دانش نامه لینک‌یار
انواع لینک در سئو
  امتیاز 4.88 از 5 توسط 4 نفر

معرفی انواع لینک در سئو

سرفصل‌ها

 

در مقاله های قبلی در مورد دو دسته از لینک هایی که بصورت عمده (Follow & NoFollow)مورد استفاده قرار می گیرد و نحوه و چگونگی استفاده از آن ها را بطور مفصل توضیح دادیم.

در این مقاله بر آن شدیم که در مورد دو دسته دیگر(Sponsored & UGC) از لینک هایی که به تازگی(10 سپتامبر 2019 ) توسط گوگل معرفی شده است را بیان کنیم.

همانطور که می دانید بک لینک ها هنوز هم یکی از فاکتور های مهم و با ارزش برای بهبود رتبه سایت و بهینه سازی وب سایت ها می باشد.

 

ثبت نام در پلتفرم لینکیار و خرید بک لینک بدون واسطه : ثبت نام 

 

 

قبل از اینکه الگوریتم های گوگل به تکامل برسند و پیشرفت کنند دارندگان وب سایت ها با بدست آوردن بک لینک از سایت های مختلف جایگاه خود را در گوگل ارتقا می بخشیدند.

پس از گذشت مدت زمان کوتاهی برنامه نویسان گوگل به فکر افتادن که کاری کنند که لینک های با ارزش از لینک های اسپم شناسایی بشه که در سال 2005 با بوجود آوردن صفتی بنام نوفالو به این دستاورد رسیدند.

همانطور که میدانید با قرار دادن Rel nofollow در ابتدای لینک های به خزنده های موتور های جستجو می فهمانیم که وارد سایت دیگر نشوند و معانی مختلفی برایمان دارد که می توانید در مقاله زمان استفاده از لینک های نوفالو مطالعه فرمایید.

تمامی لینک های که در سراسر وب هستند بصورت فالو هستند!

در اصل ما تنها یک نوع لینک داریم و آن هم لینک فالو یا DoFollow  می باشد و سه نوع لینک دیگر که در دنیای وب از آن استفاده می شود از همین لینک فالو مشتق شده اند.

همانطور که گفتیم نوفالو بودن یک صفت است که با قرار دادن Rel nofollow در تگ لینک آن را نوفالو کرده و به گوگل هدف خود از معرفی و درج این لینک را می فهمانیم.

به تازگی دو صفت دیگر توسط گوگل معرفی شده است که همانند لینک نوفالو یک صفت بوده و بجای صفت Nofollow  از صفت Sponsored  به معنی لینک اسپانسر شده و صفت UGC (User Generated Content) به معنی لینک محتوای تولیدی کاربران که هر کدام معنی و مفهوم خاص خود را دارند استفاده می کند که در این مقاله به تفصیل به توضیح هر یک میپردازیم

.

خب این دو صفت چه کاربردی دارد و در کجا استفاده می شود؟ در ابتدا تعاریفی از هرکدام بیان کنیم.

صفت Sponsored  : همانگونه که از نام آن پیداست به معنی اسپانسر شده بوده و به این معنی است که این لینک خریداری شده است و امتیاز سایتم را به سایت دیگری منتقل نکن.

از این پس برای تبلیغات سایت خود از این صفت برای لینک ها استفاده می کنیم و به گوگل می فهمانیم که این لینک ها را در ازای دریافت هزینه ایجاد کرده ایم.

صفت UGC (User Generated Content) :این صفت نیز از اسم آن مشخص است و مربوط بخش هایی می شود که امکان ایجاد لینک توسط کاربر در دسترس بود مثل بخش کامنت در وبلاگ ها و پست های انجمن ها یا هر لینکی که کاربر می تواند خود ایجاد کند.

 

در گذشته نه چندان دور برای لینک هایی که در سایتمان وجود داشتند از صفت نوفالو استفاده می کردیم ولی با بوجود آمدن صفت های جدید بهتر است که از آن ها استفاده کنیم.

در اصل این صفات برای شفاف سازی بیشتر توسط برنامه نویسان گوگل بوجود آمده است. این صداقت و شفافیت می تواند در رتبه بندی سایت ها توسط گوگل بسیار کمک کند.

 

حال با لینک های نوفالو چکار کنیم؟

می توان گفت هیچ کار! هنوز هم می توانید جاهایی که نیاز نیست لینک های شما توسط موتور های جتسجو مورد بررسی قرار گیرد از تگ نوفالو استفاده کنید.

در واقع هنوز تاثیر این صفات مشخص نشده است چرا که به تازگی و نزدیک به یک ماه است که این صفات اعمال شده اند ولی وقتی گوگل الگوریتم خود را تغییر می دهد و از شما خواسته ای دارد بهتر است که آن را انجام دهیم. بنظر بهترین حسن این صفت ها این است که به موتور های جستجوگر می فهمانیم که از سئو کلاه سیاه استفاده نکرده ایم و اگر قرار باشد تاثیر مثبتی بگذارد ما از آن جا نمانیم!

نکته مهم: طبق اعلام گوگل از ابتدای ماه مارس 2020 لینک های نوفالو نیز توسط خزنده ها ایندکس شده و ممکن است در رتبه بندی سایت ها مورد استفاده قرار گیرد پس حتما برای لینک هایی که ممکن است اسپم شناسایی شوند از این صفات استفاده کنید.

 

آیا می توان از هر سه صفت Nofollow ,Sponsored , UGC  با هم استفاده کنیم؟

rel=nofollow sponsored ugc

جواب مثبت می باشد! ولی دیگر صفت نوفالو در این ترکیب معنی ای ندارد چرا که هر کدام از صفات دیگر معرف هدف خود هستند.

 

آیا از این به بعد باید تمام لینک ها اسپانسری یا محتوای تولیدی کاربر باشد؟

ببینید دوستان عزیز هنوز اطلاعات کاملی از رفتار گوگل نسبت به این صفات در دسترس نیست ولی همیشه دفع خطر محتمل لازم است!

بهتر است برای لینک های تبلیغاتی خود از صفت اسپانسر و لینک های که توسط کاربران تولید می شود از صفت محتوای تولیدی استفاده شود. با این کار شما خیالتان راحت است که طبق اصول سئو گوگل پیش رفته اید و اگر قرار به جریمه ای باشد شما در امان خواهید بود.

 

چه موقع از لینک اسپانسری استفاده کنیم؟

برای تمامی لینک هایی که بصورت تبلیغاتی هستند یا هر نوع لینکی که در ازای آن خدمت یا پولی دریافت کرده باشیم بهتر است از این لینک استفاده شود.

 

 

چه موقع از لینک محتوای کاربری استفاده کنیم؟

برای لینک های مربوط به نظرات در سایت ها و وبلاگ ها همچنین در پست های انجمن های یا هر نوع لینک دیگری که کاربر می تواند ایجاد کند از این نوع لینک استفاده کنید.

 

کلام آخر

همانطور که بارها تکرار و تاکید کرده ایم بدست آوردن بک لینک های با کیفیت یکی از روش های بهینه سازی و سکوی پرش وب سایت شماست.

لینکیار سیستم یکپارچه خرید و فروش بک لینک و ریپورتاژ با فراهم کردن بستری برای شما کاربران عزیز این مهم را فراهم نموده و با گردآوری فروشندگان و خریداران و با نظارت بر کیفیت لینک ها این امکان را فراهم نموده که بتوانید بک لینک هایی با کیفیت دلخواه و سایت هم رده و هم محتوا برای سایت خود تهیه فرمایید.

برای آگاهی بیشتر می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید همچنین با ثبت نام در سایت می توانید اولین قدم برای خرید و فروش و پیشرفت کسب و کار خود را بردارید.

موفق باشید!

 

نظرات

image
سنایی
14:11 , 06 خرداد 99

سلام مهندس اگه از تگ اسپانسری استفاده کنیم از ارزش ریپورتاژ یا بنرمون کم میشه؟ استفاده کنیم بهتره یا نکنیم؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان