دانش نامه لینک‌یار
لینک سازی هدفمند
  امتیاز 4.86 از 5 توسط 7 نفر

روش های کاربردی لینک سازی هدفمند

سرفصل‌ها

امروزه با توجه به پیشرفت موتور های جست و جو، تکنیک های مختلفی برای لینک سازی نیز شکل گرفته است، سالانه الگوریتم های جدید موتور های جست و جو در جهت شناسایی و رشد وب سایت های با کیفیت، بک لینک های ورودی وب سایت ها را هوشمند تر و عمیق تر بررسی کرده و همین امر باعث افزایش رقابت در این زمینه شده است.

بی شک لینک سازی را میتوانی یکی از ارکان اصلی دنیای سئو دانست، یکی از المان های اصلی پیشرفت در جایگاه کلمات کلیدی، افزایش ترافیک و... . و با توجه به اهمیت همین موضوع، استراتژی ها و روش های نوینی در دنیای لینک سازی به صورت هدفمند شکل گرفته است.

البته باید به این نکته توجه کنید که با شکل گیری روش های لینک سازی هدفمند امروزی، نباید اصول پایه ای و اصلی لینک سازی را فراموش کنیم. ما در این مقاله به شما روش های کاربردی لینک سازی هدفمند را آموزش خواهیم داد تا با چند روش ساده، گام مثبتی را در راستای بهبود برند خود و افزیش جایگاه خود را تجربه کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

1- اولین گام لینک سازی هدفمند : بک لینک به سایت های معتبر

بک لینک به سایت های معتبر - لنیک سازی هدفمند

سعی کنید در صفحات مختلف سایت خود، با توجه به موضوعیت آن صفحه، به سایت های مرتبط مرجع آن زمینه لینک دهید و یا اشاره ای به آن سایت ها داشته باشید، این اقدام از چند جهت برای شما کاربرد داشته و موجب رشد سئوی سایت شما میشود :

  1. بالا بردن سرعت ایندکس سایت شما - لینک دهی به سایت های معتبر باعث افزایش سرعت ایندکس سایت شما از طریق خزنده های موتور های جست و جو میشود
  2. لینک دهی به سایت های معتبر باعث لینک پذیری مقاله و سایت شما شده و به دنبال آن باعث مرجعیت سایت شما در آن زمینه میشود. 
  • البته باید توجه داشته باشید که این فرآیند نباید بیش از حد انجام شود. لینک های خروجی بیش از حد میتواند اثرات منفی را در پی داشته باشد.

 

 

2 - انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر و مرتبط

یکی از اصلی ترین استراتژی ها در مبحث لینک سازی هدفمند، نوشتن رپورتاژ در سایت های معتبر و مرتبط با فیلد کاری شما و قرار دادن بک لینک در این رپورتاژ ها است.
رپورتاژ اگهی ها از چند جهت میتواند برای شما حائز اهمیت و در سئوی سایت شما مسمر ثمر باشند:

  1. رپورتاژ آگهی به دلیل نهان بودن ویژگی تبلیغاتی بودن آن میتواند، مخاطب را بهتر جذب کرده و در مبحث افزایش ترافیک ورودی به سایت از طریق کلیک بر روی بک لینک های رپورتاژ اگهی عملکرد خوبی داشته باشد.
  2. همانطور که در وب معنایی و در وظایف الگوریتم برت عنوان کردیم، بک لینک های درج شده در رپورتاژ اگهی به دلیل موضوعیت محتوای صفحه با انکر تکست استفاده شده، تاثیر بیشتر و بهتر و کم ریسک تری را برای شما خواهد داشت.
  3. بک لینک های درج شده در رپورتاژ اگهی معمولا به صورت بک لنیک فالو و دائمی هستند.

 

3- ایجاد تعامل با کاربران و مشتریان

تعامل با کاربران - بک لینک هدفمند

یکی از دیگر روش های لینک سازی هدفمند و گرفتن بک لینک طبیعی، ایجاد تعامل با کاربران از طریق کامنت ها، شبکه های اجتماعی و انجمن های پرسش و پاسخ است. شما میتوانید از طرق مختلف که برخی از نمونه های ان را ذکر کردیم با مشتریان و حتی همکاران خود در ارتباط باشید، حضور فعال در این پل های ارتباطی با توجه به تشابه موضوعیت سایت ها و جامعه هدف کاربران یکی از راه های لینک پذیری هدفمند برای وب سایت ها به شمار میرود.

 

4- فعالیت در گروه ها و شبکه های اجتماعی هم موضوع

لینک سازی هدفمند

حضور طیف گسترده ای از کاربران بالقوه شما و همچنین همکاران شما در انجمن ها و گروه های مختلف در سطح وب و شبکه های اجتماعی، و صحبت از برند شما در این بسترها، باعث شناسایی برند شما در دراز مدت خواهد شد.

شما میتوانید در اوایل کار به صورت تصنعی این گفتمان ها را شکل دهید. به طور مثال اگر زمینه کاری شما طراحی وب سایت است، وارد انجمن های هم موضوع شوید و به سوال کسانی که سوالی در زمینه طراحی سایت داشته اند پاسخ داده و سایت خود را به عنوان منبع پاسخ آن خبر جلوه دهید.

همانطور که میدانید تاثیر بک لینک هایی که از یک سایت هم موضوع اما با کیفیت پایین جذب میکنید، بسیار بالاتر از بک لینک از یک سایت معتبر اما با موضوع غیر مرتبط است. موتور های جست و جو گر گوگل بسیار به این موضوع اهمیت میدهند که سایت های میزبانی که به دیگر سایت ها لینک میدهند، آیا قرابت معنایی با سایت های مهمان دارند یا خیر.

پلتفرم لینکیار یکی از بزرگترین پپلتفرم های لینک سازی در ایران است که شما با استفاده از پنل کاربری آن میتوانید سایت های هم موضوع خود را با چند فیلترینگ ساده انجام داده و در کوتاه ترین زمان ممکن، سایت های با کیفیت و هم موضوع خود را پیدا کرده و اقدام به لینک سازی هدفمند کنید.

 

5- تولید محتوای با کیفیت

یکی از بهترین روش های برای جذب بک لینک طبیعی،  تولید محتوای با کیفیت است. تجربه ثابت کرده است که تولید محتوای مرجع و دست اول، یکی از اصلی ترین عامل های ساخت بک لینک به صورت طبیعی برای یک وب سایت هستند.

 

6- نشر مقالات در وب سایت هایی که قابلیت انتشار مطالب را به شما میدهند

یکی دیگر از روش های ساخت بک لینک هدفمند برای برند سازی و ارتقای جایگاه کلمات کلیدی (آمدن به صفحه اول گوگل)، انتشار مقاله و مطالب خود در سایت هایی است که اجازه انتشار مقاله را به شما میدهند، در ایران نیز نمونه هایی از این وب سایت ها وجود دارد : سایت هایی مثل ویرگول و...

 

 

 

 

7- ساخت کتاب های الکترونیکی - بک لینک هدفمند

از دیگر روش های ساخت بک لینک های هدفمند که موجب رشد جایگاه شما و جذب ترافیک به صورت مداوم و در دراز ممدت میشود ساخت کتاب های الکترونیکی در قالب های مختلفی چون Pdf و ... وباز نشر آنها در شبکه های اجتماعی و دیگر سایت ها است.

  • جالب است بدانید موتور های جست و جوگری چون گوگل، قابلیت خواندن محتویات و لینک های موجود در اینگونه فایل ها را دارند.

 

8- پروفایل شبکه های اجتماعی

از دیگر روش های ساخت بک لینک، لینک سازی در قسمت پروفایل های شبکه اجتماعی است، شما میتوانید با ساخت بک لینک در شبکه های اجتماعی و همچنین تقویت این صفحه ها، جذب ترافیک قابل توجهی را داشته باشید.

دقت کنید که یکی از ساختار های مهم موتور های جست و جو برای شناخت سایت های معتبر، بررسی صفحات محبوب شبکه های اجتماعی است.

 

9- انتشار مطالب و مقالات به صورت زمان بندی شده و منظم - لنیک سازی هدفمند

انتشار مقالات و مطالب خود به صورت منظم و زمان بندی شده در وبلاگ ها و وبسایت های هم موضوع و همکار خود، بسیار تاثیر بیشتری نسبت به انتشار مقاله و کپی ان در هزاران سایت و وبلاگ خواهد داشت. توجه داشته باشید که این روش میتواند در کنار روش های دیگری چون خرید بک لینک و خرید رپورتاژ اگهی از هزینه مالی بسیار پایین تری برخوردار بوده و برای وب سایت شما بسیار کارآمد باشد.

 

نظرات

image
محمد نمکی
15:44 , 30 فروردین 00

به نظر من اکثر این روش هایی که گفتید تقریبا غیر ممکنه و نمیشه از این روش ها برای لینک سازی استفاده کرد. به جز رپورتاژ آگهی. درسته رپورتاژ هزینه بالاتری نسبت به بقیه داره و لی خب خیلی راحت تر و مطمئن تر و سریع تر ادم جواب میگیره.

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان