دانش نامه لینک‌یار
سئوی خارجی چیست
  امتیاز 4.58 از 5 توسط 6 نفر

سئوی خارجی یا سئوی off page چیست

سرفصل‌ها

 

در این مقاله به مطالعه و تفسیر موارد زیر خواهیم پرداخت :

  • سئوی خارجی یا off page seo  چیست؟
  • المان های اصلی سئوی خارجی
  • نحوه انجام سئوی خارجی وب سایت

 

سئوی خارجی یا همان off page seo  چیست؟

به زبان ساده به تمامی اقداماتی که خارج از سایت شما در راستای بهبود سئو و ارتقا رتبه ی سایت شما در موتور های جست و جو انجام میشود را سئوی خارجی سایت یا همان off site seo  گویند. بیشترین علمکرد این قسمت از علم سئو به شناساندن بهتر سایت به موتور های جست و جو ختم و منجر میشود. 
از اصلی ترین اقدامات اصلی سئوی خارجی میتوان به لینک سازی و یا خرید رپورتاژ آگهی اشاره کرد.

 

فاکتور های اصلی سئوی خارجی

فاکتور های اصلی سئوی خارجی

همانطور که در بالا اشاره کردیم لینک بیلدینگ اصلی ترین فاکتور سئوی خارجی محسوب میشود که خود این لینک سازی انواع مختلفی چون : رپورتاژ آگهی، بک لینک بنری و... را نیز شامل میشود. اما در کنار این فاکتور اصلی فاکتور های دیگری چون: فعالیت در شبکه های اجتماعی، برندینگ و فرآیند برندسازی از مهم ترین اقدامات اصلی سئوی خارجی محسوب مشوند.

 

در ادامه به توضیح مختصری از فاکتور های لینک سازی خارجی میپردازیم :

 

بک لینک :

ما در مقالات متعدد توضیحات مفصل و حرفه ای را از بک لینک داده ایم و برای مطالعه بیشتر میتوانید مقاله بک لینک چیست را مطالعه کنید اما به خاطر داشته باشید که بک لینک ها اصلی ترین فاکتور های رتبه گیری سایت شما در نتایج موتور های جست و جو (یا همان آمدن به صفحه اول گوگل) هستند. اگر رتبه بندی در نتایج موتور های جست و جو را به یک رای گیری در دنیای واقعی تشبیه کنیم، باید بگوئیم که هر بک لینک یک رای برای ارتقای جایگاه شما محسوب میشود. حال هر قدر این لینک از سایت معتبرتری برای شما گرفته شده باشد، ارزش آن برای موتور های جست و جو بیشتر است.

 

پلتفرم لینکیار، پلتفرمی جامع برای خرید و فروش بک لینک است که به شما این امکان را میدهد تا از بزرگترین و بهترین سایت های ایران به طور مستقیم و بدون واسطه اقدام به خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی کنید.

 

برندینگ "برند سازی" از فاکتور های مهم سئوی off page

اگر سئوی سایت را زیر مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی دیجیتال بدانیم، باید بگوییم که داشتن یک برند و نام تجاری معتبر به همان اندازه لینک سازی میتواند به کسب و کار شما کمک کرده و یا بهتر بگوییم، به همان اندازه مهم باشد.
برند تجاری شما میتواند به روش های مختلفی به سئو خارجی سایت شما کمک کند : 1- جست و جوی نام برند شما و افزایش ترافیک سایت 2- جست و جوی نام برند شما در موتور های جست و جو از اعلائم اعتبار بالای شما برای موتور های جست و جو است، به این نحو که هرقدر جست و جوی نام برند شما بیشتر باشد، رشد جایگاه شما با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و احتمال جریمه شدن شما را نیز کاهش خواهد داد.

 

چگونه سئوی خارجی را انجام دهیم؟

سئوی خارجی سایت

یکی از بهترین راه ها و فرآیند های سئوی خارجی سایت که هم شامل بک لینک خارجی و هم شامل برند سازی میشود انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر است. البته انتشار رپورتاژ خود نکات مخصوص به خود را چون : ارتباط معنایی سایت میزبان با سایت شما، نحوه نگارش رپورتاژ آگهی و... را دارد که حتما باید به آنها توجه کنید.

سیگنال های دریافتی از سوشال هایی چون : فیس بوک، پینرست، یوتیوب، تویتر و... اثرات مثبت و قابل توجهی را در سئوی خارجی سایت شما و به طور کلی نقش مهمی را موفقیت کسب و کار شما ایفا میکنند. در نظر داشته باشید فارغ از حیطه و موضوع کاری خود، حتما محتوای عامه پسند و جذابی را تولید کرده و آنها را در شبکه های اجتماعی بازنشر کنید.

 

برای مطالعه بیشتر و حرفه ای تر مقاله : رپورتاژ چیست را مطالعه کنید.
  • شما میتوانید با ثبت نام در پلتفرم لینکیار در راستای برند سازی و دریافت بک لینک با کیفیت از دامنه لینکیار، اقدام به دریافت رپورتاژ آگهی رایگان کنید. در ادامه به معرفی چند تکنیک کاربردی دیگر در فضای سئوی off page  میپردازیم :

off page seo

 

  1. فعالیت در فروم ها و انجمن ها
    فروم ها بستر های مناسبی برای بحث و مبادله اطلاعات توسط افراد در یک زمینه کاری مشخص هستند، صحبت هایی که در این محیط های مجازی صورت میگیرد، بنا به طبیعی بودن و گروهی بودن این صحبت ها معمولا فضای قابل اعتمادتر و به دور از تبلیغاتی را برای کابران مهیا میکند. شما میتوانید با حضور داشتن در انجمن ها و معرفی برند خود در این فضا، فرآیند برند سازی خود را پیش ببرید. یک نکته قابل توجه دیگر در حین فعالیت در انجمن ها این است که، بسیاری از انجمن ها اجازه لینک سازی را به شما میدهند و شما میتوانید با فعالیت در این محیط ها یک هدف دو سویه را پیش ببرید.
     

  2. مارکاپ و اشتراک گذاری تصاویر
    اگر در صفحات مقالات و یا خدمات خود از تصاویر استفاده میکنید، اولا که سعی کنید تا حد امکان این تصاویر اختصاصی و در جذاب ترین حالت ممکن خود طراحی شوند. شما میتوانید با مارکاپ کردن تصاویر خود با لوگوی خود، و انتشار و بازنشر ان در شبکه های اجتماعی و موتورهای جست و جو، در راستای بهبود سئوی خارجی خود گام مثبتی را برداشته باشید.
     

  3. عضویت و معرفی سایت در موتور های جست و جو
    موتور های جست و جو معمولا سایت شما را مورد بازبینی و پیمایش قرار میدهند، اما این فرآیند با توجه به میزان محبوبیت وب سایت شما در دید این موتور های جست و جو میتواند کمی زمانبر باشد، از طرفی موتور های جست و جو قابلیت هایی برای برای وب مستران خود قرار داده تا بتوانند از این طریق وب سایت خود را به صورت دستی معرفی کنند.

  • شما میتوانید فرآیند معرفی خود به صورت دستی به موتور های جست و جو را هم یک بار برای دامنه اصلی خود و چندین برای برای مقالات و صفحاتی که تازه منتشر شده اند را به منظور بالا بردن سرعت ایندکس سایت خود انجام دهید. در نظر داشته باشید، انتشار صفحات و مقالات در شبکه های مجازی و دایرکتوری ها و فروم ها نیز میتواند کمک شایانی را در این راستا به شما کند.

نظرات

image
سامان
15:52 , 19 تیر 00

برای کاهش رتبه الکسا سایت سئوی داخلی موثر تره یا سئوی خارجی؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان