دانش نامه لینک‌یار
نحوه افزایش نرخ کلیک
  امتیاز 4.88 از 5 توسط 4 نفر

افزایش نرخ کلیک

سرفصل‌ها

 

نرخ کلیک و یا همان CTR  یکی از پر بحث ترین موضوعات سئو بین صاحب نظران سئو کاران بین مجامعه مختلف و انجمن های زیادی از دنیای سئو بوده است، سوالاتی از قبیل آیا نرخ کلیک در سئو و بهینه سازی سایت ها مهم است یا خیر؟ چگونه CTR  بر سئوی سایت شما تاثیرگذار است؟ راه های افزایش نرخ کلیک چیست؟ imperession چیست و چه رابطه ای با CTR دارد؟ نرخ کلیک طبیعی چیست؟بهینه سازی CTR چیست؟ همیشه در این زمینه مطرح بوده است.

 

این سوالات بخشی از سوالاتی است که در ذهن شما وجود دارد اگر بدنبال جواب سوال هایتان هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

اما نرخ کلیک به چه معناست؟ نرخ کلیک به معنای نسبت تعداد قرار گرفتن در نتایج موتور های جست و جو(نمایش به کاربر) به کلیک بر روی لینک سایت است، پس به طور کلی میتوان گفت که افزایش نرخ کلیک یکی از مهم ترین وظایف بخش سئو و بهینه سازی هر سایت است. (هدف اصلی صاحبان سایت ها رسیدن به مشتری هدف و جلب نظر آن ها و متعاقد کردن کاربران با شیوه و شگرد های مختلف برای کلیک کردن بروی لینک سایتشان بوده است. ) - در ادامه به صورت تخصصی و مفهومی نرخ کلیک را تعریف و تفصیل خواهیم کرد.

 

برای تعریف و بیان مفهوم نرخ کلیک ابتدا باید با ایمپرشن(imperession) آشنا شویم.

Imperession چیست؟ اگر سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده شود یک ایمپرشن برای شما ثبت می شود.

 

نرخ کلیک(Click Through Rate) چیست؟ با توجه به تعریف ایمپرشن، تعداد دفعاتی که بر روی ایمپرشن های سایتتان کلیک بشود نرخ کلیک برای سایتتان اندازه گیری می شود یا به عبارت دیگر درصدی از کاربران که در نتایج گوگل بر روی لینک شما کلیک کنند.

 

نحوه محاسبه نرخ کلیک چگونه است؟

نحوه محاسبه نرخ کلیک

 

اگر تعداد دفعاتی که کاربر در نتایج گوگل بر روی سایت شما کلیک کرده را بر تعداد نمایش در نتایج گوگل تقسیم کنیم نرخ کلیک برای آن سایت بدست می آید. پش هر چه تعداد کاربر بیشتری بر روی نتایج شما کلیک کند نرخ کلیک سایت شما افزایش می یابد.

 * برای اینکه به اهمیت و چگونگی افزایش نرخ کلیک بپردازیم لازم است با یکی از الگوریتم های گوگل به نام رنک برین Rank Brain و همچنین با اصطلاح رقص گوگل یا Google Dance آشنا شویم.

 

الگوریتم Rank Brainچست؟

الگتوریم رنک برین و امتیازی که این الگوریتم برا سایت ها قائل است را میتوان یکی از مهم ترین فاکتور ها و المان های تاثیر گذار بر رتبه بندی سایت ها دانست.

الگوریتم رنک برین یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل برای پردازش بهتر داده و نمایش بهترین نتایج به کاربر است. این الگورتم در سال 2015 بطور رسمی بعنوان یک الگوریتم کمکی برای الگوریتم مرغ مگسخوار معرفی شد که پایه و اساس این الگوریتم، هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ بوده است. این الگوریتم بیشتر به آنالیز رفتار کاربران می پردازد و با این هدف طراحی شده که بهترین نتیجه ای که کاربر به دنبال آن بوده را نمایش دهد.

 

رقص گوگل یا Google Dance چیست؟

بطور خلاصه تغییر دوره ای نتایج گوگل برای بررسی میزان رضایت کاربران از صفحات جدید بر عهده این الگوریتم است. به این گونه که بطور آزمایشی سایتی که در رتبه پایین تری در نتایج وجود دارد را بالا می آورد و رفتار آن بعنوان مثال CTR و Dwell Tim یا مدت زمان حضور کاربر در سایت را آنالیز کند. اگر این دو ویژگی را متناسب با یکدیگر دانست، آن سایت را در همان جایگاه نگه می دارد و در غیر این صورت به جایگاه اولیه خود بر می گرداند.

 

نرخ کلیک سایتمان را از کجا ببینیم؟

مطمئنا همه ی شما عزیزان با سرچ کنسول گوگل آشنا هستید. شما میتوانید با استفاده از این ابزار آمار دقیقی را از نرخ کلیک و تعداد نمایش های سایت(ایمپریشن) را مشاهده و آنالیز کنید.

 

تاثیر نرخ کلیک بر سئو

تاثیر نرخ کلیک بر سئوی سایت

یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی نتایج گوگل نرخ کلیک می باشد. وقتی سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده شود ولی کسی بر آن کلیک نکند هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت ولی بالعکس اگر نرخ کلیک سایت شما بالا باشد کاربران بیشتری به سایت شما وارد می شوند و این نشان دهنده محبوبیت سایت شماست و گوگل برای سایت هایی با نرخ کلیک بالا، ارزش بسیاری قائل میشود.

برای اثبات تاثیر گذاری نرخ کلیک همین کافیست که یکی از کارشناسان سئو گوگل بنام Paul Haahr بیان نموده که گوگل از نرخ کلیک برای کیفیت سنجی و رتبه دادن به نتایج استفاده می کند.

 

ترفند های افزایش نرخ کلیک

راه های افزایش نرخ کلیک

 

1-انتخاب بهترین عنوان برای متن

وقتی شما عبارتی را در گوگل سرچ میکنید از بین نتایج نمایش داده شده، شما بدنبال جذاب ترین عنوان هستید و عنوانی که جذاب و مناسب باشد شما را جذب و مجاب به کلیک کردن بر روی لینک سایت می کند هرچه عنوان جذاب تر باشد به طبع کاربر پسند تر بوده و نرخ کلیک را بالا می برد.

سعی کنید در عناوین خود از کلمات بهترین،جدیدترین، کامل،رایگان،گام به گام،اصلی ترین و .... برای جذب کاربر استفاده کنید.

 

2-استفاده از پرانتز یا کروشه در عنوان متن برای افزایش نرخ کلیک

برای همه ما این باور جا افتاده است که مطالب مهم و کلیدی را در داخل پرانتز می گذارند. سعی کنید از این ترفند بصورت هوشمندانه و در جای مناسب استفاده کنید. پرانتز یا کروشه را می توان در عنوان و هم چنین متا نیز بکار برد برای مثال خرید بک لینک با کیفیت از لینک یار (بصورت رایگان و دائمی)

 

3-استفاده از اعداد در عنوان برای افزایش نرخ کلیک

همانطور که در بالا عرض کردیم عنوان جذاب در جذب کاربر بسیار دخیل بوده و مهم است. استفاده از اعداد هرچند از قدیم مورد استفاده قرار می گرفت ولی هنوز هم یکی از راه های بالا بردن نرخ کلیک سایت می باشد. برای مثال :

 

7فاکتور کلیدی افزایش نرخ کلیک سایت

خرید بک لینک مطمئن و با کیفیت از لینک یار(با 40% تخفیف)

 

4- URL های کوتاه و معنادار

لینک های کوتاه برای گوگل قابل فهم تر و برای آن ارزشمند تر است و کاربران نیز همانند گوگل به دنبال لینک های کوتاه ولی با معنا هستند. سعی کنید حتی الامکان از لینک های کوتاه و معنادار استفاده کنید.

 

5- توضیحات متای جذاب جهت افزایش نرخ کلیک سایت

شما باید با زبان بی زبانی در متای خود کاربر را با کلمات و جملات کوتاه و شگفت انگیز جذب خود کنید و او را وادار به کلیک بر روی سایت خود کنید.

توضیحات متا بهترین تریبون برای معرفی برند یا محصول خود می باشد که کی توانید از کلمات جادویی برای جلب توجه و جذب کردن کاربر استفاده کنید برای مثال از کلمات تعداد محدود، رایگان،آخرین فرصت، مهمترین، بهترین و ....

 

6-استفاده از استراکچر دیتا جهت افزایش نرخ کلیک

استفاده از این ترفند خود به تنهایی می تواند نرخ کلیک سایتتان را افزایش دهد. صفحه نمایش لینک های گوگل واقعا کسالت آور است. ده لینک آبی که هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. حال اگر شما از استراکچر دیتا ها و کد های اسکیما  schemaاستفاده کنید در بین نتایج یکدست گوگل متمایز می شوید و کاربر بیشتری بر روی سایت شما کلیک می کند.

 

7-سرعت بارگذاری صفحات سایت را بالا ببریم

ما برای جذب کاربری که لینک شما را انتخاب کرده است تنها 3 ثانیه وقت داریم. کاربر وقت ندارد که منتظر بماند تا صفحه شما لود شود پس هرطور که شده سرعت لود سایتتان را بالا ببرید.

 

نظرات

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان