد نظر مشتری را برطرف می کند، مشتری را به صورت غیر مستقیم به سمت آن کسب و کار جذب کرده است. به عنوان مثال شما می‌خواهید رپورتاژی راجع به دوچرخه منتشر کنید. در ابتدا راجع به مشکلاتی فیزیکی که در اثر کم تحرکی افراد بوجود می‌آید و همچنین مضراتی که استفاده از ماشین آلات موتوری به همراه دارند صحبت می کنید سپس به معرفی و فوایدی که دوچرخه سواری برای افراد دارد صحبت می کنید، انواع دوچرخه ها و ویژگی های هر یک را بیان می کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید خواننده خود را به اندازه کافی مجاب کردید در انتها به معرفی فروشگاه دوچرخه فروشی خود می‌پردازید. پس می توان گفت رپورتاژ آگهی دو هدف عمده را دنبال می کند: یکی تبلیغ کسب‌وکار و دیگری کسب بک‌لینک‌های ارزشمند برای سایت.

 

تاثیر رپورتاژ بر سئوی سایت 

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئوی سایت

امروزه بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتور های اصلی موتور های جست و جو برای رتبه بندی سایت ها به شمار میروند. اما نکته حائز اهمیت در مبحث لینک بیلدینگ این است که با هوشمند شدن الگوریتم های گوگل در سال های اخیر، بک لینک های بی کیفیت و تصنعی نه تنها موجب رشد و بهبود سئوی سایت نمیشوند، بلکه گاها موجب افت رتبه و جریمه شدن سایت توسط موتور های جست و جو میشوند. از این رو فرآیند لینک بیلدینگ در سئوی امروز، شکل متفاوت تری به خود گرفته و مفهومی به نام بک لینک طبیعی نقش پر رنگ تری را به خود گرفته است. یکی از طبیعی ترین و موثر ترین بک لینک ها، بک لینک های موجود در متن رپورتاژ اگهی هستند. بک لینک های موجود در رپورتاژ خبری به موجب اینکه در قلب یک محتوای متنی هم موضوع و در یک رسانه معتبر درج میشوند، ارزش و اثر گذاری بسیار بالایی را در بهبود سئو و در نهایت افزایش رتبه سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل میشوند.

 

تاثیر رپورتاژ بر کسب و کار

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد رپورتاژ آگهی موثر دو فایده کلی را برای وبسایت و کسب‌وکار ما خواهد داشت. با کمک رپورتاژ به معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات خود در فضای اینترنت می‌پردازید و با قرار دادن لینک های ارتباطی به وبسایت خود میزان بازدید وبسایتتان را بالا می برید و به این ترتیب عملیات اول جذب مخاطب خود را انجام داده اید. بحث دیگری که در مورد رپورتاژها وجود دارد این است که بک‌لینک‌های دائمی برای وبسایت خود جذب می کنید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بک لینک دائمی دیگر چه صیغه ایست؟! لینک‌سازی یا کسب بک لینک فرآیند دریافت لینک از سایت‌های دیگر برای سایت خود است. بک لینک ها دو دسته اند: فالو و نوفالو. هر دو این لینک ها برای موتور جستوجو اهمیت دارند اما شواهد حاکی از آن است که لینک های فالو دائمی بیشتر به چشم موتورهای جستوجو می آیند. فایده این لینک ها این است که هر کدام از آنها به عنوان یک پوئن مثبت برای سایت درنظر گرفته می شوند و در واقع هر بک لینک به مثابه یک اعتبار است که وبسایت برای خود کسب کرده است. هر چه اعتبار یک سایت بیشتر باشد رتبه بالاتر و بهتری را از گوگل دریافت میکند. و این یعنی ورود به صفحه اول نتایج جستوجو و تعداد کلیک بیشتر و در نهایت فروش بیشتر. اگر بخواهیم به طور خلاصه خصوصیات مثبت لینک رپورتاژ را نام ببریم باید بگوییم این لینک‌ها: اسپم شناخته نمی شود، دائمی هستند، از نوع لینک های فالو هستند و منجر به افزایش آمار بازدید سایت می شوند.

 

نکاتی در مورد رپورتاژ آگهی

در این قسمت توجه شما را به نکاتی در رابطه با رپورتاژ و محتوای آن جلب می‌کنیم:

  • سعی کنید متنی را که برای انتشار تدوین و نگارش می کنید یونیک و غیر تکراری و به روز باشد.
  • وبسایتی را برای انتشار رپورتاژ خود انتخاب کنید که هم موضوع و نزدیک به فیلدکاری شما باشد.
  • در انتخاب وبسایت پذیرنده رپورتاژ به اعتبار سایت و رتبه هایی که در ابزارهای مختلف دارد توجه کنید.
  • برای انتشار رپورتاژ های خود برنامه زمانی مناسبی تدوین کنید و از انتشار پشت سرهم و بدون فاصله کیدا خودداری کنید.
  • متن رپورتاژ خود را به صورت بهینه شده و بر مبنای استانداردهای سئو و تهیه محتوا تدوین نمایید.

سایت های پذیرنده رپورتاژ بسیاری وجود دارند اما سایتی که ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده را بدون دریافت پورسانت فراهم کندو همچنین ضمانت خرید را برای خریدار خود فراهم کند قطعا سایت محبوبی است که احتمالا همه به دنبال می گردند. پلتفرم لینکیار این خدمات را به همراه خدمت باورنکردنیه دیگری در اختیار شما قرار می دهد.

نظرات

image
مهرداد
15:41 , 01 اردیبهشت 00

شما طوری این مقاله رو نوشتید که انگار همه ی سئو خلاصه میشه توی رپورتاژ. اینطوری ام نیست.

image
حمید
01:07 , 14 خرداد 00

به نظر من همه سئو سایت تو رپورتاژ آگهی خلاصه نمیشه ولی یکی از مهمترین راه های تاثیر گذار روی سئوی سایت و افزایش اعتبار سایت رفتن رپورتاژ اگهی از سایت های معتبره و تاثیری که رو سایت میزاره واقعا چشم گیره

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان