دانش نامه لینک‌یار
بک لینک چیست
  امتیاز 5.00 از 5 توسط 5 نفر

بک لینک چیست؟

سرفصل‌ها

بی شک مبحث بک لینک و لینک سازی یکی از پر بحث ترین فاکتور ها و فرآیند های دنیای سئو به شمار میرود. ما در این مقاله به صورت مقدماتی و آکادمیک به تعریف بک لینک و روش های درست درج و دریافت بک لینک (استراتژی های لینک سازی) خواهیم پرداخت.

 

پس ابتدا به تعریف لینک میپردازیم –لینک چیست؟

منظور از لینک همان متن یا تصویری است که در هر صفحه ای از یک وب سایت با کلیک بر روی آن به یک صفحه دیگر منتقل میشوید.


بک لینک چیست؟

حال به فرایند کسب لینک از سایت های دیگر برای سایت خودمان و قراردادن لینک سایت خودمان در سایت های دیگر را بک لینک سازی و به این لینک ها بک لینک گفته میشود. به عبارت ساده تر :  در سایت های دیگر متن و یا تصویری در سایت های دیگر که با کلیک بر روی آن به سایت ما هدایت میشوند را بک لینک گوییم.

  • فرآیند حرکت ربات های گوگل به این شکل است که هنگام بررسی کردن یک صفحه، تمامی لینک های داخل آن صفحه را بررسی میکنند و به همین صورت صفحات را کاووش میکند.
    و یا به عبارت دیگر : یکی از راه های ایندکس کردن صفحات برای ربات های گوگل کرول کردن در لینک های موجود در صفحات اینترنت است.

 

تاثیر بک لینک بر روی سئو :

تاثیر بک لینک در سئو

یکی از فاکتور های مهم برای رتبه بندی وب سایت ها برای گوگل، تعداد و کیفیت بک لینک ها است، به این صورت که هر قدر تعداد بک لینک از سایت های معتبر به صفحات شما بیشتر باشد، احتمال گرفتن رتبه برای شما در سرپ گوگل (صفحات نتیجه گوگل) افزایش پیدا میکند.

 

انواع لینک سازی (انواع بک لینک) :

بک لینک به طور کلی به دو قسمت :  لینک داخلی(internal link) و لینک خارجی (external backlink) تقسیم میشود.

لینک سازی داخلی چیست : اگر لینک در یکی از صفحات داخلی سایت خودمان قرار داده شود، یا به عبارتی اگر یک لینک از یک صفحه داخلی به یک صفحه دیگری از سایت خودمان لینک دهیم، به آن لینک، لینک داخلی میگوییم.

لینک خارجی یا بک لینک : اگر لینک در یک صفحه از یک سایت دیگر قرار داده شود و با کلیک بر روی آن کاربر به سایت ما هدایت شود، به آن لینک، بک لینک یا لینک خارجی گفته میشود.

 

  • لینک ها معمولا به صورت پیش فرض فالو( دو فالو - dofollow) هستند، مگر اینکه خودمان نوع لینک ها را به صورت نوفالو(nofollow) قرار دهیم. بک لینک نوفالو به این معنی است که ربات های گوگل هنگام مشاهده این لینک ها، ارزشی از صفحه مبدا به صفحه مقصد منتقل نمیکنند.

 

انکر تکست   (anchor text)چیست؟

انکر تکست چیست

            متن لینک شده یا همان انکر تکست همان متنی است که با کلیک بر روی ان کاربر به سایت و صفحه دیگر هدایت میشود. سابق بر این ارزش انکر تکست ها هم برا کاربران و هم برای موتور های جست و جو نادیده گرفته میشد. اما امروزه یکی از معیار های مهم گوگل برای تاثیر لینک بر روی کلمه کلیدی صفحه هدف، همان انکر تکست است، به عبارتی ارزش منتقل شده از بک لینک روی وبسایت شما از همین عبارت انکر تکست است.
یک مثال ساده : اگر کلمه لینک شده به سایت شما(یا همان انکر تکست) "خرید موباید سامسونگ" باشد، گوگل رتبه وب سایت شما را در این کلمه در سرچ کاربران ارتقا میدهد.

 

برای مطالعه بیشتر و حرفه ای تر مقاله : انکر تکست چیست را مطالعه کنید.

 

چند نکته مهم در مورد انکر تکست

1- امروزه یکی از راه های شناخت سایت های اسپم برای گوگل و دیگر موتور های جست و جو، بررسی انکر تکست های بک لینک های آن سایت است. به طور مثال اگر یک وب سایت به طور گسترده و منظم از یک انکر تکست برای دریافت بک لینک استفاده کند، گوگل به راحتی آن سایت را به عنوان سایت اسپم شناسایی میکند.

2- برای لینک سازی به صورت مصنوعی بهتر است از انکر تکست های متنوع و با ترکیب هایی از ارنکر تکست های مختلف این کار را انجام داد.
به صور مثال : اگر کلمه کلیدی هدف شما نصب ایزوگام و برند شما دلیجان است، میتوان انکر تکست ها را به صورت زیر استفاده کرد :

نصب ایزوگام – نصب ایزوگام دلیجان – برای مشاهده تعرفه ها کلیک کنید – اینجا – کلیک کنید و...

 

 

چند نکته از اصول لینک سازی:

  • یکی از معیار های مهم برای سنجش کیفیت بک لینک برای موتور های جست و جو(خصوصا گوگل) تشابه معنایی در وب سایت هایی است که به یکدیگر لینک میدهند.به این صورت که : اگر وب سایت شما در زمینه کفش فعالیت میکند ام بک لینک هایی که دریافت کرده اید از سایت های موبایل باشد، گوگل به راحتی اسپم بودن لینک ها را تشخیص میدهد.

 

 

خرید بک لینک با کیفیت به طور مستقیم از پنل لینکیار

 

 

  • محل قرار گیری لینک ها یکی دیگر از معیار های مهم برای سنجش میزان کیفیت لینک ها است : مثلا لینک ها میتوانند در قسمت فوتر و یا سایدار یک وب سایت قرار بگیرند. با ارزش ترین لینک ها، لینک های قسمت محتوای اصلی سایت هستند.( گوگل به راحتی میتواند این موضوع را تشخیص دهد).
    لینک سایت وایت چیست ؟ لینک هایی که در سایت بار سایت یا محل هایی از سایت قرار میگرند که در تمامی صفحات سایت تکرار میشوند، لینک های سایت وایت اگر بیش از حد تکرار شوند، احتمال جریمه شدن توسط موتور های جست و جو بالا میرود.

 

 

ارزش بک لینک ها در چیست؟

نکات لینک سازی و نکلت بک لینک

این نکته را باید به خاطر بسپارید که ارزش و اعتبار تمامی بک لینک ها و سایت هایی که به شما لینک میدهند و یا شما از آنها بک لینک دریافت میکنید یکسان نیست.گوگل برای تعیین ارزش بک لینک ها فاکتور های متفاوتی دارد که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره میکنیم :

  1. اعتبار دامنه : هر قدر که ارزش دامنه ای که از آن بک لینک دریافت کرده اید بالاتر باشد، اعتبار آن بک لینک بالاتر خواهد بود. ابزار های مختلفی برای سنجش اعتبار دامنه ها وجود دارند که از مهم ترین آنها میتوان به سایتmoz  اشاره کرد. از فاکتور های مهم اعتبار یک دامنه میتوان به طول عمر یک دامنه، تعداد بک لینک های دریافتی، به روز بودن سایت، تعداد لینک های خروجی و... اشاره کرد.

  2. اعتبار صفحه : اعتبار صفحه یکی دیگر از فاکتور های مهم برای تعیین ارزش و اعتبار بک لینک است. اعتبار صفحه نیز نوعی از اعتبار دامنه است که مختص به یک صفحه خاص از وب سایت است. اعتبار دامنه معمولا به عواملی چون تعداد لینک های داخلی و بک لینک های خارجی دریافت شده بستگی دارد. از ابزار moz  هم میتوانید برای بدست اوردن اعتبار صفحه استفاده کنید.

  3. محل بک لینک : همان طور که پیشتر اعلام شد بک لینک ها میتوانند در جاهای مختلف سایت قرار بگیرند( سایدبار، فوتر و یا داخل محتوا و...) – یکی از فاکتور های مهم تعیین اعتبار و ارزش بک لینک، محل قرار گیری آن لینک است که لینک های داخل محتوای اصلی با ارزش ترین لینک های یک صفحه به شمار میروند.

  4. تعداد لینک های خروجی : هر چقدر که تعداد لینک های خروجی از یک صفحه و یا یک دامنه بیشتر باشد(به عبارتی به سایت های زیادی لینک داده باشند) اررزش آن دامنه و صفحه کاهش میابد.

  5. همان طور که پیشتر گفته شد. یکی از فاکتور های تاثیر گذار بر ارزش لینک ها، ارتباط معنایی بین صفحات لینک شده است. هر چقدر که بین صفحاتی که به یکدیگر لینک میدهند، ارتباط معنایی بیشتری باشد، ارزش آن لینک در آن کلمه(anchor text) بیشتر خواهد شد.

 

 

  • یک نکته کلیدی در مورد لینک های نوفالو : طبق گفته گوگل، لینک های نوفالو ارزشی را به سایت مقصد منتقل نمیکنند، اما تعادل و تناسب بین تعداد بک لینک های فالو و نوفالو، یکی از معیار های مهم الگوریتم پنگوئن برای شناخت لینک های خریداری شده است و رعایت این تناسب احتمال جریمه شدن توسط گوگل را به شدتکاهش میدهد.

 

روش های بک لینک سازی :

  1. خرید ریپورتاژ
  2. فعالیت در سایت ساز ها و انجمن ها و...
  3. خرید بک لینک
  4. ساخت پروفایل
  5. فعالیت در شبکه های اجتماعی
  6. کامنت بک لینک
     

 

 


 

 

نظرات

image
رضایی
10:39 , 14 تیر 00

بک لینک های نوفالو تاثیری روی سئوی سایت داره یا نه و در حالت کلی بک لینک های نوفالو پیشنهاد میشه برای سایت یا نه ممنون بابت سایت خوبتون

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان