دانش نامه لینک‌یار
طول متن رپورتاژ آگهی
  امتیاز 4.88 از 5 توسط 4 نفر

متن رپورتاژ اگهی کوتاه باشد یا بلند؟

سرفصل‌ها

با توجه به اهمیت بالا و نقش پر رنگ رپورتاژ اگهی در بازاریابی دیجیتال امروز و همچنین توجه بسیاری از کسب و کار های آنلاین به خرید رپورتاژ آگهی با اهدافی چون، افزایش فروش، افزایش ترافیک سایت، برند سازی و... سوالات و شبهاتی در این باره برای هرچه بهتر کردن رپورتاژ ها در راستای بالا بردن بازده تبلیغات وجود دارد که ما در مقالات قبلی به بسیاری از این سوالات پرداختیم. 
اما با توجه به اهمیت بالای موضوع متن رپورتاژ برآن شدیم که به این موضوع در یک مقاله مجزا بپردازیم.

 

 

سوالی که در واقع برای وب مستران و صاحبان کسب و کارهایی که قصد انتشار رپورتاژ آگهی را دارند این است که : آیا در متن رپورتاژ اگهی به تمامی جزئیات باید پرداخته شود و یا اینکه فقط کلیات کار و معرفی به صورت خلاصه باید صورت گیرد؟

در واقع با توجه به سنجش رفتار کاربران در دنیای اینترنت امروزی، نتیجه های بدست آمده مبنی بر این است که کاربران رفته رفته به سمت مطالعه مقالات و محتوای کوتاه تر سوق پیدا کرده اند و مطالبی که در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیازشان را تامین کند، کاربران را جذب خواهد کرد.
اما سوالی که وجود دارد این است که با توجه به مسائل بهینه سازی و سئوی سایت، یکی از المان های موثر در رشد رتبه یک مقاله، محتوای با کیفیت آن است و خیلی اوقات این افزایش رتبه با طول محتوا رابطه مستقیم دارد. و خب در کنار این مسائل خیلی اوقات، توضیحات مد نظر ما در یک متن کوتاه نمیگنجد. پس چاره چیست؟؟

پیشنهاد کارشناسان لینکیار به شما این است که شما میتوانید با رعایت یکسری اصول مهم و کاربردی، با بالا بردن میزان طول محتوای رپورتاژ اگهی خود، خوانایی متن رپورتاژ اگهی خود را نیز افزایش دهید :

 

1- از سرتیتر ها استفاده کنید :

سعی کنید با استفاده از سرتیتر های جذاب، به مخاطبین خود در هنگام مطالعه متن رپورتاژ اگهی شما، به آنها تمرکز بدهید.
نکته ای که در هنگام استفاده از سرتیتر ها باید به آن دقت کنید این است که، سرتیتر ها را به گونه ای انتخاب کنید که کاربران شما بتوانند به راحتی با یک جابجایی ساده در طول متن و با نگاه به سر تیتر ها متوجه موضوع اصلی رپورتاژ شما شوند و یک دید کلی از متن شما پیدا کنند.

 

2- پاراگراف ها رو کوتاه کنید :

همانگونه که در بالا اشاره کردیم، کاربران ثابت کرده اند که به دنبال مطالب و محتوای کوتاهی هستند که در کم ترین زمان ممکن، لب کلام را به انها برساند. خیلی اوقات اتفاق می‌افتد که کاربران بدون حتی خواندن یک پاراگراف از متن متوجه پیچیده بودن و طولانی بودن مطالب شوند.
شما ره راحتی میتوانید با ایجاد فضاهای خالی بین پاراگراف ها و همچنین کوتاه کردن پاراگراف ها، خوانایی مقاله خود را به بالاترین حد رسانده و کاربر را ترغیب به خواندن متن رپورتاژ اگهی خود کنید.

 

3- ذکر سرتیتر ها در قسمت ابتدایی متن :

اگر به ناچار مجبور هستید که متن رپورتاژ اگهی خود را به صورت مفصل و بلند بنویسید، سعی کنید در قسمت ابتدایی متن خود، سرتیتر ها را قید کنید، و در صورت امکان هر ک از این سرتیتر ها را با یک اشاره گر به قسمت مربوط به خود متصل کنید.
با این کار در عین بالا بردن خوانایی مقاله خود، به کاربر این اجازه را میدهید که به سریع ترین حالت ممکن قسمت هایی از متن را که مورد نیازش است مطالعه کند.

 

در پایان باز هم این نکته را متذکر میشویم که : زیبایی در مختصر و مفید نوشتن است و اگر قصد نوشتن یک رپورتاژ آگهی بلند را دارید حتما متن خود را به صورت طبقه بندی شده نگارش کنید.

 

 

نظرات

image
مهدویان
15:36 , 27 خرداد 99

بسیار عالی بود استفاده کردیم

image
ملکی
12:38 , 21 فروردین 00

ممنون از مقاله خوبتون. یک سوالی که داشتم این بود که موقع خرید رپورتاژ، اینکه بعضی از سایت ها رپورتاژ ها رو توی دسته های مشخصی با عنوان رپورتاژ آگهی درج میکنن. این تاثیر منفی داره؟ ایا گوگل میفهمه که این رپورتاژ آگهیه و ما خرید کردیم؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان