دانش نامه لینک‌یار
نکات خرید بک لینک
  امتیاز 4.92 از 5 توسط 6 نفر

10 نکته کلیدی در خرید بک لینک

سرفصل‌ها

در یکی دیگر از سری مقالات آموزشی لینکیار، قصد داریم به 10 پرسش پر تکرار کاربران و گاها اشتباهات رایج مشاهده شده در حوزه بک لینک پاسخ دهیم. همان طور که میدانید بک لینک ها یکی از فاکتور های مهم  رتبه بندی وب سایت ها از دید موتور های جست و جو و همچنین یکی از حساس ترین فرآیند های سئوی سایت به شمار میرود.  به صورتی که اگر فرآیند لینک سازی به خوبی و به صورت درست پیاده سازی شود، میتواند به رشد و ارتقا رتبه سایت شما در نتایج موتو های جست و جو کمک کند و اگر به صورت اشتباه پیاده سازی شود، میتواند عاملی محرک برای موتور های جست و جو حهت جریمه کردن سایت شما شود. بی وقفه به پاسخ این سوالات میپردازیم و سعی خواهیم کرد در هنگام پاسخ به این سوالات نکات کاربردی و کلیدی برای خرید بک لینک را به شما همراهان همیشگی لینکیار آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

1- در هنگام خرید بک لینک و گرفتن بک لینک از کوتاه کننده های لینک استفاده کنیم؟ یا لینک مستقیم؟

دوستان توجه کنید که در هنگام خرید بک لینک و دریافت بک لینک حتما به طور مستقیم لینک دهید و هیچ وقت در بک لینک ها از کوتاه کننده های لینک استفاده نکنید! استفاده از کوتاه کننده های لینک در لینک سازی به این معنی است که شما به آن سایت و ابزار کوتاه کننده، لینک داده باشید. از طرفی یکی از مشکلاتی که اخیرا با فیلتر ساید bit.ly اتفاق افتاد، مشاهده شد که تمامی بک لینک هایی که کابران از این نوع کوتاه کننده های بک لینک استفاده کرده بودند، دسترسی کاربران داخلی سایت های مقصد از بین رفت.

 

2-در لینک سازی داخلی اگر از تصاویر لینک شده استفاده کنیم بهتر است یا از بک لینک متنی؟

ابتدا یک توضیح کوتاه برای آن دسته از عزیزانی که با بک لینک تصویر آشنایی ندارند عرض کنیم که همیشه بک لینک ها به صورت متنی نیستند و میتوان تصاویر را نیز لینک کرد. اما توجه کنید که در هنگام لینک کردن تصویر از یک صفحه به صفحه دیگر(ا از یک سایت به سایت دیگر) حتما تگ alt  تصویر را پر کنید.

با توجه به نظرات کارشناسان و صحبت هایی که در انجمن های سئو صورت گرفته و همچنین تجربه کارشناسان ما در لینکیار، بک لینک های متنی همیشه بازخورد بهتری را نسبت به بک لینک های تصویری داشته اند.

 

3- نحوه لینک گرفتن از سایت های معتبر به چه صورت است؟

منظور از بک لینک معتبر، بک لینک هایی است که شما میتوانید از سایت های بزرگ و مهتبر دریافت کنید. معمولا خرید بک لینک معتبر و یا گرفتن لینک از سایت های معتبر به 3 صورت انجام میشود : 1- پست مهمان(در صورت امکان) 2- خرید رپورتاژ اگهی 3- خرید بک لینک. مگر در مواقعی که سایت ها اجازه ی بک لینک در کامنت یا بخش انجمن را به شما بدهند، که به دلیل احتمال حذف شدن لینک در قسمت انجمن و یا بی کیفیت بودن بک لینک های کامنت از دید موتور های جست و جو، به شما این کار پیشنهاد نمیشود.

 

شما میتوانید با استفاده از سیستم یکپارجه لینکیار، اقدام به خرید بک لینک با کیفیت از سایت های معتبر کنید : ثبت نام

 

4- آیا برای هر مقاله و صفحه از سایت باید به صورت مجزا لینک سازی شود؟

در پاسخ به این سوال کمی عقب تر برمیگردیم و به این نکته اشاره میکنیم که شما باید برای هر کلمه کلیدی اصلی خود یک صفحه مجزا (مقاله یا لندینگ پیج) پیاده سازی کنید. و در پاسخ به این سوال که آیا باید بک لینک ها به صفحات مختلف به صورت مجزا داده شوند باید بگوییم که روش درست و طبیعی لنیک سازی نیز همین است که شما بک لینک های مرتبط با هر صفحه را برای خود آن صفحه دریافت کنید. شما بسته به هر کلمه کلیدی که در هر صفحه کار میکنید میتوانید برای آن صفحه بک لینک بگیرید. اما نکاتی هستند که باید به آنها دقت کنید :

  • هیچ گاه در هفته های اولیه انتشار مقاله و صفحه، برای آن صفحه بک لینک نسازید.
  • برای ارتقا رتبه یک صفحه در یک کلمه کیدی، در حوزه مرتبط با آن در سایت خود تولید محتوا کنید.
  • بعد از چند هفته که مقاله شما جایگاه خود را در گوگل پیدا کرد، حال شما میتوانید برای این مقاله شروع به لینک سازی کنید.
  • در هنگام لینک سازی حتما به این موضوع توجه کنید که از کلمات کلیدی هم خانواده و lsi  در انکر تکست های خود استفاده کنید.

 

5- آیا لینک دادن به سایت های معتبر اعتبار سایت ما هم افزایش پیدا خواهد کرد؟

بله، زمانی که یک مقاله توسط شما به صورت اقتباسی از چند مقاله و چند سایت دیگر نوشته میشود، بهتر است که به ان سایت های معتبر نیز لینک دهید. لینک دادن به سایت های معتبر برای سایت شما به مانند یک لنگر برای بالا کشیدن صفحه و سایت شما میتواند عمل کند.
از طرفی بک لینک دادن به سایت های معتبر باعث بالا رفتن سرعت ایندکس آن صفحه و مقاله از سایت شما میشود.

  • نکته ای که در هنگام لینک دادن به یک سایت دیگر باید به آن توجه کنید این است که به صفحه اصلی آن لینک ندهید و به صفحه خاصی که از آن استفاده کرده اید(ترجمه، اقتباس یاو...) لینک دهید.
  • نکته ای که در هنگام لینک دادن به یک سایت دیگر باید به آن توجه کنید این است که به صفحه اصلی آن لینک ندهید و به صفحه خاصی که از آن استفاده کرده اید(ترجمه، اقتباس یاو...) لینک دهید.

 

6- تعداد بک لینک های استاندارد در روز چه تعداد است؟

در پاسخ به متن دقیق این سوال " چه تعداد بک لینک در روز میتوانیم برای سایت خود بسازیم؟" باید بگوییم که این تعداد به فاکتور های مختلفی وابسته است. اولین المان آن وضعیت رقبا و تعداد بک لینک های سایت های رقیبان شما در این حوزه است. به طور مثال :
اگر سایت شما در حوزه نصب ایزوگام است، تعداد 500 بک لینک در روز برای این نوع سایت کاملا غیر طبیعی است و احتمال جریمه شدن شما نیز وجود دارد. اما شاید سایتی در حوزه سئوی سایت و یا در زمینه طراحی سایت فعالیت میکند، یقینا با توجه به حجم بالای بک لینک ها در این حوزه، این تعداد بک لینک در روز شاید طبیعی باشد و توسط گوگل جریمه نشود. (البته فقط به دلیل تعداد بک لینک نه کیفیت آنها).

فاکتور دومی که میتواند رابطه مستقیمی با تعداد بک لینک های شما داشته باشد، تعداد صفحات ایندکس شده شما یا به طور کلی تعداد صفحات و مقالات شما است. البته در هیچ منبع معتبری این تناسب به طور مستقیم ذکر نشده است.

به طور کلی در نظر داشته باشید که طبیعی ترین حالت ممکن را در لینک سازی و خرید بک لینک هایتان داشته باشید.

 

7-بک لینک ها را باید برای صفحه اصلی بخریم یا صفحات داخلی؟

مبنای خرید بک لینک برای یک صفحه خاص کلمات کلیدی است که آن صفحه برای آن کلمه سئو شده است. لزومی ندارد که حتما تمامی بک لینک های خریداری شده به صفحه اول شما یا یک صفحه خاصی از سایت شما باشند، شما باید با توجه به کلمه کلیدی که در یک صفحه خاص روی آن کار میکنید انکر تسکت ها و لینک های خود را بسازید.

 

8- آیا خرید بک لینک برای افزایش ترافیک سایت خوب است؟

تمامی لینک ها با هدف جذب ترافیک به صورت مستقیم ساخته و خریداری نمیشوند. خیلی از لینک ها با به طور مستقیم این کار را برای شما انجام میدهند، به این صورت که با سئوی سایت شما در آن کلمه کلیدی و به طبع آن افزایش رتبه و جایگاه شما، باعث افزایش ورودی و ترافیک سایت شما خواهند شد.

 

9- برای لینک سازی از انکر تکست های مشابه استفاده کنیم؟

اگر شما قصد سئو کردن سایت را در یک کلمه کلیدی خاص دارید بهتر است که از همان کلیدی (و البته از کلمات هم خانواده ی آن) برای استفاده از انکر تکست های خود استفاده کنید.

 

همچنین برای مطالعه بیشتر بخوانید :  انکر تکست چیست؟

 

10- خرید بک لینک انبوه خوب است؟

خرید بک لینک انبوه و میلیونی اگر به صورت مستقیم به وب سایت شما باشد امکان پنالتی شدن شما وجود دارد. البته این نکته را باید در نظر بگیرید که احتمال جریمه شدن سایت شما در قبال خرید بک لینک انبوه با اعتبار سایت شما در گوگل رابطه مستقیم دارد. اما شما میتوانید از روش سایت واسط برای خرید بک لینک انبوه استفاده کنید. به این صورت که بک لنیک های انبوه را برای سوشال ها و یا سایت های واسط خود خریداری کنید.

 

نظرات

image
زهره
14:43 , 08 آذر 99

ممنون از مقاله خوبتون. الان من با همین مشکل برخوردم که چند تا از بک لنیک های رپورتاژیم که توی سایت های معتبر بزرگی مثل ایسنا و زومیت و... داشتم و ترافیک خوبی برام داشتن و ترافیک خوبی رو برای سایت من داشتن، به طور ناگهانی ورودیشون صفر شد. بعد که پیگیر مسئله شدم دیدم که سایت bit.ly که ازش برای کوتاه کردن لینک استفاده کرده بودم فیلتر شده. منم به همکارای خودم پیشنهاد میکنم که برای بک لینک از کوتاه کننده های لینک استفاده نکنن.

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان