دانش نامه لینک‌یار
تاثیر بک لینک در سئوی سایت
  امتیاز 4.92 از 5 توسط 6 نفر

تاثیر بک لینک در سئوی سایت

سرفصل‌ها

 

در دنیای سئوی امروز، تمامی وبمستران و صاحب نظران در دنیای سئو بر این نظرند که لینک سازی و بک لینک اگر بیشتر از تولید محتوا در ارتقا جایگاه شما در نتایج موتور های جست و جو تاثیر گذار نباشد، به همان اندازه مهم است.

به زبان ساده تر اگر بخواهیم بگویم، در این مقاله "فوت کوزه گری استاد" در دنیای سئو رو قصد داریم که آموزش بدیم.

 

در ابتدا یک تعریف مختصر از بک لینک :

بک لینک چیست؟

بک لینک همان لینک و ارتباطی است که توسط یک متن و یا یک عکس از یک سایت به سایت دیگر و یا از یک صفحه به صفحه دیگر با عملیاتی مثل کلیک کردن منتقل میشوید را بک لینک گویند. بک لینک ها در علم سئو، دروازه معرفی سایت ها و انتقال اعتبار و عاملی برای هدایت کاربران و موتور های جست و جو هستند.

بک لینک ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به تفصیل به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

 

انواع بک لینک

امروزه با توجه به گسترش انواع پیوند ها در سایت ها، صفت (attributed) های مختلفی برای بک لینک ها از طرف موتور های جست و جو معرفی شده که جایگاه و کاربرد هر بک لینک را در جای خاص خود تعیین میکند.

لینک های فالو (Dofollow) :  اولین نوع از صفت بک لینک ها در سدو، لینک های فالو هستند که همان حالت پیش فرض لینک ها در html  (حالت بدون قید صفت) هستند. لینک های فالو، بهترین نوع لینک ها و موثر ترین نوع بک لینک ها در سئو هستند، این نوع لینک ها در کنار معرفی کاربر و افزایش ترافیک برای سایت شما، راهنمایی و انتقال اعتبار را از سمت موتور های جست و جو برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد.

لینک های نوفالو (Nofollow) : لینک نوفالو یکی از پر بحث ترین صفت های بک لینک در سئو است، بسیاری از وبمستران بر این باورند که لینک های نوفالو تاثیر آنچنانی در سئوی سایت و افزایش جایگاه در نتایج موتور های جست و جو ندارند، اما بسیاری با سند و مدرک میگویند که لینک های فالو هم تاثیر خود (را هرچند نه به اندازه لینک های فالو) دارند.

فوت کوزه گری :  بک لینک های نوفالو جدایی از تاثیر گذاری بر سئوی سایت، برای رعایت کردن فرآیند طبیعی لینک سازی و طبیعی جلوه دادن کار از دید موتور های جست و جو، برای سئوی سایت لازم هستند.

البته امروزه صفت نوفالو مشتقات بسیاری مثل صفت Sponsored   و یا UGC  پیدا کرده است. لینک های Sponsored    لینک هایی هستند که به موتور هی جست و جو میفهمانند که این بک لینک در ازای پرداخت هزینه ای در این سایت درج شده است.

 

بک لینک موثر

موثر ترین بک لینک ها، لینک هایی هستند که از سایت های هم موضوع( حدالامکان) و به صورت فالو باشند. هم موضوع بودن سایت از دو جهت مهم است : 1- افزایش ترافیک به دلیل هم جنس بودن کاربران سایت میزبان - تشخیص گوگل و دیگر موتور های جست و جو به عنوان سایت مرجع به دلیل لینک پذیری از سایت های هم موضوع.

 

با استفاده از سیستم لینکیار، سایت های هم موضوع خود را در کسری از ثانیه پیدا کرده و بک لینک فالو خریداری کنید : ثبت نام در لینکیار

 

 

تاثیر بک لینک در سئو

به نظر قرییب به اتفاق وب مستران و صاحبت نظران حوزه سئو، روش های درست لینک سازی( از پیدا کردن و خرید لینک های با کیفیت، نحوه شبکه بندی لینک ها و استفاده غیر بهینه از متن لینک ها (anchor text) همان فن آخر استاد در سئو است.
تاثیر بک لینک در سئو و جایگاه یک سایت بر کسی پوشیده نیست، و با توجه به تست ها و آزمایشاتی که تا کنون انجام شده و تعدد مقالات معتبر منتشر شده در این حوزه از سویی و تمرکز گوگل بر الگوریتم هایی مانند الگوریتم پنگوئن (تعداد به روز رساتی ها و تاکد ها و....) که وظیفه پایش بک لینک های وب را دارند از سویی دیگر، اهمیت این موضوع را میرساند.

 

نحوه ساخت بک لینک - چگونه بک لیک بگیریم؟

لینک بیلدینگ و یا همان در اصطلاح لینک سازی، روش ها و مدل های خاص خود را دارد. استراتژی خیلی  از وب سایت های نو پا این است که دقیقا جا در جاپای رقیبان خود بگذرارند و با پایش لینک های سایت های مرجع خود کار را پیش ببرند. که برای این کار ابزار های مختلفی چون ابزار ahrefs  دستیار های کمکی خوبی برای به کار گیری این نوع استرتاژی هستند.

بسیاری دیگر از وب سایت ها استراتژی لینک سازی در سایت های هم موضوع را پیش میگیرند تا خود را در خوزه کاری خود مرجه معرفی کنند. و اما دسته وسیع و گسترده دیگر سایت ها هستند که بدون هیچ استراتژی و به کار گیری مدل خاصی کار را پیش میبرند، که معمولا بعد از مدتی با صحنه شکست این وب سایت ها مواجه خواهیم بود.

* نکته : طبق تجربیات ما در لینکیار و الگوریتم های استفاده شده در سیستم لینکیار، به شما پیشنهاد میشود که در حین پیاده سازی هر یک از استراتژی های لینک سازی که چه در این مقاله قید کردیم و چه دیگر استراتژی ها، بهتر است از یک مدل خاصی برای این کار استفاده کنیم.

 

خرید بک لینک حرفه ای

و اما خرید بک لینک!!!

با توجه به اهمیت بالای مبحث لینک سازی و تاثیر آن بر سئوی سایت که در این مقاله به تفصیل به آن پرداختیم، و حجم بالای زمانی برای پیاده سازی این مهم، بسیاری از وب مستران هوشمند، بر آنند که به جای صرف حجم بالای زمانی برای پیدا کردن سایت های هم موضوع و انجام مکاتبات زمان بر و محتمل برای درج لینک، از خرید بک لینک و همکاری با سیستم های خرید بک لینک همکاری کنند.

سیستم یکپارچه لینکیار در این راستا به شما این امکان را میدهد که شما وب مستران عزیز بدون واسطه و به طور مستقیم و تنها با چند فیلتر ساده در کسری از ثانیه وب سایت های با کیفیت و هم موضوع حیطه کاری خود را پیدا کرده و اقدام به خرید بک لینک کنید.

لینکیار این امکان را برای وب ایران فراهم کرده است تا وب سایت هایی که با هدف درآمد زایی و کسب درآمد از فروش بک لینک را دارند با ثبت نام در پلتفرم لینکیار اقدام به ثبت سایت خود و فروش بک لینک کنند و از سوی دیگر وب مستران و سئو کارانی که قصد خرید بک لنیک به طور مستقیم از سایت های با کیفیت را دارند، به طور مستقیم با این وب سایت ها ارتباط برقرار کرده و اقدام به خرید بک لینک کنند.

 

نظرات

image
مهیار
14:08 , 06 خرداد 99

سلام وقت بخیر مهندس اگه از این دو تگ جدید استفاده نکنیم گوگل مارو جریمه میکنه؟

image
رها
12:41 , 24 خرداد 00

بک لینک های اسپم چقد میتونن تاثیر منفی رو سایتما داشته باشن

image
رسانه برتر
10:44 , 14 تیر 00

تبدیل بک لینک های فالو به نوفالو میتونه تاثیر مخربی رو سئوی سایتمون داشته باشه یا نه؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان