دانش نامه لینک‌یار
افزایش فروش اینترنتی
  امتیاز 4.88 از 5 توسط 4 نفر

راهکار های افزایش فروش اینترنتی

سرفصل‌ها

 

افزایش فروش اینترنتی یکی از اصلی ترین دغدغه های هر مجموعه های بزرگ تولید کننده و فروشنده محصولات قدیمی و نوپا است. به طور کلی میتوان گفت تمامی فروشگاه ها و فعالیت های اقتصادی راه اندازی شده در بستر وب(وب سایت، شبکه های اجتماعی و....) با هدف فروش اینترنتی محصول روی کار آمده، و در هر برهه از زمان، افزایش فروش اینترنتی محصولات به عنوان اصلی ترین هدف مجموعه تعریف و پیگیری میشود.

هرچند در وب فارسی با یک جست و جوی ساده با نکات و مقالات فراوانی در این راستا مواجه خواهید شد، اما میتوان گفت به طور کلی این نکات جنبه عمومی دارند، اما این بار در این مقاله از لینکیار، با تیکه بر بررسی عوامل موفقیت سایت هی بزرگ ایران و دنیا و همچنین تحقیقات تیم سئوی لینکیار، 13 راهکار اصلی افزایش فروش محصولات اینترنتی را به شما معرفی خواهیم کرد که با رعایت این نکات شما در جهت افزایش فروش محصولات خود در دنیای وب گام مثبتی برخواهید داشت.

در ابتدا باید این نکته را خدمت شما عرض کنیم که منظور ما از فروش محصولات اینترنتی در این مقاله، هر دو نوع : فروش محصول و فروش خدمات است، و راهکار ها و تکنیک های ذکر شده در این مقاله هر دوی این موارد را شامل میشود.

 

1- در دسترس بودن

در دسترس بودن برای افزایش فروش اینترنتی

قبل از معرفی راهکار ها و معانی در دسترس بودن در دنیای اینترنت را معرفی کنیم، به راه های دسترس پذیری یک کسب و کار در وب میپردازیم. یک تحقیقات در سال 2015 نشان داد که حدود نیمی از کاربران، سایت شرکت ها و فروشگاه های مورد نظر خود را به دلیل نبود راه های تماس و برقرار ارتباط میبندند. این بدان معنا است که این شرکت ها حدود نیمی از مشتریان خود را قبل از ورود مشتری به قیف فروش از دست میدهند. پس به خاطر داشته باشید که راه های ارتباط و تماس خود را در جاهای مختلف در دید کاربران خود قرار دهید.

در دنیایی که سایت های جعلی و قلابی رو به افزایش هستند، ایجاد حس اعتماد برای کاربران یک المان مهم برای افزایش فروش اینترنتی است، و افزایش راه های تماس در بالا بردن حس اعتماد به کاربران و مشتریان تاثیر فراوان و مثبتی دارد.

از راه های بالا بردن دسترسی در وب میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. سیستم تیکت
  2. قراردادن محل کار و شماره تماس شرکت و فروشگاه
  3. سیستم چت آنلاین
  4. درج فرم تماس برای برقراری ارتباط کاربران
  5. درج سایت در گوگل بیزنس
  • همیشه در ارائه پاسخ سریع به سوالات و مشکلات کاربران خود تلاش کنید و تا حد ممکن دسترس پذیری خود را به صورت 7*24 ارائه دهید.

 

 

2- با مشتریان خود صادق باشید

صادق بودن با مشتریان - راهکار های افزایش فروش اینترنتی محصول

هیچ وقت در کسب و کار خود ادعایی نکنید که از عهده شما خارج بوده و یا با واقعیت کسب و کار شما فاصله داشته باشد، کاربران امروزی دنیای وب به مراتب هوشمندتر شده و به ان نکات و ادعاهای شما توجه میکنند. اعتماد کاربر به برند و نام شما، یکی از اصلی ترین المان های افزایش فروش اینترنتی و برقراری تعامل کاربر با شماست، پس در کسب و کار خود بی پرده و کاملا صادقانه رفتار کنید.

از دیگر مصادیق صداقت در کسب و کار های اینترنتی میتوان به، نحوه عملکرد کسب و کار ها در تامین کالا و فروش انها اشاره کرد. بسیاری از کسب و کار ها برای بالا بردن فروش خود، دست به فروش اقساطی و یا زیر قیمت خرید کرده و محصولات خود را به صورت چک و یا روش های مختلف دیگر تامین میکنند، و در این شرایط اگر فروش به حد انتظار نرسد همین سیاست در بلند مدت باعث ورشکستگی انها شده و اعتماد کاربران را از بین خواهد رفت.

 

 

3- افزایش اعتبار سایت و افزایش رتبه الکسا

افزایش فروش اینترنتی

از موارد مهمی که کاربران هوشمند امروزی دنیای اینترنت قبل از هر فعالیت و خریدی به آن توجه میکنند، جایگاه ان سایت در بین دیگر سایت های دنیا و همچنین جایگاه آن سایت نسبت به دیگر سایت های رقیب است.
از المان های اصلی که کاربران امروزی به آن توجه میکنند، رتبه الکسا و اعتبار دامنه است. شما میتوانید با بالا بردن اعتبار دامنه و سایت خود و همچنین کاهش رتبه الکسای سایت خود به افزایش فروش اینترنتی قدم مثبت و بزرگی بردارید.

 

شما میتوانید برای افزایش اعتبار دامنه و کاهش رتبه الکسای خود با ثبت نام در سیستم لینکیار و تعامل با سایت ها و وبمستران ایرانی به طور مستقیم و بدون واسطه اقدام به خرید بک لینک و رپورتاژ کنید.

 

 

4- کمپین های تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی - راهکار های افزایش فروش اینترنتی محصول

از جمله المان های مهم و قابل توجه و ضروری در راستای افزایش فروش اینترتنی، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی درست و کارآمد است. کمپین های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که ما در اینجا به چند تا از مهم ترین و کارآمد ترین آنها اشاره میکنیم :

  1. انتشار رپورتاژ خبری در سایت های معتبر
  2. درج بنر و لینک در سایت های معتبر
  3. استفاده از تبلیغات کلیکی : از معتبر ترین سایت های تبلیغات کلیکی میتوان به سیستم تبلیغات کلیکی گوگل اشاره کرد.

 

استفاده از سیستم لینکیار برای درج بک لینک و رپورتاژ به صورت مسقیم و بدون واسطه : ثبت نام در لینک یار

 

 

5- شرایط پرداخت را آسان کنید

آسان کردن شرایط پرداخت  از راهکار های افزایش فروش اینترنتی محصول

عواملی مانند پیچیده کردن فرآیند پرداخت و تسویه حساب، ودریافت اطلاعات بیش از حد از کاربران در فرم های ثبت نام و پرداخت و همچنین تمهیدات امنیتی بیش از حد که زمان پرداخت و تسویه حساب را افزایش میدهد، غالبا از عوامل رها سازی خرید از یک وب سایت هستند.

طبق آمار و تحقیقات تیم لینکیار از مستندات و رفرنس های معتبر، حدود 30 درصد کاربران به دلیل پیچیده بودن فرآیند خرید، خرید را در مرحله سبد خرید رها میکنند. طی گزارش Business Insider مبلغی بالغ بر چهار تریلیون دلار در سال 2017 در سبدهای خرید کاربران اینترنتی رها شده است که 63 درصد از این مقدار قابل استفاده مجدد بوده است!

این گزارشات نشان دهنده این است که مردم از فرآیند های پیچیده خرید دوری میکنند و فرآیند خرید آسان و سریع سایت های بزرگ نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

  • از مجبور کردن کاربران برای پر کردن فیلد های غیر ضروری اجتناب کنید!

 

 

6- نمایش نظرات مشتریان و خریداران قبلی

راهکار های افزایش فروش اینترنتی محصول - نمایش نظرات مشتریان

بارها برای ما پیش آمده است که قبل از خرید یک محصول، به قسمت نظرات کاربران سایت هایی مثل آمازون و یا دیجی کالا سر زده باشیم و از نظرات خریدارن قبلی آن محصول استفاده و نتیجه گیری کرده باشیم.
در واقعا اجازه دادن به کاربر برای ارسال نظر بعد از خرید یک محصول، در باری ان محصول، ایجاد یک درگاه تعاملی بین کاربران آینده و حال است.

از طرفی مشتریان رضایت مند شما قوی ترین ابزار تبلیغات و برند سازی شما هستند، پس در کنار این کار میتوانید قسمت رضایت مشتریان و اعتماد آنها به شما را در قمت های مختلف سایت به نمایش بگذارید.

یک نکته : قابلیت ارسال نظر از سوی کاربران در دراز مدت به سئوی سایت شما کمک شایانی میکند!

 

 

7 - بالا بردن حس اعتماد در مشتری

افزایش فروش محصولات اینترنتی - بالا بردن حس اعتماد

یکی از ترس های کاربران و خریداران اینترنتی همیشه سرقت اطلاعات و لو رفتن اطلاعات حساب های بانکی انها است. همان طور که در بالا به صورت اجمالی توضیح دادیم، کاربران امروزی با هوشیاری بیشتری تصمیم میگیرند و اقدام به خرید میکنند. امروزه ابزار های مختلفی به کاربران در اخذ تصمیم درست کمک میکنند. ابزار های رتبه بندی وب سایت ها از جمله این ابزار ها هستند که در صورت توجه به آنها میتوانید در افزایش فروش اینترنتی خود گام بردارید :

  1. استفاده از ای نماد و دیگر نماد های هویتی : این نماد ها به بالا بردن حس اعتماد در کاربر کمک شایانی میکنند.
  2. برند سازی نام شرکت و فروشگاه
  3. افزایش اعتبار دامنه و صفحه (دامین آتوریتی و پیج آتوریتی)
  4. کاهش رتبه الکسا

* همیشه به این نکته توجه کنید که این حس را در کاربران خود ایجاد کنید که اطلاعات آنها برای شما جز اسرار محرمانه است و شما آنها را حفظ خواهید کرد.

 

8- ارائه پیشنهاد محصول و تخفیف به مشتری 

افزایش فروش اینترنتی

یکی از کاربردی ترین راهکاری افزایش فروش اینترنتی در بازاریابی آنلاین امروز، ارائه پیشنهاد لحظه ای و یا همان پیشنهادات اورژانسی است. این نوع پیشنهاد ها، کادر هایی در صفحه اصلی سایت شما و در دید مشتریان هستند که محصولاتی را به ویژگی های خاص (فروش در تعداد محدود، تخفیف لحظه ای و....) ارائه میکنند. استفاده از این روش طی چند سال اخیر موجب موفقیت و افزایش فروش بسیاری از فروشگاه های اینترنتی ایران و دنیا شده است.

 

9- تضمین بازگشت وجه بی قید و شرط محصول

تضمین بازگشت وجه در فروش اینترنتی محصول

یکی از اصلی ترین دغدغه های کاربران در خرید اینترنتی، اصلی نبودن محصول، عدم کیفیت محصول و یا ناسازگاری با سلیقه مورد نظر خودشان است. هنوز هم بسیاری از کاربران اینترنت هستنذ که از سایت هایی که تضمین بازگشت وجه ندارند خرید نمیکنند.
قراردادن تضمین بازگشت وجه در صورت نارضایتی مشتری از کیفیت محصول و یا خدمت شما یکی از المان های تاثیر گذار در افزایش فروش اینترنتی است.

 

10- استفاده و فعالیت در شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی در افزایش فروش اینترنتی

یکی از اصلی ترین اهداف هر مجموعه برای افزایش فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود گسترش ویسط مشتریان خود از کانال های مختلف است. بسیاری از شبکه های اجتماعی امروز، پا را فراتر از یک شبکه اجتماعی و چت روم گذاشته اند و بستر هایی را برای ارائه و فروش محصولات اینترنتی راه اندازی کرده اند.
شبکه هایی مانند یوتیوب و فیس بوک از پیشگامان این عرصه هستند. تولید ویدیو برای معرفی یک محصول(ویدیو مارکتینگ) یکی از کاربردی ترین روش های معرفی و افزایش فروش اینترنتی است.

 

 

11-بالا بردن راه های پرداخت و تسویه حساب

افزایش راه های تسویه حساب در پرداخت اینترنتی

با بالا بردن راه های پرداخت و تسویه حساب در سایت خود، میتوانید آن دسته از مخاطبانی که امکان پرداخت اینترنتی را ندارند هدف قرار بگیرید. از سویی روش های پرداختی مانند پرداخت در محل، در راستای افزایش اعتماد خریداران به سایت شما کمک میکند. البته باید به این نکته توجه کنید که درصدی از کابران هستند که برای خرید اینترنتی از پول های اینترنتی و یا مستر کارت های بین المللی استفاده میکنند. پس بهتر است برای هدف قرار دادن آن دسته از کابران راه های تسویه حساب و پرداخت خود را با در نظر گرفتن تمهیدات امنیتی افزایش دهید.

 

 

12- از تصاویر اختصاصی و با کیفیت در محصولات خود استفاده کنید

استفاده از تصاویر اختصاصی برای افزایش فروش محصول

یکی از پیشنهادات اکید تیم لینکیار به شما برای افزایش فروش اینترنتی خود، سرمایه گذاری جدی روی تولید تصاویر با کیفیت و منحصر به فرد برای محصولات است.
این عمل به درک بهتر مخاطب از کیفیت محصول شما کمک کرده و حس اعتماد به شما را با توجه به حرفه ای بودن شما به کاربران و مشتریان شما القا میکند. تحقیقات نشان میدهد کاربران دوست دارند قبل از خرید یک محصول به صورت اینترنتی تصاویر واقعی آن را در آن فروشگاه مشاهده کندد.

 

 

13- تمرکز خود را بر روی مشتری بگذارید، نه خود

تمرکز به مشتریان قدیمی برای افزایش فروش اینترنتی

مشتری را بعد از خرید محصول فراموش نکنید!

یکی از اهداف اصلی هر فروشگاه اینترنتی در جهت افزایش فروش، تبدیل مشتریانی که برای اولین بار ثبت سفارش میکنند به مشتریان دائمی است. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از فروشگاه ها انجام میدهند این است که خریداران را بعد از ثبت اولین سفارش رها کرده و در بازاریابی روی انها تمرکزی ندارند. یکی از سریع ترین روش های افزایش فروش محصولات اینترنتی تمرکز روی مشتریان قدیمی خود است.

نظرات

image
Reza
21:57 , 15 اردیبهشت 99

واقعا بهترین مقاله شما خیلی دید خوبی در زمینه افزایش فروش اینترنتی و راهکار های اون به من داد سپاس از سایت خوبتون

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان