دانش نامه لینک‌یار
زمان استفاده از لینک های نوفالو
  امتیاز 4.90 از 5 توسط 5 نفر

زمان استفاده از لینک های نوفالو

سرفصل‌ها

در اوایل قرن 21 اکثر سئو کاران فهمیده بودند که لینک سازی چه تاثیری بر سئو و موفقیتشان دارند و به همین دلیل شروع به ساخت بی رویه لینک های بی کیفیت در قسمت های مختلف سایت ها از قبیل کامنت ها (کامنت بک لینک چیست؟-تاثیر کامنت بک لنیک بر سئو) کردند که پس از مدتی با زیاد شدن لینک های بی کیفیت و اسپم کامنت ها برنامه نویسان گوگل بفکر چاره افتادن که این چنین لینک ها را از بین ببرند که در نهایت حدود 15 سال پیش  Attribute نوفالو برای بی ارزش کردن لینک های این چنینی بوجود آمد.

با گذشت حدود 15 سال از بوجود آمدن صفت نوفالو هنوز هم برای بسیاری از برنامه نویسان و وب مستران ابهامات بسیاری وجود دارد این در صورتی است که بقول یکی از آنالیزورهای گوگل آقای Nathan Johnsاین صفت از زمان پیدایش تاکنون دستخوش تغییر نشده است و همچنان از دید گوگل این لینک ها ارش اعتباری برای موتور جست و جوی گوگل ندارند.

 

در ابتدا لینک های نو فالو فقط برای لینک های بخش های کمانت و یا فوتر سایت قرار میگرفت، اما بعد ها با به روز رسانی الگوریتم های گوگول و همچنین توصیه های این کمپانی، از این Attribute  برای لینک های تبلیغاتی داخل متون و یا لینک های تبلیغاتی استفاده شد.

 

یک نکته مهم که باید در نظر بگیرید این است که گوگل با الگوریتم های خود که روز به روز پیشرفته تر می شوند روزانه چندین بار سایت ها را بررسی کرده و تمامی موارد مشکوک را بررسی کرده و اگر کاری خارج از قاعده انجام شده باشد، سایت شما را جریمه خواهد کرد، یکی از این قواعد و فرآیند های رایج، فرآیند لینک سازی است، که باید به صورت طبیعی پیش رود. باید در نظر داشت با اینکه این صفت لینک برای جلوگیری از سو استفاده بعضی از وب مستران برای لینک سازی های اسپم و غیر طبیعی به وجود آمده، اما هر سایت به صورت طبیعی باید هم دارای لینک های فالو و هم لینک های نوفالو باشد.

 

خرید بک لینک فالو با آتوریتی بالا به طور مستقیم و بدون واسطه از صاحبان سایت ها در لینکیار : ثبت نام کنید

 

الگورتیمی که توسط شرکت گوگل به آنالیز لینک های شما می پردازد، الگوریتم پنگوئن است و اگر شما لینک سازی غیر طبیعی و غیر اصولی انجام داده باشید شماره را اسپم و در نهایت پنالتی می کند.

 

مزایای لینک های نوفالو

مزایای لینک نوفالو

یکی از مزایای تگ های نوفالو در بحث جلوگیری از اسپم شدن سایت می باشد. شما با بکار بردن این تگ در کد های سایتتان به خزنده های موتور های جستجو می فهمانید که این لینک در نظر شما ارزش انتقال اعتبار را ندارد و فقط آن را ایندکس می کند و دیگر تاثیری بر پیج اتوریتی شما نخواهد داشت و همچنین با این کار خود از جریمه شدن سایت به دلیل اینکه ممکن است به سایت های کم ارزش لینک داده باشید و یا تعداد لینک های خروجی زیادی داشته باشید در امان نگه میدارد.

همان طور که در بالا اشاره کردیم مزیت دیگر لینک های Nofollow انتقال ندادن اعتبار سایت به سایت دیگر است در نتیجه در پی آن کمیت و کیفیت لینک های داخل صفحه نادیده گرفته نمیشود.

یکی دیگر از کاربرد های لینک های نوفالو این است که شما میتونید توسط این لینک ها(اگر به خوبی ساخته شده باشند) برای سایت خود ترافکی جذب کنید.

 

مضررات لینک نوفالو

معایب لینک نوفالو

یکی از جنبه های منفی لینک های نو فالو بی ارزش کردن لینک های خروجی سایت است که اکثر سایت های بزرگ تمامی لینک های خود را نوفالو می کنند که از انتقال اعتبار خود و اسپم و پنالتی شدن در امان باشند.

 

چه لینک هایی در سایت باید نوفالو باشند؟

مطمئنا اکنون این سوال برایتان پیش می آید که در چه بخش هایی از لینک نوفالو استفاده کنیم.

 

1-لینک های مربوط به کامنت ها و فروم ها

هنوز هم با گذشت حدود 15 سال از بوجود آمدن لینک ها نو فالو هستن کسانی که هنوز از طریق کامنت گذاری در بخش کامنت وبلاگ ها و همچنین فروم ها اقدام به لینک سازی می کنند که حتی اگر شما دائما این بخش هارا چک بکنید باز هم خطر اسپم شدن دستی وجود دارد و بهترین کار نوفالو کردن تمامی این بخش ها می باشد.

 

2-تبلیغات بنری

تمامی لینک هایی که جنبه تبلیغاتی دارند را از قبیل عکس ها، بنرها، لینک های مفید و هر لینکی که توسط اسپانسر درج شده است را نوفالو کنید.

 

3-ریپورتاژ های خبری

یکی از راه های بهبود سئوی سایت استفاده از ریپورتاژ های آگهی می باشد که لینک سازی را صورت طبیعی انجام می دهد. اکثر سایت های بزرگ درآمد خود را از طریق فروش ریپورتاژ بدست می آورند. ولی اگر شما بصورت رایگان به سایتی ریپورتاژ دادین حتما لینک های آن را نو فالو کنید.

 

 

چه زمانی از لینک های فالو استفاده کنیم؟

حال این سوال برایتان پیش می آید پس لینک های فالو را در کدام قسمت های سایت استفاده کنیم.

 

1-پست های مهمان

پست های مهمانی که از طرف کاربران مورد اعتماد در ساییتان قرار می دهید.

 

2- سایت های افراد معروفی که با آن ها مصاحبه انجام داده اید.

مصاحبه های که با سلبریتی ها،شرکت های مطرح و معروف و صاحبان برند های معتبر لینک دادن به سایت های شخصیشان مشکلی ندارد.

 

3-لینک های سرمقاله

این لینک های از قبیل لینک دادن به سایت های همکاران و بیان نوع همکاری،لینک دادن به مقاله های معتبر و ....می باشد.

 

4- لینک به سایت های معتبر

 

نظرات

image
مقدسی
11:11 , 14 تیر 00

با در نظر گرفتن مضرات و مزایای بیک لینک های نوفالو شما به گرفتن این بک لینک ها توصیه میکنید یا نه؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان