دانش نامه لینک‌یار
بارگذاری ویدئو در سایت
  امتیاز 3.00 از 5 توسط 2 نفر

ویدئو را روی هاست بارگذاری کنیم یا در آپارات؟

سرفصل‌ها

یکی از سوال های اصلی و مهمی که بارها در مجامع و انجمن های مختلف مطرح شده و کاربران چندین بار این سوال را از ما داشته اند : اینکه ایا ویدئو را در هاست خودمان بارگذاری کنیم یا در آپارات و یا از هاست های دانلودی برای این کار استفاده کنیم؟ پرسش مکرر این سوال و اهمیت پاسخ آن باعث شد که این مقاله را نگارش و با شما دوستان به اشتراک بگذاریم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

آپلود ویدیو روی آپارات یا هاست

از جمله موارد و فاکتور هایی که باعث میشود پاسخ به این سوال سخت و قابل بحث باشد میتوان به مواردی مانند : حجم بارگذاری فایل ها - میزان تاثیر هر یک از این موارد در سئو محتوا - افزایش بازدید سایت - نرخ خروج کاربر - سرعت ایندکس ویدئو ها در آپارات و... اشاره کرد که ما بعد از بررسی جامع هر یک از این روش ها به بررسی موردی این فاکتور ها در ادامه مقاله خواهیم پرداخت.

 

مزایای بارگذاری ویدئو در آپارات

 

مزایای استفاده از اپارات

استفاده از این روش که ما در ابتدا ویدئو ها را در آپارات بارگذاری کرده و سپس از کد اسکریپتی آن برای درج ویدئو در سایت استفاده کنیم، مزایایی از قبیل : افزایش بازدید سایت برای کاربرانی که از آپارات وارد سایت میشوند، برندینگ و معرفی بیشتر، ایندکس سریع و افزایش رتبه صفحه ویدئو آپارات در گوگل و همچنین بارگذاری سریع ویدئو و سرعت لود آن به همراه استفاده نشدن از حجم هاست و... میتوان اشاره کرد.

دیگر مزایای استفاده از اپارات و سرویس های اشتراک ویدئو برای بارگذاری ویدئو های سایت، سیستم توضیع محتوایی است که این سرویس دهنده ها در اختیار کاربران قرارر میدهند. به این صورت که اگر کاربران با سرعت اینترنت پایین تری وارد سایت شوند میتوانند ویدئو را با کیفیت پایین و سرعت بیشتری مشاهده کنند. این امکان در سیستم های مدیریت محوتایی مانند وردپرس و... مشاهده نمیشود و تنها راه حل این است که شما کیفیت های مختلف ویدئو را به صورت دستی اپلود کرده و با افزونه های مورد نظر این امکان را به کاربران خود بدهید.

 

معایب بارگذاری ویدئو در آپارات

از اصلی ترین معایب و ایراد هایی که میتوان به روش بارگذاری ویدئو در آپارات و استفاده از کد آن در سایت گرفت این است که با بودجه خزش بالای آپارات و سرعت ایندکس آن، احتمال آنکه آن ویدئو ابتدا در آپارات ایندکس شده و سپس در سایت ما و احتمال اینکه گوگل آن ویدئو را به عنوان یک ویدئو دست اول در سایت ما ایندکس نکند افزایش پیدا خواهد کرد. اما از دیگر معایب آن میتوان مواردی مانند افزایش نرخ خروج و کاهش اهمیت ویدئو از دید گوگل  را برشمرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که با بارگذاری ویدئو در اپارات با آن مواجه خواهیم شد، عدم نمایش ویدئو بارگذاری شده در نتایج گوگل است. به این صورت که اگر شما ویدئو را ابتداعا در اپارات و سپس لینک ان را در سایت خود به اشتراک بگذارید، گوگل ان ویدئو را در صفحه serp یا همان صفحه نتایج نمایش نخواهد داد. و این مورد معمولا در سرویس های اشتراک ویدئو داخلی بیشتر به چشم میخورد و در سرویس های اشتراک ویدئو خارجی مثل یوتیوب این مشکل وجود ندارد. اما خب این موضوع که یوتیوب فیلتر است را نباید از خاطر برد!!!

 

مزایای بارگذاری ویدئو در هاست

از اصلی ترین دلایل و مزایای بارگذاری ویدئو در هاست سایت، سئوی محتوا وب سایت است، از این رو که با بارگذاری ویدئو در هاست شما، اولین بار این ویدئو در سایت شما ایندکس خواهد شد، میتواند تاثیر بیشتری نسبت به بارگذاری ویدئو در دیگر سرویس های اشتراک ویدئو داشته باشد.
از دیگر مزایای ای نوع بارگذاری میتوان به لود سریع پلیر و ویدئو در سایت اشاره کرد که این مورد به یوزر فرنلدی بودن سایت شما کمک خواهد کرد.

 

سوال دیگری که در این زمینه مطح است این است که : برای سئوی سایت بهتر است ویدئو را در هاست خودمان بارگذاری کنیم یا هاست دانلودی؟

 

بارگذاری ویدئو در هاست سایت یا هاست مجزا؟

در پاسخ به این سوال باید کمی به عقب تر برگردیم و موضوعی را مطرح کنیم که مشمول توضیحات بخش های قبلی نیز میشود. اصولا در بارگذاری ویدئو در هاست دو حالت دارد :

حالت اول : ویدئو را در هاستی بارگذاری میکنید که در یک صفحه از سایت خاصی منتشر میشود، مثل اپارات و یوتیوب و...

حالت دوم : ویدئو را در هاستی بارگذاری میکنید، اما آن ویدئو در جایی منتشر نمیشود و زمانی این ویدئو منتشر خواهد شد که لینکش در صفحه یا سایتی جایگذاری شود.

با در نظر گرفتن این دو حالت پاسخ به این سوال آسان میشود. شما اگر ویدئو خود را در هاستی بارگذاری کنید که در جایی منتشر نشود و انتشار آن برای اولین بار در سایت شما اتفاق می افتد، اعتبار آن ویدئو متعلق به شما خواهد بود و اگر آن ویدئو قبل از انتشار در سایت شما، در سایتی دیگر نمایش و انتشار داده شود، اعتبار آن ویدئو دیگر متعلق به شما نخواهد بود.

 

نتیجه گیری

به طور کلی میتوان گفت که اگر مشکل فضای هاست ندارید و یا مباحثی مثل جذب ترافیک سریع برای شما مهم است، استفاده از سرویس های اشتراک ویدئو توجیح پذیر تر است. اما اگر به دید سئو قصد بارگذاری ویدئو را دارید، استفاده از هاست خودتان گزینه بهتری است. و گزینه دوم هم روش توضیع شده، به این صورت که ویدئو هایی که حجم بالایی را دارند و به لحاظ اقتصادی برای شما به صرفه نیستند را در شبکه های اشتراک ویدئو بارگذاری کرده و ویدوئ های سبک و کم حجم را در هاست بارگذاری کنید.

 

نظرات

image
مریم
12:17 , 12 تیر 01

استفاده از سرویس های اشتراکی برای بارگذاری ویدئو رو برای کسی که سرعت لود سایت براش مهمه رو شما پیشنهاد میدید؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان