دانش نامه لینک‌یار
کمپین تبلیغات کلیکی
  امتیاز 4.70 از 5 توسط 5 نفر

راه اندازی کمپین تبلیغات کلیکی

سرفصل‌ها

همه چیز درباره تبلیغات کلیکی

دنیای تبلیغات در فضای وب بسیار گسترده است. امروزه روش های متعددی برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی کسب و کار ها جلوی پای شما قرار دارد که هر یک به نحوی میتواند کسب و کار شما را بهبود ببخشد. ما در این مقاله به زبانی ساده و سلیس تبلیغا کلیکی را معرفی کرده و خواهیم گفت که چگونه تبلیغات کلیکی میتواند در راستای معرفی محصول و خدمات به رشد کسب و کار شما کمک کند.
بهتر است بدانید انتخاب نوع تبلیغاتی که میخواهید برای کسب و کارتان در نظر بگیرید به عوامل متعددی از جمله بازار هدفی که مورد نظر گرفته‌اید، میزان بودجه‌ای که میخواهید به تبلیغات اختصاص دهید، جامعه هدف و... دارد.  تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click که به اختصار به آن PPC هم می‌گویند یکی از شیوه های نوین تبلیغات در صنعت کسب و کارهای دیجیتال است که امروزه به یکی از عناصر مهم در دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. آنچه در این مقاله خواهید خواند:

 

 

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یا به اختصار PPC (به معنای  پرداخت به ازای هر کلیک یا Pay Per Click) یکی از روش های تبلیغات هوشمند در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزه است که در این روش شما به ازای کلیک هر کاربر بروی لینک یا بنر تبلیغاتی خود، مبلغی را تحت عنوان هزینه پرداخت خواهید کرد. دقت کنید! اگر کاربری بر روی تبلیغات شما کلیکی نکند شما متحمل پرداخت هزینه ای نخواهید بود.(شرکت های معتبر اراده دهنده خدمات تبلیغات کلیکی در تلاشند تا با افزایش دقت در شمارش کلیکی ها(به طور مثال در نظر گرفتن ip کاربران برای جلوگیری از شمارش مجدد) به هدفمند شدن و افزایش بازدهی این نوع تبلیغات کمک کنند.

در واقع سیستم تبلیغات کلیکی به شما کمک میکند تا با انتخاب رسانه ها و جامعه هدف خود، کاربران حقیقی و هدفمند خود را با هزینه های اندک به صورت طبیعی و ارگانیک جذب کنید. بگذارید بیشتر توضیح دهیم! به طور کلی همانطور که می‌دانید برای تبلیغات معمولا از رسانه‌ها و وبسایت‌های پرترافیک استفاده می‌شود. قاعدتا شما برای همکاری با این وبسایت‌ها و رسانه‌ها باید در یک چارچوب مشخص فعالیت کنید. به طور کلی شما در این میدان، نقش تبلیغ‌دهنده یا advertiser و وبسایت میزبان، تبلیغ‌گیرنده یا publisher دارید. تبلیغ شما به هر نحوی که باشد باید بابت پلتفرمی که امکان تبلیغ را برای شما فراهم آورده، هزینه پرداخت کنید. این هزینه به سه صورت عمده قابل پرداخت است: پرداخت ماهانه، پرداخت به ازای دفعات نمایش تبلیغ و پرداخت به ازای هربار کلیک. از آنجایی که هدف ما مورد سوم است پس از پرداختن به موارد دیگر در این مقاله صرف نظر می‌کنیم. پس تا اینجا می‌توان گفت بازاریابی با تبلیغات کلیکی روشی است که در آن به ازای هر کلیک مبلغی را به پلتفرم میزبان پرداخت میکنید و در نقطه مقابل پلتفرم میزبان نیز در صدد اینکه تبلیغات شما بهتر نمایش داده شود، بر خواهد آمد.

 

 

همچنین در این راستا بخوانید : بهترین پلتفرم های تبلیغات کلیکی ایرانی

 

 

تاریخچه تبلیغات کلیکی

حالا که با تبلیغات کلیکی آشنا شدید بد نیست راجع به تاریخچه آن نیز بدانید چرا که ممکن است نکته ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهد! تبلیغ کلیکی برای اولین بار در سال 1996 به عنوان روشی برای پرداخت در نرم افزار   Planet Oasis مطرح شد. این اپ در واقع مجموعه‌ای از لینک‌های وبسایت‌های خبری و تجاری بود. در ابتدا شرکتها با خرج وسواس و به صورت محتاطانه‌ای این روش را بکار گرفتند اما در انتهای سال 1997 برندهای بزرگی از این مدل در کسب و کار خود بهره بردند. شرکت‌های بزرگی چون Google ؛ Microsoft و Yahoo از جمله شرکت‌هایی بودند که از این شیوه حمایت کردند و در سال 1999 بود که گوگل این مدل را بکار گرفت و بر مبنای آن یکی از ابزارهای خود تحت عنوان Google AdWords را به بازار عرضه کرد که هم اکنون یکی از ابزارهای مهم در بهینه سازی وبسایت‌هاست و "یکی از مهمترین و بزرگترین منابع درآمد شرکت گوگل محسوب می‌شود."

 

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد از جمله تبلیغات موتور جستجو یا   Search Ads ، تبلیغات محلی یا  Local Search Ads، تبلیغات  Pre-Roll، تبلیغات هوشمند مخصوص به بازاریابی مجدد یا  Remarketing Ads و تبلیغات نمایشی یا  Display Network  اما عمده‌ترین روش‌هایی که مورد استقبال قرار گرفته است:

  • تبلیغ در موتورهای جستوجو: روش اول خود به دو صورت عمده انجام می‌شود:
  • سئوی کلاه سفید سایت با بهره گیری از تکنیک هایی مثل رپورتاژ آگهی  تولید محتوا و ... که در این روش شما به صورت رایگان در نتایج بالایی موتور های جست و جو قرار خواهید گرفت.
  • یا اینکه به موتورهای جستوجو پول دهید تا شما را در کنار نتایج طبیعی صفحه اول، نشان دهد.
  • شما میتوانید با استفاده از پلتفرم های تبلیغات کلیکی (مانند لینکیار و یا دیگر پلتفرم های تبلیغات کلیکی) تبلیغات خود را در سایت های ناشر با روش های مختلف هدف گزاری کرده و نمایش دهید. در این روش از کار، شما مبلغی را به ازای هر کلیک مفید برای هر کاربری که از سایت میزبان وارد سایت شما شود پرداخت خواهید کرد. در این روش بسته به پلتفرمی که انتخاب خواهید کرد، ابزار هایی برای هدف گذاری تبلیغات در اختیار خواهید داشت تا بتوانید کمپین خود را بهینه کنید.

 

مزایای تبلیغات کلیکی

این روش نیز مانند سایر روش‌های تبلیغات در فضای دیجیتال مزایا و معایب خاص خود را دارد البته فراموش نکنید که حرف از این مزایا و معایب امری کاملا نسبی است و باید دید در چه جایگاه این مزایا و معایب تعریف می‌شوند. اما به صورت کلی از مزایای تبلیغات کلیکی می‌توان به:

  1. سرعت در نتیجه‌گیری: اگر بخواهیم مزیت تبلیغات کلیکی در برابر سئو را عنوان کنیم، تبلیغات کلیکی نسبت به فرایند سئو سریع‌تر شما را نتیجه مد نظرتان خواهد رساند. پس میتوان گفت PPC مناسب استراتژی‌های پرفشار مقطعی برای تبلیغات است.
     
  2. تمرکز بر بازار هدف: این روش تاحدودی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی، کاربران را به صورت گزیده‌تری وارد سایت شما میکند و دست شما را برای جذب مخاطبین خاص خود بیشتر باز میگذارد.
     
  3. محاسبه سود به نسبت هزینه: ویژگی خوبی این روش اینست که دقیقا به ازای میزان ورودی یا کلیک پول پرداخت می‌کنید و فرایند تبدیل کیلیک‌ها به مشتری را رصد کنید. درحالی که سایر روش ها فرایندهای مدت‌داری هستند نه به این معنا که غیر قابل محاسبه و اندازه گیری نباشند اما به اندازه این تبلیغ شسته روفته و شفاف نباشند.

 

چند نکته  مهم در مورد تبلیغات کلیکی

  1. در رابطه با هزینه‌ای که برای تبلیغات کلیکی باید پرداخت کنید، باید بگوییم که این هزینه بسته به پلتفرمی که انتخاب می‌کنید و تعداد کلیکی که میخواهید رزرو کنید و همچنین تعداد کلیکی که بر روی لینک شما می شود متفاوت است. و از کلیکی 100تومان تا 1000تومان یا حتی بیشتر هم وابسته به رسانه میزبان خواهد بود.
     
  2. برای اینکه بیشترین بهره را از تبلیغات کلیکی ببرید یاید مواردی را تحت نظر داشته باشید، به عنوان مثال سیستم آنالیز وبسایت خود را فعال کنید. بدانید که هدف شما از تبلیغ چیست، جامعه هدف خود را بشناسید، تبلیغات خود را در به صفحات خاصی لینک دهید(لندینگ پیج های از پیش طراحی شده)، بودجه مورد نظرتان را برای چند کلمه مصرف کنید؛ کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغ خود را انتخاب کنید و کیفیت متن تبلیغاتی خود را بالا ببرید.
     
  3.  تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید.
     
  4. در تبلیغات کلیکی دو مفهوم متفاوت مطرح است: PPC و CPC مورد اول پرداخت به ازای هر کلیک و مورد دوم هزینه به ازای هر کلیک است. در مورد اول تبلیغ‌دهنده به ازای هر کلیک باید هزینه مربوطه را بپردازد اما مورد دوم قیمت هر کلیک را به شما میگوید و امکان تحقیق درباره هزینه پرداختی آتی و بصرفه بودن یا نبودن آن را در اختیارتان قرار میدهد.

 

کمپین تبلیغات کلیکی یا کمپین رپورتاژ آگهی؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که وب مستران و صاحبان کسب و کار ها برای بودجه بندی تبلیغاتی خود در ذهن دارند این است که کدام یک از روش های تبلیغاتی بیشترین بازدهی را برای آنها در بر خواهد داشت. در دنیای تبلیغات دیجیتال امروز ابزار های مختلفی برای ایجاد و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی وجود دارد که کمپین رپورتاژ آگهی و کمپین تبلیغات کلیکی را میتوان از مهم ترین این روش ها دانست که هر یک دست آورد ها و ویژگی های خاص خود را دارند.
بهتر است بدانید که منظور از کلمه کمپین در تبلیغات به معنی استفاده از چند نوع تبلیغات با توجه به فیلد کسب و کار در کنار یکدیگر برای سنجش بازخورد و دریافت بیشترین بازدهی است. اما اگر شما به دنبال فروش سریع محصولات خود در زمان کوتاه و یا قصد معرفی برند و خدمات خود در زمان کوتاه برای مخاطبین بالقوه خود را دارید، راه اندازی کمپین تبلیغات کلیکی میتواند گزینه خوبی برای شما باشد. اما اگر به دنبال سئوی سایت خود و یک هدف بلند مدت برای قرار گیری در رتبه های برتر گوگل و دیگر موتور های جست و جو در کنار برند سازی خود هستید، راه اندازی کمپین رپورتاژ آگهی میتواند برای شما موثر تر باشدو

 

کلا پایانی 

پلتفرم لینکیار با در اختیارگذاشتن سرویس هوشمند تبلیغات کلیکی در کنار دیگر سرویس های تبلیغات هوشمند در حوزه بازاریابی اینترنتی ( پلتفرم خرید و فروش بک لینک و رپورتاژ آگهی از رسانه های معتبر داخلی و خارجی)، میکوشد تا در  راستای کمک به وب مستران و صاحبان کسب و کار ها در جهت رشد کسب و کارشان قدمی برداشته باشد.

نظرات

image
RussellVew
06:39 , 03 اسفند 99

Twitter account with 450 followers cheap Instant delivery check here https://sellaccs.net PM Skype & Telegram : congmmo ICQ : @652720497 Email : accsmarket.net@gmail .com Thanks

image
فرزانه
23:58 , 14 خرداد 00

از خدمات تبلیغات کلیکی لینکیار چطور میتونیم استفاده کنیم

image
فرنوش گرامی
20:40 , 15 خرداد 00

سلام. ممنون از مقاله خوبتون. از چه طریقی باید تبلیغات کلیکی رو راه اندازی کنیم؟

image
سوگل حمیدی
12:07 , 24 خرداد 00

راه اندازی کمپین تبلیغاتی از چه طریقی صورت میگیره؟ حتما باید توسط یه پلتفرم انجام بشه خودمون هم میتونیم راه اندازیش کنیم؟

image
نازنین ابراهیمی
22:28 , 26 خرداد 00

من خیلی از تبلیغات کلیکی برای سایتم بازخورد مثبتی نگرفتم ولی از موقعی که از کمپین های رپورتاژ آگهی استفاده کردم واقعا دارم پیشرفت سایتم رو به عینه میبینم و واقعا تاثیر گذاره

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان