دانش نامه لینک‌یار
افزایش بازدید سایت
  امتیاز 4.83 از 5 توسط 9 نفر

روش های افزایش بازدید سایت

سرفصل‌ها

راهکار های افزایش بازدید سایت

یکی از اصلی ترین سوال ها و چالش های وب مستران و صاحبان کسب و کار های اینترنتی را میتوان این سوال دانست : چگونه  ترافیک سایتم را افزایش بدم و چگونه و با چه راهکار هایی افزایش بازدید سایت داشته باشم؟ همانطور که می‌دانید هر چه میزان بازدید از وبسایت بیشتر باشد طبعا میزان فروش (افزایش فروش اینترنتی و به طور کلی نیل به هدف) بیشتر و برندسازی را نیز به‌همراه خواهد داشت. اما آیا افزایش بازدید سایت به هر قیمتی می‌ارزد؟! قطعا نه! راه‌های متعددی برای کسب ترافیک سایت وجود دارد. اما آنچه که مسلم است، انتخاب مطمئن‌ترین و درست‌ترین مسیر است. چرا که بیشترین عایدی را در طولانی مدت خواهید داشت. این راه؛ راه سئو و بهینه سازی سایت است. درست است که از نظر زمانی، مدت طولانی‌ای باید صرف شود اما در مقابل، مشتریان واقعی را به سمت کسب‌و‌کار شما روانه خواهد کرد. البته راه‌های یک‌شبه نیز وجود دارد! اما فراموش نکنید این راه‌ها ماندگار نیستند و برای شمان نان نمی‌شوند! و تنها در برهه‌های کوتاهی می‌توانند برای سایت شما مفید و موثر باشند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با راه‌های افزایش بازدید سایت آشنا کنیم. در ادامه سرفصل‌هایی که خواهید خواند آورده شده است:

 

  • منابع ترافیک‌های دریافتی

  • روش‌های کسب ترافیک طبیعی

  • روش‌های کسب ترافیک پولی

  • از چه طریقی آمار بازدید سایت را بررسی کنیم؟

  • ابزارهای تحلیل و رصد سایت، محتوا، سئو و تبلیغات

 

منابع ترافیک‌های دریافتی

منابع ترافیک وب سایت

قبل از اینکه بخواهیم روش‌های افزایش و کسب بازدید را برایتان شرح دهیم، ترجیح دادیم شما را با منابعی که منجر به دریافت ترافیک سایت می‌شود آشنا کنیم. آشنایی با این منابع برای شمایی که در حال راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی یا ارتقا آن هستید بسیار مثمر ثمر خواهد بود. زیرا وقتی با آگاهی از این منابع به طرح‌ریزی استراتژی کاری خود بپردازید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد و بازدیدهای واقعی بیشتری را برای وبسایت خود کسب خواهید کرد. به طور کلی این منابع به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند. منابع مستقیم و منابع غیرمستقیم. ترافیک مستقیم همان حالتی است که کاربر با وارد کردن آدرس وبسایت شما، آن را در موتورهای جستجو سرچ می‌کند یا با کلیک کردن روی لینک سایت شما از طریق منابع در دسترس به سایت شما وارد می‌شود. منابع ترافیک غیر مستقیم از طریق دیگر ترافیک را به سایت شما منتقل می‌کنند و روش‌های بیشتری را شامل میشوند. در زیر لیستی از منابع ترافیک سایت را آورده ایم:

به هر کدام از این روش‌ها یک کانال بازاریابی گفته می‌شود. زیرا از طریق هر کدام می‌توان برای جذب مخاطب اقدام کرد.

 

چطور بازدید وبسایتمان را افزایش دهیم؟

افزایش ترافیک وب سایت

همانطور که در قسمت قبلی مقاله گفتیم، روش‌های متعددی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد که در یک دسته‌بندی کلی به دو گروه طبیعی و پولی تقسیم می‎‌شوند. در ادامه مطلب می‌خواهیم با تفکیک این دو روش؛ راه‌های موجود در هر گروه را شرح دهیم.

 

1- روش‌های کسب ترافیک طبیعی

این روش که از روش دوم یعنی کسب ترافیک پولی با ارزش‌تر است، در طولانی مدت منجر به جذب مخاطبین واقعی برای وبسایت می‌شود و گاها با صرف هزینه کم یا حتی بدون هزینه اما با چاشنی صبر و پشتکار می‌توان به هدف مورد نظر رسید. فقط کافیست اصول و قواعد را به درستی رعایت کنید. از جمله اقداماتی که به منظور کسب ترافیک طبیعی می‌توان انجام داد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1. راه‌اندازی کمپین سئو: بالا بروید پایین بیایید در نهایت برای موفقیت و تثبیت برند و کسب‌وکارتان در فضای وب باید نکات مربوط به سئو یا بهینه‌سازی وبسایت را رعایت کنید! این یک قانون است و اگر بخواهید به آن بی‌تفاوت باشید ضربه اش را خواهید خورد. سئوی کلاه سفید مبحث گستره‌ای متشکل از المان ها و فاکتور های مختلفی چون : سئوی off page  یا سئوی خارجی سایت که خود به المان های مختلفی مانند : انتشار رپورتاژ آگهی، برند سازی و... تقسیم میشود.

2. بهبود سرعت سایت: یکی دیگر از مباحثی که در جذب مخاطب نقش مهمی را بازی می‌کند سرعت وبسایت است. تصور کنید سرچ میکنید: سرود ملی ایران؛ وبسایت‌هایی برای پخش این سرود به شما معرفی میشود. حال اگر لینک انتخابی شما با کلیک کردن پس از چند ثانیه لود نشود، چکار میکنید؟! دکمه BACK! و این یعنی گرفتن یک نمره منفی از موتور جستجو. پس به این عامل هم توجه ویژه داشته باشید..

3. تولید محتوای معتبر و جالب: محتوای معتبر و جالب یکی دیگ از عواملی‌ است که به برای وبسایت شما مخاطب و ترافیک واقعی جذب می‌کند! وقتی محتوای شما برای کاربر مفید باشد حتما در جستجوهای آینده خود، تمایل بیشتری به خواندن محتوای شما دارد تا دیگران! و این یعنی جلب رضایت و مشتری.

4. بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی: یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای وبسایت خود به طور طبیعی مخاطب جذب کنید، بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعیست! یکی از مزایایی که شبکه‌های اجتماعی دارند این است که چون افراد در این شبکه‌ها با دوستان و آشنایان خود در ارتباطند و میزان اثر گذاری تبلیغات دهان به دهان بیش از هر روش دیگریست، پس می‌توان از این تریبون به عنوان یک فاکتور موثر برای جذب مخاطب استفاده کرد.

5. ارتباط‌گیری با مخاطبان کامنت‌ها: کامنت مارکتینگ را میتوان یکی از اصلی ترین المان های بازاریابی نوین دیجیتال دانست. به نظرات و سوالاتی که مخاطبانتان در کامنت‌ها با شما در میان می‌گذارند بی‌توجه نباشید. این شرایط ضمن اینکه فضای تبادل نظر و گفتگو را فراهم می‌کند به شما برای تولید محتواهای مرتبط و البته جامع‌تر کمک می‌کند چون متوجه می‌شوید که مخاطب شما دقیقا دنبال چه چیزیست و این فهمیدن مخاطب به شما در مدیریت وبسایت و البته کسب‌وکارتان کمک شایانی می‌کند.

6. ایمیل مارکتینگ: یکی دیگر از روش‌های جلب مشتری ایمیل مارکتینگ است. از اسم این روش مشخص است که شما با دریافت آدرس ایمیل مخاطبان خود هر از چند گاهی با ارسال ایمیل مخاطب خود را از تازه‌های کارتان باخبر می‌کنید و به این صورت می‌توانید افراد را به وبسایتتان هدایت کنید.

7. مطالب منتشر شده قدیمی را بروز کنید: این یکی از مفاهیمیست که تاثیر مهمی در بازدید وبسایت شما خواهد گذاشت، هرچقدر محتوای شما بروزتر و جدیدتر باشد مخاطب بیشتری را به خود جلب می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله محتوای همیشه سبز را مطالعه کنید.

8. به نسخه موبایلی وبسایت خود اهمیت دهید: ریسپانسیو بودن یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که در جلب مخاطب می‌تواند به شما کمک کند زیرا در حال حاضر کاربران از ابزار مختلفی برای کسب اطلاعات از اینترنت اقدام می‌کنند.

9. بر روی عبارات کلیدی بلند سرمایه گذاری کنید: انتخاب کلمه کلیدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قطعا رقابت در کلمات کوتاه سختتر و البته مهمتر است اما نباید از معجزه کلمات و عبارات کلیدی بلند هم غافل شویم زیرا کاربران زیادی هستند که این کلمات را سرچ می‌کنند و البته رقابت در این کلمات نسبتا ساده‌تر است.

10. راه‌اندازی سیستم CDN : سیستم CDN  یا Content Delivery Network  به فارسی(شبکه توزیع محتوا) یک سیستم یکپارچه از سرورهای پرسرعت برای میزبانی داده‌های سایت شما است که رابطه بسیار مستقیمی با سرعت سایت و رتبه‌بندی‌ آن دارد. این سیستم، دسترسی به محتویات سایت شما را تا چندبرابر سریع‌تر می‌کند. در نتیجه کاربران از هر جای دنیا که بخواهند وارد سایت شما شوند، با سرعت بسیار بیشتری به محتوای آن دسترسی پیدا خواهند کرد. این اتفاق هم رضایت کاربران را بدنبال دارد و هم رضایت موتورهای جستجو.

11. استفاده از ابزار کشینگ ( Caching Tools ) مرورگر: با استفاده از این قابلیت سرعت دسترسی به اطلاعات سایت شما برای کاربران و مرورگرها زیاد می‌شود و این مسئله موجب می‌شود تا کاربران مجددا در بازدیدهای بعدی خود از سایت شما مجبور به بارگذاری دوباره فایل‌ها و اطلاعات نباشند.

 

2- متدهای کسب ترافیک پولی

در کنار تمامی راهکارهایی که در قسمت قبل به شما معرفی کردیم، باید بگوییم راهکارهای سریعتری برای رساندن شما به هدفتان وجود دارد! اما این روش‌ها صرفا برای زمانی مناسب هستند که شما را برای برگرداندن به وضعیت مطلوب کمک کنند. از جمله متدهای کسب ترافیک پولی:

 

1. راه اندازی کمپین رپورتاژ آگهی و بک لینک : این قسمت را میتوانستیم در هر دو قسمت و در هر دو زیر شاخه متد ها قرار دهیم، اما با توجه به ماهیت پولی بودن این نوع تبلیغات، توضیح مفصل راه اندازی کمپین رپورتاژ آگهی و کمپین بک لنیک را در این قسمت خواهیم داشت :

     رپورتاژ آگهی و بک لینک را میتوان  یکی از مهم ترین فاکتور های موتور های جست و جو برای رتبه بندی وب سایت ها دانست. امروزه الگوریتم های موتور های جست و جو با بررسی کیفیت بک لینک ها و رپورتاژ ها نتایج جست و جو ها را دست خوش تغییر میکنند. از این رو متد خرید رپورتاژ آگهی و بک لنیک را میتوان یکی از اصلی ترین و امن ترین متد های افزایش ترافیک وب سایت دانست.
 

 

 

 

2. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی: هر کدام از شبکه‌ها اجتماعی برای تبلیغات امکاناتی را فراهم آورده اند که با بهره گیری از این قابلیت‌ها و البته پرداخت مبلغی از این تریبون برای تبلیغ کسب‌وکار خود اقدام بفرمایید.

3. استفاده از تبلیغات PPC : موتور جستجوی گوگل نیز امکانی به منظور تبلیغات در فضای وب در اختیار کسب‌وکارها قرار داده که می‌توانید با هدف قرار دادن مخاطبان اصلی خود و تعیین تعداد بازدید، اقدامی برای افزایش تعداد بازدید سایتتان کرده باشید. اطلاع بیشتر از این امکان مقاله تبلیغات کلیکی را بخوانید.

4. اینفلوئنسر مارکتینگ : با استفاده از این روش تریبونی از سمت افراد مشهور و سرشناس در اختیار شما قرار می‌گیرد که توسط آن، میتوانید به صدها؛ هزارها و حتی میلیون‌ها نفر معرفی شوید.

 

از چه طریقی آمار بازدید سایت را بررسی کنیم؟

سنجش ترافیک وب سایت

پس از آنکه مجموعه اقدامات بالا را برای افزایش ترافیک سایت انجام دادید حالا نوبت به این می‌رسد که ببینید چقدر اقداماتی که انجام داده اید موثر واقع شده و چقدر نرخ کلیک سایت بالا رفته است. برای اینکار نیاز به ابزار مناسبی دارید تا بوسیله آن بتوانید فاکتورهای متعددی را تحلیل و اندازه‌گیری کنید. ابزارهای مختلفی برای اینکار وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها را در زیر به اختصار به شما معرفی خواهیم کرد:

  • گوگل آنالیتیکس : گوگل آنالیتکس امکان مشاهده و بررسی تمام ابعاد و زوایای سایت را در اختیارتان قرار می‌دهد به طوری که اتفاقاتی که در هر قسمت از سایتتان می‌افتد را می‌توانید ببینید؛ از محبوب‌ترین صفحۀ سایت شما گرفته تا اطلاعات دموگرافی و حتی رفتار کاربران در پیج شما.
  • سرچ کنسول: سرچ کنسول در واقع رابط شما با گوگل در سئو است. با استفاده از سرچ کنسول میتوانید گزارشی از موقعیتتان در نتایج جستجوی گوگل را ببینید. لینک‌های خارجی، کدهای اسکیما، سرعت سایت و ... از جمله این گزارش‌ها هستند.

 

نظرات

image
حسن
13:36 , 26 فروردین 00

اکثر متد های پولی افزایش بازدید سایت ها، موقت عمل میکنن و با استپ کردن کمپین، تبلیغات هم کاهش پیدا میکنه. بهتره که تمرکز سئو کارا روی سئوی کلاه سفید و اصولی سایتشون باشه.

image
مهسا
12:44 , 24 خرداد 00

شما چه موقع تبلیغات ادورس رو برای افزایش امار بازدید سایت پیشنهاد میکنید ؟

image
حمید
10:25 , 04 تیر 00

بازدید های ارجاعی مثل خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی موثر تره یا بازدید های تبلیغاتی مثل تبلیغات کلیکی و تبلیغات تصویری

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان