دانش نامه لینک‌یار
تعیین قیمت رپورتاژ آگهی
  امتیاز 4.33 از 5 توسط 6 نفر

عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت رپورتاژ خبری

سرفصل‌ها

فاکتور های مهم تعیین قیمت رپورتاژ خبری

بدون شک میتوان گفت که امروزه اکثر افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند و یا به نحوی صاحب یک رسانه و کسب و کار ایرنتنی هستند با مفهوم رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) آشنایی بوده و مزایای بهره‌گیری از این تکنیک تبلیغاتی را به خوبی می‌شناسند. قاعدتا یکی از فاکتورهایی که در خرید رپورتاژ خبری توسط خریداران این سرویس تبلیغاتی موثر است قیمت و تعرفه‌هایی  وبسایت‌های عرضه کننده رپورتاژ و بک لینک است. با گسترش رسانه های ناشر رپورتاژ آگهی و تنوع و گسترش این رسانه ها، فاکتور قیمت، به یکی از المان های اصلی خریداران رپورتاژ، برای انتخاب رسانه تبدیل شده است. شاید در این قسمت این خرده را بگیرید که فاکتور های مهم تری در انتخاب رسانه وجود دارد. فاکتور هایی مانند : ارتباط معنایی، اعتبار وب سایت، ترافیک و... . اما باید بگویم که این مسئله، مانند مسئله مرغ و تخم مرغ است. چرا که خود این فاکتور ها جز فاکتور های اصلی تعیین قیمت رپورتاژ خبری محسوب میشوند.

 

این اهمیت از آنجایی شروع شد که گستره سایت‌هایی که در این حوزه فعالیت میکنند بسیار وسیع شد و گزینه های متعددی را در اختیار مخاطب خود قرار داد. اینکه چه رپورتاژی مناسبترین گزینه برای شماست بستگی به فاکتورهای متعددی دارد. به طور کلی دو هدف عمده برای انتشار رپورتاژ آگهی توسط وبمستران و سئوکاران وجود دارد:

  • افزایش بازدید
  • بهبود وضعیت سئو

اگر هدف شما مورد اول است، درنظر گرفتن آمار بازدید وبسایت ناشر، فاکتوریست که توجه ویژه ای باید به آن داشته باشید. اما اگر هدف شما بهبود وضعیت سئو سایتتان است داستان عوض می‌شود. عوامل متعددی در تعیین تعرفه رپورتاژ آگهی تاثیرگذار است که لازم است در هنگام خرید به این موارد توجه کنید. در ادامه به معرفی چندتا از مهم ترین فاکتور ها میپردازیم :

 

اعتبار دامنه و صفحه

دامین آتوریتی

یکی از عوامل مهمی که در تعیین قیمت انتشار رپورتاژ اگهی موثر است اعتبار دامنه وبسایت و صفحه‌ای است که قرار است رپورتاژ شما در آن ثبت و منتشر شود. هرچه اعتبار دامنه ( Domain Authority ) و اعتبار صفحه ( Page Authority ) بیشتر باشد، امکان انتقال قدرت و اعتبار رپورتاژ بالاتر خواهد رفت. ارزشی که برای صفحه و دامنه تعیین می‌شود بر اساس کیفیت محتوا و بازخورد کاربران از 0 تا 100 متفاوت است.

برای مقایسه وب سایت ها بهتر است بدانید : رتبه های کمتر از 20 ضعیف؛ بین 20 تا 45 خوب، 45 تا 60 خیلی خوب و 60 به بالا عالی تلقی می‌شود. اعتبار دامنه و صفحه وبسایت ها را میتوانید توسط ابزارهای مربوطه مانند MOZ مشاهده بفرمایید. البته برخی از پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ کار را برای شما ساده کردهاند و لیست ناشرها را به ترتیب اعتبار دامنه و صفحه برای شما فراهم آورده‌اند.

 

امتیاز اسپم اسکور

اسپم اسکور

یکی‌دیگر از المان‌های موثر در قیمت رپورتاژ آگهی امتیازی است که سایت‌های ناشر بابت اسپم اسکور دریافت می‌کنند. این امتیاز بین 0 تا 100 است و در واقع معیاری است که نشان میدهد چقدر احتمال اسپم و جریمه شدن سایت مورد نظر، وجود دارد.  به هر میزان این امتیاز پایین تر باشد شرایط رسانه برای انتشار رپورتاژ آگهی بهتر است. وبسایت هایی با امتیاز اسپم اسکور 0 تا 4 قابل اعتماد؛ 5 تا 8 مشکوک و بالای 8 در رده میتوان گفت خطرناک محسوب می‌شوند. اینکه می‌گوییم خطرناک است به این دلیل است که احتمال افزایش نمره اسپم اسکور شما را بالا می‌برد و اتمال جریمه توسط الگوریتم پاندای گوگل را برای وبسایت شما بالا می‌برد.

 

رتبه الکسا یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت رپورتاژ

رتبه الکسای سایت

رتبه الکسای سایت‌های ناشر رپورتاژ آگهی نشاندهنده میزان بازدید آن سایت است. طبیعتا هر چه این امتیاز بالاتر باشد احتمال دیده شدن رپورتاژ شما بیشتر می‌شود. نکته‌ قابل توجهی که در رابطه با رتبه الکسا وجود دارد این است که هر چقدر عدد کمتری را کسب کنید؛ یعنی جایگاه بهتری نزد کاربران دارید و بیشتر مورد بازدید واقع شده اید. پس اگر بخواهید بیشتر دیده شوید مسلما باید هزینه بیشتری را برای انتشار رپورتاژ خود هزینه کنید.

 

ارتباط موضوعی

فرض کنید بدنه ماشین شما در اثر یک اتفاق دچار آسیب جدی شده است. شما برای تعمیر ماشین خود به مکانیکی مراجعه می‌کنید. اما مکانیک آدرس چند صافکار را به شما می‌دهد و صافکار بعد از انجام کار ؛ نقاش اتومبیل را به شما معرفی میکند. در واقع شما به دلیل همکاری موجود بین این تخصص ها اعتماد بیشتری به افراد معرفی شده دارید. موضوعی که در این بین عرض اندام میکند بحث ارتباط موضوعی است که بین این تخصص‌ها وجود دارد. ارتباط موضوعی یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت رپورتاژهاست. هر چه وبسایتی که در آن رپورتاژ خود را منتشر می‌کنید ارتباط موضوعی بیشتری با فیلد کاری شما داشته باشد؛ این معرفی قاعدتا ارزشمندتر و معتبرتر خواهد بود. در واقع هرچه از وبسایت های هم موضوع و همکار خود لینک دریافت کنید ارزش بیشتری را برای وبسایت خود از موتورهای جستجو کسب کرده اید.

 

تعداد لینک‌های Follow

بک لینک فالو

همانطور که می‌دانید یکی از مقاصد انتشار رپورتاژ آگهی، لینکسازی و کسب بک‌لینک از سایر وبسایت‌هاست. در واقع شما با انتشار رپورتاژ علاوه بر اینکه در حوزه برندینگ و بازاریابی کسب‌وکار خود قدمی برداشته‌اید، در جهت ارتقا سئو سایت خود نیز گام مهمی برداشته‌اید. اینجاست که بحث دیگری تحت عنوان لینکسازی در رپورتاژها مطرح می‌شود که میتوانید جزئیات آن را در لینکیار بخوانید. در واقع یکی از مباحث دیگری که در تعیین قیمت رپورتاژها موثر است، تعداد لینک‌هایی است که سایت ناشر در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مورد باید دو نکته را در نظر بگیرید. اولا اینکه آیا لینک‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، فالو هستند یا نوفالو ثانیا آیا سایت ناشر دست شما را برای لینکسازی باز می‌گذارد یا خیر؟ در واقع این دو فاکتور نیز دو عامل تعیین کننده در قیمت رپورتاژها هستند که باید به آنها توجه داشت.

 

برای مطالعه بیشتر : زمان استفاده از لینک های فالو

 

 لینکیار پلتفرم تخصصی خرید و فروش بک‌لینک و رپورتاژ، با ارائه لیست جامعی از وبسایت‌های ناشر، طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها را که بر اساس فاکتورها بالا تدوین شده‌اند در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

نظرات

image
تازه ترین ها
14:41 , 06 خرداد 00

عالی بود

image
عباس
00:20 , 10 خرداد 00

با عرض سلام و سپاس بابت خدمات خوبتون میخواستم بدونم شما روی قیمت رپورتاژ آگهی هایی که در سایتتون به فروش میرسه دخالت دارید یا خیر

image
احمدرضا
20:29 , 28 خرداد 00

چرا قیمت یک رپورتاژ مشخص روی پلتفرم های مختلف فرق داره؟ آیا واقعا تفاوتی در اون رپورتاژ آگهی هست؟ مثلا قیمت رپورتاژ x روی یک پلتفرم nتومنه رو ی پلتفرم دیگه n+1

image
زینب
11:00 , 02 مرداد 00

داشتن بانس ریت بالا تو قیمت رپورتاژ اگهی سایت خبری چقدر تاثیر گذار هستش

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان