دانش نامه لینک‌یار
افزایش فروش با رپورتاژ آگهی
  امتیاز 5.00 از 5 توسط 2 نفر

۵ اصل در انتشار رپورتاژ آگهی که باعث افزایش فروش می‌شود

سرفصل‌ها

افزایش فروش و درآمد با انتشار رپورتاژ آگهی

همانطور که می‌دانید مدیرن کسب‌وکارها و وبمستران از روش‌های متفاوتی برای تبلیغات و برندینگ در راستای معرفی محصولات و خدمات خود در فضای وب استفاده می‌کنند. روش های مختلفی چون : تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و حتی تبلیغات تلوزیونی و... اما در این بین بهره‌گیری از کمپین‌های تبلیغاتی محتوا به عنوان روشی نوین یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که صاحبان کسب و کار ها برای معرفی و تبلیغ  برند خود از آن بهره می‌گیرند.
در تعریف از بازاریابی محتوا، بر خلاف باوز عموم که آن را تنها یک متن آماده که در رسانه ها منتشر میکنند. باید بگوییم : "بازاریابی محتوا فرایندی در کسب و کار و تبلیغات است که به تولید محتوای گیرا و توزیع آن در بستر های مختلف رسانه ای در جهت جلب توجه، جذب و درگیرکردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان، با هدف برانگیختن اقدام‌های سودآور در مشتریان می‌پردازد."

در واقع بازاریابی محتوا یک دنیای گسترده و فراتر از چند متن آماده است. معجزه بازاریابی محتوا از آن جایی شروع می‌شود که منجر به تبدیل خواننده به یک مشتری وفادار است. باید گفت که یکی از المان‌های اصلی بازاریابی محتوا، رپورتاژ آگهی است "رپورتاژ به معنی پرداخت هزینه به رسانه های معتبر جهت بازنشر محتوای تبلیغاتی آماده شده در راستای تبلیغات و معرفی کالا و خدمات".
امروزه رپورتاژها علاوه بر تبلیغ و برندسازی در زمینه تقویت سئو و جذب ترافیک نیز به رشد کسب و کار ها کمک میکنند. در این بین نکته‌ای که وجود دارد این است که، هرچه اصول و قواعد نوشتاری متن رپورتاژ آگهی بیشتر رعایت شده باشد و بیشتر در قالب بازاریابی محتوا  خبرنگاری قرار گرفته باشد، بر کیفیت و جذابیت آن خواهد افزود. علاوه بر این قواعد، اصول دیگری نیز وجود دارد که اگر به آن ها نیز توجه کنید می‌توانید عملکرد موفق‌تری در استفاده از رپورتاژها داشته باشید به طوری که در بحث فروش شما؛ اتفاقات مثبتی رخ دهد. در ادامه به معرفی این اصول و تشریح هر یک خواهیم پرداخت.

 

اطلاعات ارزشمند بدهید تا سرمایه ارزشمند کسب کنید!

ارائه اطلاعات ارزشمند در رپورتاژ

یک واقعیت ساده و مهم!!! تا زمانی که اطلاعات مفید و ارزشمند به مخاطب خود ندهید نمیتواند سرمایه ارزشمند که همان مشتری و کاربر وفادار است را جذب کنید! مسئله‌ای که وجود دارد این است که منابع مختلفی برای یک موضوع مشخص وجود دارد تا برای کسب اطلاعات به آنها مراجعه شود، اما یکی از مسائل مهمی که مخاطب بیشتر به آن اهمیت می‌دهد؛ مختصر و مفید بودن مطالب است، اینکه بدون هیچگونه معطلی به مقصود خود برسد و جواب سوالات خود را بیابد. این کار میسر نمی‌شود مگر اینکه شما مخاطب خود را رصد کنید و به دنبال این باشید که جواب سوالات مخاطبتان را با زیرکی تمام بدهید و او را جذب برند خود کنید.

 

به مخاطب خود متعهد و وفادار باشید

تهعد به مشتری در متن رپورتاژ

یکی از اصولی که فروشندگان و صاحبان کسب‌وکارها حرفه‌ای به آن توجه ویژه‌ای دارند؛ بحث کسب وفاداری مشتریان است. این افراد در ابتدای امر غالبا با تمرکز بر جلب اعتماد و وفاداری مشتری به استقبال مخاطب می‌روند و نه تمرکز بر فروش. البته نه به این معنی که بحث فروش را کاملا کنار بگذارند، بلکه به این معنی که در راستای اهدافی که برای فروش دارند و در ابتدای این مسیر، متمرکز بر این مسائل بنیادی هستند. ارائه یک متن قوی با رویکرد جذب مخاطب در متن رپورتاژ می‌تواند شما را در امر برقراری ارتباط با مخاطب کمک کند و احتمال مراجعه مخاطب به سایتتان را افزایش دهد. برای این کار می‌توانید با بهره‌گیری از مواردی چون طنز کلام؛ تمرکز بر مشکلات مخاطب و ارائه مطالب و حقایق عجیب و جدید در مخاطب خود تعهد و وفاداری را برانگیزید.

 

همچنین در این راستا بخوانید : نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای

 

شواهد را دست کم نگیرید

یکی از مسائلی که باید در فرآیند اماده سازی محتوای تبلیغاتی خود به آن توجه کنید افزایش کیفیت خدمات و نمایش رضایتمندی مشتریان قعلی خود به مشتریان بالقوه تان است. مسئله‌ای که وجود دارد این است که افراد تحت تاثیر سایرین هستند. اگر یکی از نزدیکان فرد یا نه، تعداد زیادی از افراد از خدمات و محصولاتی که یک کسب‌وکار ارائه می‌دهد راضی باشند؛ با یک تبلیغ دهان به دهان، جذب استفاده از خدمات و محصولات شما خواهند شد. بازخوردهای مشتریان خود را در اختیار کاربران قرار دهید. بگذارید تا بر اساس شواهد موجود تصمیم بگیرند. ثمره این کار در راستای جلب اعتماد و تعهد مشتری در آینده نزدیک نیز مثمرثمر واقع خواهد شد.

 

بر جلب رضایت مشتریان خودتان تمرکز کنید!

توجه به رضایت مشتری در رپورتاژ

واقعیت این است که ممکن است کیفیت عملکرد و خدمات و محصولات شما بسیار عالی باشد، اما نمی‌توانید توجه تمام افراد را به خود جلب کنید. این مسئله را به سادگی بپذیرید و با تمام قوا بر حفظ و جلب رضایت مشتریان فعلیتان سرمایه‌گذاری کنید. شاید درک این مسئله کمی برایتان سخت باشد اما واقعیت این است که همان معدود مشتریان وفادار شما از بزرگترین سرمایه های شما هستند و همین افراد می‌توانند مولدهای خوبی برای شما باشند.

 

تسلط بر موضوعات، اهرم قدرت شما

تسلط بر موضوع یکی از مسائلی است که همواره باید بر آن توجه کنید. اگر راجع به مسئله‌ای که در متن و محتوای تبلیغاتی خود در رپورتاژ ها در مورد آن صحبت می‌کنید اطلاعات خوبی داشته باشید، افراد به شما گوش می‌دهند. سعی کنید در متون تبلیغاتی خود تجربه و تلاشی که در این راستا کرده‌اید را برای مخاطب ملموس کنید. البته به خودتان سخت نگیرید همیشه جایی هست که شاید زور اطلاعاتی شما به آن نرسد و این یک امر طبیعی است و شاید یکی از رسالت‌های ما یادگرفتن باشد!  اما برای اینکه برموضوع مورد بحث مسلط به نظر برسید می‌توانید با بهره‌گیری از حقایق جدید و قابل اطمینان؛ افراد متخصص و تجارب آنها استفاده کنید و با زیرکی ایرادات موجود را حل و فصل نمایید.

رعایت این اصول در انتشار رپورتاژ آگهی منجر می‌شود شاکله کلی رپورتاژ شما یک بدنه محکم و قابل اعتماد را برای خواننده ایجاد کنید اما اجرهای این خانه و دکوراسیون داخلی آن؛ همان اصولی است که در نگارش رپورتاژ خبری باید رعایت کنید. نکات تکمیلی در مورد رپورتاژ آگهی را می‌توانید در پلتفرم لینکیار مطالعه کنید.

نظرات

image
مهتاب
11:34 , 24 خرداد 00

سلام روز بخیر. انتشار رپورتاژ آگهی رو چند وقت بعد از راه اندازی وبسایت باید شروع کرد؟

image
غزل
22:20 , 26 خرداد 00

برای برندینگ و افزایش فروش شما رپورتاژ آگهی رو پیشنهاد میدید یا بنر های تبلیغاتی و یک لینک رو؟

image
حسام
14:02 , 07 تیر 00

سلام اگر ما از سایت ایسنا چندتا ربورتاژ آگهی بخریم در فروش ما میتونه موثر باشه ؟ شانس فروش رو میبره بالا ؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان