دانش نامه لینک‌یار
برچسب یا تگ Hreflang چیست؟
  امتیاز 4.67 از 5 توسط 3 نفر

برچسب یا تگ Hreflang چیست؟

سرفصل‌ها

 

در یکی دیگر از مقالات آموزش سئوی لینکیار به توضیح ویژگی تگ جدید گوگل یعنی  hreflang tag و کارایی این تگ و نحوه استفاده این تگ در سایت میپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

ویژگی های برچسب hreflang چیست؟

با گسترش سایت ها و پراکندگی زبان های کاربردی و همچنین استفاده از زبان های مختلف در سایت های بین المللی و همچنین رواج گرفتن استفاده از سایت های چند زبانه در سطح اینترنت، گوگل به تازگی تگی را با عنوان صفت hreflang  معرفی کرده است.
این تگ به موتور های جست و جو از جمله موتور جستجوگر گوگل میگوید که یک صفحه خاص از یک سایت از چه زبانی استفاده میکند و در نتیجه آن صفحه را برای آن زبان ایندکس و رتبه بندی میکند. این نوع ایندکس کردن به گوگل در نمایش صفحه های سایت در زبان های مختلف کمک میکند.

 

 

لینکیار، سامانه جامع فروش و خرید بک لینک بدون واسطه در ایران

 

 

 

یک نمونه کد نحوه استفاده از تگ hreflang  در سایت

link rel = "alternate" href = "http://example.com" hreflang = "en-us" />

 

صفت hreflang در دسامبر 2011 توسط Google با هدف مشخص کردن رابطه های بین زبان های مختلف در صفحات مختلف وب برای بهینه کردن نتایج جست و جوی محلی برای کاربران بود. ویژگی hreflang این سیگنال را به موتورهای جستجو میدهد که کاربر درخواست می کند به زبان "x" به جای صفحه با محتوای مشابه در زبان "y" این نتیجه را فراخوانی کند.

 

 

 

یک مثال در استفاده از تگ hreflang tag 

به عنوان مثال ، اگر یک صفحه از یک سایت چینی به زبان چینی خود در صفحه اصلی انگلیسی خود ایجاد کنید ، می توانید با استفاده از hreflang = "es" آن را به عنوان "chain" برچسب گذاری کنید تا جستجوگرها آن صفحه از سایت شما را برای آن زبان رتبه بندی کنند.

همچنین تگ Hreflang می تواند در مواردی که شما میخواهید نشان دهید تا محتوای وب سایت شما به زبان های مختلفی اختصاص دارد مورد استفاده قرار گیرد. برای این کار  می توانید صفحات خود را حتی با مشخص کردن ویژگی hreflang با حاشیه نویسی نشان دهید که برای کدام منطقه محتوا محلی شده است ، مثلاً. Spain hreflang = "es-es" در مقابل مکزیک hreflang = "es-mx".

 

یک نکته : تگ hreflang  به عنوان یک سیگنال برای موتور های جست و جو ارسال میشود نه یک دستور العمل!

 

چند نکته تگ hreflang  در سئو :

این تگ میتواند در جاهای مختلف مثل محلی کردن نقشه های گوگل سایتتان استفاده شود.

موتور جست و جوی بینگ این تگ را نمیخواند و برای این کار از تگ متای زبان استفاده میکند!

 

 

 

نظرات

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان