دانش نامه لینک‌یار
رپورتاژ خبری چیست؟ ریپورتاژ خبری چیست؟
  امتیاز 5.00 از 5 توسط 7 نفر

رپورتاژ یا رپورتاژ آگهی چیست؟

سرفصل‌ها

  در این مقاله قصد داریم به مفهوم رپورتاژ خبری و تاثیر رپورتاژ بر سئو و همچنین اصول درج رپورتاژ صحبت کنیمم، در ابتدا و قبل از شروع توضیحات مفصل بخش ها، به توضیح مختصری از کلمه رپورتاژ آگهی میپردازیم : 

 

رپورتاژ آگهی (و یا به یک نوع تلفظ دیگر آن : رپورتاژ خبری یا رپرتاژ خبری) در کلمه به معنی نوعی گزارش است. کلمه رپورتاژ در اصل یک کلمه فرانسوی میباشد و رپورتاژ خبری به‌منظور عمل یا روند گزارش اخبار توسط مطبوعات و رسانه‌های خبری و همچنین شرح وقایع مشاهده‌شده یا مستند شده است. این واژه، یکی از کلمات مرسوم بین روزنامه‌نگاران و خبرنگاران است.

 

شاید تا کنون در حین جست و جو در رابطه با کلمه رپورتاژ، با کلماتی مانند رپورتاژ خبری، رپورتاژ آگهی، خرید رپورتاژ، نمونه ریپورتاژ برخورد کرده باشید! که تماما معانی واحدی دارند و در تلفظ عامیانه به اشتباه به شکل های مختلفی تلفظ میشود.

همان طور که پیش تر گفتیم رپورتاژ به معنی گزارش بوده و از کلمه ریپورت مشتق شده است. رپورتاژ خبری به‌منظور عمل یا روند گزارش اخبار توسط مطبوعات و رسانه‌های خبری و همچنین شرح وقایع مشاهده‌شده یا مستند شده است. این واژه، یکی از کلمات مرسوم بین روزنامه‌نگاران و خبرنگاران است.

رپورتاژ به کلیت پوشش رسانه‌ها از یک موضوع یا رویداد خاص، ازجمله گزارش و تجزیه‌وتحلیل اخبار اشاره دارد و به‌صورت یک گزارش و خبر و مصاحبه برای نشان دادن و معرفی افراد و یا انواع برند و محصولات، در سایت و منابع خبری منتشر می‌شود.

این خبرها لازم است در وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط به نوع ریپورت خبری و گذارشات گذاشته یا پخش شوند. هر میزان که منابع و مستندها قوی و پربارتر باشند، رپورتاژ موفق‌تر خواهد بود. در حقیقت، در رپورتاژ خبری شما از اعتبار و مطرح بودن یک سایت یا رسانه استفاده می‌کنید تا خواننده‌ها و مخاطبان شما به رپرتاژ شما جذب‌شده و آن را مطالعه کنند.

باید در نظر داشت که ویژگی‌های یک گزارش توصیفی و تحلیلی رعایت شود.

 

رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری

ریپورتاژ خبری چیست

رپرتاژ آگهی، معادل واژه اَدوِرتوریال است و به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش خبری یا مقاله باشد. وقتی یک مطلب و تبلیغ به‌صورت مقاله مطرح می‌شود، خواننده متوجه جنبه تبلیغاتی گزارش نمی‌شود و حس می‌کند که مقاله کاملاً بی‌طرفانه است و موجب جلب اعتماد خواننده می‌شود. در شرایط فعلی دنیای تبلیغات دیجیتال کنونی، که کاربران اینترنت به نحوی غیر تعمدی نسبت به تبلیغات گارد میگیرند، استفاده از رپورتاژ آگهی و درج متن های تبلیغاتی در سایت ها به گونه ای که کاربر در هنگام مشاهده و مطالعه آن متوجه تبلیغاتی بودن متن نشود، یکی از بهترین روش های پر بازده و پرکاربرد است که بسیاری از شرکت ها و برند های بزرگ دنیا از این نوع تبلیغات در راستای منافع و اهداف خود بهره میگیرند.

 

خرید رپورتاژ آگهی به طور مستقیم از وب سایت های مورد نظر با ثبت نام در پنل لینکیار

 

در دنیای تبلیغات اینترنتی امروزه که کاربران رفتار منفعلانه و با گاردی را نسبت به بعضی از انواع تبلیغات ایتنرنتی ( مانند تبلیغات بنری و... نشان میدهند، رپورتاژ آگهی را میتوان نوعی از تبلیغات هوشمند دانست که اگر به درستی پیاده سازی و اجرا شود میتواند گام بسیار موثری در مسیر هدف تبلیغات شما باشد.

همان‌طور که گفته شد، رپورتاژ خبری یک تبلیغ غیرمستقیم و در طی یک داستان و مقاله است؛ بنابراین در جایگاه‌های تبلیغاتی یک سایت نمایش داده نمی‌شود و در بین محتواهای اصلی آن‌ها خواهد بود. درواقع در بین مقالات سایتی است که خواننده آن‌ها را جست‌وجو می‌کند و می‌خواند؛ بنابراین رپورتاژ آگهی شما حتماً به چشم خواننده می‌خورد و اگر مطلب شما تیتر خوبی داشته باشد و برایش جذاب به نظر برسد، حتماً روز مطلب کلیک کرده و آن را مطالعه خواهد کرد.

روش تهیه رپورتاژ در دنیای سئو از مهم‌ترین قسمت‌های کار است و لازم است توسط افراد متخصص و یا تیم دارای خبرنگاران کار بلد و حرفه‌ای، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود.

این تنها روش تبلیغاتی‌ای می‌باشد که برای مدت‌زمان محدودی نیست و همیشه در سایت‌های خبری می‌ماند.

رپورتاژ آگهی در اصل یک خبر تبلیغاتی است که به‌صورت خبر و مصاحبه و مقاله و گزارشات در سایت‌های خبری معروف و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که به‌صورت متنی جذاب، خواننده را جذب مطالعه مطالب خبری می‌کند، ناخواسته او را تحت تأثیر قرار می‌دهد و راهی است برای به دست آوردن توجه ازدست‌رفته مخاطب.

در تولید محتوای رپورتاژ باید در نظر داشته باشیم که این‌یک کاتالوگ تبلیغاتی نیست و مخاطبان سایت‌های خبری علاقه‌ای به خواندن تبلیغات ندارند؛ بنابراین هرقدر محتوای شما شبیه به خبر و مقاله باشد، بیشتر خواننده را جذب خواندن مطالب رپورتاژ می‌کند.

در کنار تمامی مزایایی که برای تبلیغات به روش رپورتاژ اگهی ذکر شد، افزایش جایگاه در نتایج موتور های جست و جو یکی از مهم ترین تاثیرات مثبت رپورتاژ خبری به شمار میرود. در الگوریتم های جدید گوگل، لینک های جذب شده در درون متن ها( یا همان رپورتاژ ها) از لینک های قابل اعتماد به شمار میرود.

 

 

رپورتاژ آگهی، راهی برای معرفی افراد

رپورتاژ آگهی، درواقع یک مقاله به‌حساب می‌آید که در رسانه‌ها و شبکه‌های معتبر اینترنتی منتشر می‌شود و با بنر تبلیغاتی متفاوت است.

شما در یک مقاله این فرصت را دارید که خواننده را تحت تأثیر قرار دهید، آموزش دهید، احساس نیاز را در او به وجود آورید و خود را به‌عنوان پاسخ این نیاز معرفی کنید. تهیه این رپرتاژ آگهی به این شکل است که یک گزارش بی‌طرفانه برای نشان دادن و انتقال برند یا معرفی محصولات به یک رسانه (وب‌سایت، شبکه‌های مجازی و تلویزیونی و یا مجلات) ارائه می‌شود مدیر تبلیغات منبع، در ازای این رپورتاژ و گزارشات مبلغی را از شرکت دریافت می‌کند. هرچقدر که متن جذاب‌تر باشد، او بیشتر تحت تأثیر قرارگرفته و با شما همراه می‌شود. مخاطب شما و خواننده مطالب اگر حس کند که محتوا مقاله مفید است، به خرید از شما ترغیب می‌شود و دیگر مقاله را فقط از جنبه تبلیغاتی مطالعه نمی‌کند.

یکی از راه‌های ترغیب مخاطب برای خواندن مقاله و مطالب شما، انتخاب یک تیتر جالب و سرگرم‌کننده است و بهتر است خبری باشد تا جذابیت بیشتری داشته باشد. قسمت اول باید به‌صورت مقدمه‌ای برای آشنایی با صنعت خود نوشته و در قسمت‌های بعد تبلیغات خود را به‌صورت خبر و مقاله درآورید.

درواقع، در رپرتاژ خبری، شما از اعتبار یک رسانه برای ترغیب و جذب خواننده به محتوای مطالب خود استفاده می‌کنید.

رپورتاژ خبری، فقط متعلق به شبکه‌ها و رسانه اینترنتی نیست. در مجلات و روزنامه‌ها، رپرتاژ آگهی معمولاً به‌صورت مقاله‌ای بی‌طرف و داستان است. در تلویزیون، این تبلیغات به‌صورت آگهی نمایش داده می‌شود. برای مثال، زمانی که فردی یل مجری‌ای در میان صحبت‌هایش به یک نوع محصول یا برند اشاره می‌کند، نوعی رپرتاژ محسوب می‌شود. صداوسیما منبع عظیمی از این نوع رپرتاژ به شمار می‌آید.

 

 

رپورتاژ آگهی، اعتبار شمارا بالا برده و برندینگ را معتبر می‌کند

مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عامل در رشد کار و تجارت شما، اعتبار است. اگر شما دارای اعتبار کافی در رشته کاری و صنعت خود باشید، به‌عنوان یک عضو مهم و کلیدی به شمار می‌آیید؛ بنابراین حضور در رسانه‌های بزرگ و دارای نام، برای این هدف بسیار مؤثر است و در میان مقالات و اخبار اینترنتی، باعث جلب اعتبار کاربران خواهید شد.

رپورتاژ آگهی یکی از ابزار های قدرتمند در زمینه برندینگ است که به جرات میتوان گفت در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی نسبت به میزان هزینه، تاثیر شگرف تر و بیشتری را خواهد داشت.

 

 

تأثیر رپورتاژ آگهی در ارتقا رتبه سایت در گوگل

تاثیر ریپورتاژ در سئوی سایت از دید گوگل

بهتر است بدانید از اصلی ترین فاکتور های ارتقا رتبه سایت ها و رتبه بندی موتور های جست و جو، بک لینک های یک سایت است، و از طرفی با هوشمند شدن الگوریتم های گوگل و دیگر موتور های جست و جو برای شناخت و تفکیک بک لینک های با کیفیت از بک لینک های اسپم و...، لینک های مندرج در پورتاژ ها به دلیل طبیعی بودن ان میتواند تاثیر شگرفی را در بهبود سئوئ و ارتقا رتبه سایت شما بگذارد.

در متن و محتوای رپورتاژ، سه تا پنج واژه مهم و کلیدی فالو می‌شود به سایت شما. جدیدترین الگوریتم‌های گوگل که دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت‌های پربازدید با اتوریتی بالا است، تأثیر زیاد و قابل‌ توجهی در ارتقا سایت شما در گوگل دارد.

از کلمات کلیدی موردنظر سئو در متن خبری استفاده کنید و مهم‌ترین واژه‌ها را به وب‌سایت خود لینک دهید. از چند تصویر استفاده کنید و لوگوی برن خود را در تصاویر به‌خوبی درج کنید تا توجه خواننده را جلب کند و در ذهنش بماند.

در هنگاه نوشتن متن رپورتاژ باید دائما به این نکته توجه داشته باشید که :درواقع رپورتاژ خبری شکلی از آگهی است که سعی می‌کند مزایای یک محصول یا خدمات و تجارت خاصی را در ذهن مخاطب تقویت کند.

 تبلیغات شما همیشه در سایت‌های خبری گوگل برای همیشه آرشیو می‌شود.

 

 

 

 

 

نظرات

image
ضیا
14:37 , 24 اردیبهشت 99

ممنون از مقاله خوبتون. پکیج های رپورتاژ لینکیار به چه صورت است؟ چطوری میتونیم از این سایت خرید کنیم؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان