دانش نامه لینک‌یار
معرفی بهترین ابزار های سئو
  امتیاز 4.88 از 5 توسط 4 نفر

10 ابزار برتر سئو در سال 2020

سرفصل‌ها

در این مقاله به معرفی اجمالی 10 ابزار مهم و کاربردی در سئو  که شما را در بهینه سازی سایت هایتان کمک می کند می پردازیم. البته که برای هر یک از این ابزار ها و آموزش های انها باید در یک مقاله جداگانه به آنها بپردازیم، اما در این مقاله ما به توضیح اجتمالی و آموزش سطحی هر یک پرداخته و در آینده این قل را به شما میدهیم که در یک سری مقالات سریالی هر یک از این ابزار های کاربردی و مهم سئو را به شما آموزش دهیم. در ادامه با معرفی 10 ابزار کاربردی سئو در سال 2020 با ما همراه باشید.

 

بدون اتلاف وقت بریم سراغ معرفی ابزار ها!

 

  1. جستجوی گوگل

ابزارهای کاربردی سئو - گوگل

یکی از ساده ترین ولی بهترین ابزار برای سئو استفاده از سرچ گوگل می باشد که بدون استفاده از نرم افزار یا پلتفرم خاصی می توانید بخشی از کار سئو خود را پیش ببرید.

اولین روشی که می توان از این تکنیک استفاده کرد پیدا کردن کلمات کلیدی است. شما وقتی سرچ گوگل را باز می کنید گوگل به شما کلماتی را که کاربران بیشتر سرچ کرده اند را پیشنهاد می دهد و همچنین با اضافه کردن پیشوند و پسوند به کلمات هدف به نتیجه دلخواه خود برسید. همچنین شما با این روش می توانید به واژگان دم بلند(long-tail) نیز دست یابید

پس از پیدا کردن کلمه کلیدی مورد نظر نیاز به محتوا دارید. شما می توانید محتوای دلخواه خود را از یک وب سایت خاص یا وبلاگ یا غیره پیدا کنید.

روش بعدی کمی نیازمند علم و تکنیک سئو می باشد. شما می توانید از نمایش نتایج گوگل به سختی یا آسانی کار خود پی ببرید. شما خود را جای مخاظب قرار دهید. بین نتایج گوگل چه لینک هایی را انتخاب می کنید. یا وقتی می بینید در نتایج انبوهی از سایت یا فروم های قدیمی است به این پی می برید که از ناتوانی گوگل در پیدا کردن نتیجه درست می توانید استفاده کرده و یک محتوای با ارزش را ارائه دهید.

 

 

لینکیار، سامانه جامع فروش و خرید بک لینک بدون واسطه در ایران

 

 

2-google keyword planner

ابزارهای کاربردی سئو - گوگل کیبرد پلنر

با ایجاد حساب رایگان در Adwords  می توانید به کیورد پلنر دسترسی پیدا کرده و از قابلیت های بی نظیر آن استفاده کنید. یکی از استفاده هایی که از این ابزار می شود پیدا کردن کلمات کلیدی یا دسته ای از کلماتی که بیشترین حجم سرچ در ماه گذشته را داشته است.

این ابزار قابلیت فیلتر کردن و مرتب کردن و تنظیمات دیگر را به کاربر می دهد که بتواند ایده های بهتری را بدست آورد.

این ابزار متاسفانه در ایران فیلتر بوده و باید با فیلترشکن وارد آن شد.

 

اگر بخواهیم کلماتی که ترند هستن رو پیدا کنیم چی؟ ابزار بعدی در این باره بحث خواهیم کرد.

 

3-google trends

ابزارهای کاربردی سئو - گوگل ترند

این ابزار یکی دیگر از راهنماهای سئو برای وبمستران می باشد. با این ابزار داده های جستجوی گوگل را گرفته و طبق تاریخ ترسیم می کند.

شما با این ابزار می توانید موضوعات و کلمات را با یکدیگر مقایسه نموده و ترند های مورد علاقه خودر را پیدا کنید. همچنین با این ابزار می توان فهمید که جامعه هدف ما به چه سمتی گرایش پیدا کرده است و از رشد آن مطلع شویم.

 

 

4-google Analytics

ابزارهای کاربردی سئو - گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز یک ابزار بسیار مفید و کاربردی برای وب مستران و هر شخصی که دارای وب سایت می باشد بوده و به راحتی می توانید با این ابزار داده ها و رفتار کاربران خود را بصورت تخصصی آنالیز کنید.

برای شروع کار با این ابزار کاربردی سئو در ابتدا شما باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید و کد دریافتی از آن را در هدر سایت خود قرار داده تا اصطلاحا داده ها را برای گوگل آنالیتیکس بفرستد.

پس از انجام تنظیمات می توان داده های ورودی به سایت را مشاهده نموده که داده های از قبیل تعداد کاربران آنلاین، صفحات بیشتر دیده شده و موقعیت مکانی کاربران و رده سنی و خیلی از فیلتر های دیگری که با توجه به کسب و کارتان می تواند برایتان از اهمیت برخوردار باشد.

اطلاعاتی که از هر بخش این ابزار بدست می آورید می تواند به شما برای برنامه ریزی تا رسیدن موفقیت در سئو راهنمایی کند.

این ابزار کاربردی به شما می گوید که چه صفحاتی از سایت شما بیشترین جذب کاربر را داشته و چه مدت در آن مانده اند و نرخ پرش و نرخ کلیک و... را نیز بشما نمایش می دهد. شما با این اطلاعات نقاط قوت و ضعف سایت خود را بصورت دقیق آنالیز نموده و فکری بحال پیشرفت آن می کنید.

قابلیت های این ابزار کاربردی سئو بسیار بوده که می توانید با کارکردن با آن حرفه ای شوید چرا که محیط کاربری آسان و روانی دارد.

 

 

5-google search console

گوگل سرچ کنسول - ابزار های کابردی سئو

سرچ کنسول گوگل که وبمستر تولز نیز نامیده می شود تنها ابزار کاربردی سئو  است که شما میتوانید با استفاده از آن اطلاعات لازم برای بهینه سازی سایت خود مستقیما از گوگل دریافت کنید و با مجموعه ای از ابزار و داده ها و امکانات خود به شما کمک می کند که یک سایت گوگل دوستانه و سالم را داشته باشید.

این ابزار نیز همانند دیگر ابزار های گوگل باید ابتدا یک حساب کاربری ایجاد نموده و پس از آن قطعه کدی که بشما برای وصل شدن می دهد را در هدر سایت خود قرار دهید تا اطلاعات را خوانده و بشما نمایش دهد.

از قابلیت های این ابزار وصل شدن به گوگل آنالیتیکز می باشد که می توانید اطلاعات دقیق تری را بدست آورید.

پس از آنکه سایت خود را وریفای کردید گوگل به شما اطلاعات مفیدی از قیبل اینکه چه تعداد از صفحات شما ایندکس شده و چه جایگاهی را در نتایج دارند و همچنین به شما خطاها و مشکلاتی را که وجود دارد را اطلاع می دهد و بسیاری دیگر از اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

این ابزار بسیار مهم و حائز اهمیت بوده چرا که علاوه بر اینکه آنالیز و اطلاعاتی از سایتتان را در اختیار شما قرار می دهد به ما کمک می کند که درک بهتری از گوگل و سئو داشته باشیم و خود را با خواسته های گوگل وفق بدهیم و از قوانین آن پیروی کنیم از این رو این ابزار می تواند برای ما بسیار مهم و حیاتی باشد.

5 ابزار مهم سئوی فوق که معرفی شد همگی از ابزار های کمپانی  گوگل بوده و در ادامه به معرفی ابزار های تحلیلگر دیگر که اغلب بصورت پولی فعالیت می کنند ولی در حد نیاز می توان از آن ها به خوبی بهره برد.

 

 

6- Ahrefs

ahres=fs - ابزار های کابردی سئو

به جرات یکی از قدرتمندترین مجموعه ابزار های کاربردی سئو Ahrefs می باشد. این ابزار هرچه را که نیاز یه وبمستر باشد را دارا بوده و با این ابزار می توانید رقبای خود را بصورت دقیق و تخصصی در زمینه های مختلف مانند بک لینک، کلمات کلیدی، مانیتورینگ وب و رنکینگ دهی ،محتوا و بسیاری از پارامترهای دیگر سئو برای شما بدست آورد و شما با این اطلاعات می توانید راه خود را پیدا کرده و از رقیبان خود پیشی بگیرید.

با استفاده از این ابزار شما میتوانید به طور مستقیم خرید بک لینک و به طور کلی لینک بیلدینگ  رقبای خود را بررسی کنید.

همانطور که گفتیم این چنین ابزار ها بصورت پولی بوده که برای خرید اکانت آن باید هزینه بپردازید البته که حتما ارزش آن را دارد که برای چنین ابزاری هزینه بپردازید چرا که برای پیشرفت کسب و کارتان بسیار با اهمیت بوده و اطلاعات دقیق و کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

با ثبت نام در لینک‌یار به طور مستقیم و بدون واسطه از صاحبان وب سایت ها بک لینک خریداری کنید : ثبت نام در لینکیار

 

 

7-  SEMrush

ابزار های کاربردی سئو

یکی از بهترین ابزار ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی است. بسیاری از وبمستران قدیم و جدید از این ابزار برای بهینه سازی وب سایت خود و بدست آوردن درک بهتری از رفتار کاربران استفاده می کنند.

این ابزار اطلاعاتی نظیر گوگل آنالیتیکس را بشما نمایش می دهد همچون بک لینک های سایت، ورودی های ارگانیک و بررسی محتوا و ... به کاربر نمایش می دهد.

برای استفاده از این ابزار ابتدا باید در سایت ثبت نام نموده و سپس با پرداخت هزینه از اطلاعات آن استفاده نمایید.

 

 

8- Moz Open Site Explorer

سایت موز - ابزار های کاربردی سئو

یکی از قدرتمندترین ابزار در حوزه آنالیز رقبا سایت MOZ می باشد که در ایران از آن بسیار استفاده می شود.

یکی از ویژگی های منحصربفرد این ابزار اطلاعاتی مانند دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بوده که معیار کیفیت سایت برای بسیاری از وبمستران می باشد.

این ابزار اطلاعاتی از قبیل تعداد لینک های داده شده به سایت و دامین هایی که به شما لینک داده اند و همچنین صفحات تاپ وب سایت شما و اطلاعات بسیار مفیدی که می توانید از این ابزار بدست آورید.

برای استفاده از آن ابتدا باید در ان ثبت نام نموده و برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر و جامع تر می توانید با پرداخت هزینه از آن استفاده کنید.

 

 

9- OUTreach Plus

ابزار های مهم سئو

یکی از بهترین نرم افزار های توسعه ایمیل برای رسیدن به بازاریابی هدف شماست.این ابزار اطلاعاتی نظیر شخصی سازی هوشمند،نرخ باز شدن و کلیک خوردن و جواب دادن و موارد دیگر را به شما نشان می دهد.

استفاده از این سرویس بسیار آسان بوده و نکته جالب توجه آن این است که به شما تضمین می دهد که ایمیل های شما سر از اسپم در نیاورد و یک دید 360 درجه از کمپین های شما را می دهد.

با این کار می توانید بک لینک های خود را مدیریت کند و ارتباط شما را با اینفلوئنسرها را راحت تر می کند و اعتبار شما را نزد کارفرمایان و مشتریان بالا می برد.

اگر شما بدنبال ابزاری برای مدیریت ایمیل های خود می گردید این ابزار بهترین است و قابلیت اینکه چندین اکانت را به آن متصل کنید را دارا می باشد.

 

 

10- KWfinder

ابزار های مهم سئو

این ابزار یکی از فوق العاده ترین ابزار های سئو ایت که برای جستجوی کلمات کلیدی و کلمات دم دراز با سختی پایین و سرچ بسیار بالاست. این ابزار امکان استفاده رایگان به مدت ده روز را به شما می دهد و می توانید از خدمات آن استفاده کنید.

این ابزار کاربردی فیلتر های خوبی از قبیل سرچ محی یا بصورت سوالی و دیگر ویژگی هایی که مد نظر شما را به شما می دهد و بوسیله این ابزار می توانید بخوبی کلمه هدف خود را بررسی کنید و از پیشنهاد های خود آن نیز نهایت استفاده را ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید :  پنج اشتباه رایج در خرید رپورتاژ آگهی

 

 

 

امیدواریم توانسته باشیم با معرفی این 10 ابزار مهم و کاربردی سئو، شما را در کسب و کارتان کمک کرده باشیم اکر شما نیز ابزار مفیدی می شناسید و تجربه کار با آن ها را دارید می توانید آن را در کامنت به اشتراک گذارید.

موفق باشید!

نظرات

image
شهرزاد
13:57 , 06 خرداد 99

سلام مهندس شما بین ابزار KWfinder و Google Keyword Planner کدومو پیشنهاد می کنید؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان