دانش نامه لینک‌یار
تعداد لینک داخلی
  امتیاز 5.00 از 5 توسط 2 نفر

تعداد لینک های داخلی در هر مقاله

سرفصل‌ها

امروزه با روند معرفی و به روز رسانی و آپدیت الگوریتم های گوگل بیشتر شاهد این موضوع هستیم که فاکتور های سئو های داخلی اهمیت بیشتری پیدا میکنند و تکیه بر این تکنیک ها در عین کم هزینه بودن نسبت به سئو off page میتواند به رشد سریع سئو سایت شما کمک کند. بی شک تمام متخصصین حوزه سئو بر این باورند که تکنیک های لینک سازی داخلی یکی از ارکان مهم سئو به شمار میرود، اما بدون شک این موضوع هم مانند هر موضوع دیگری در سئو استاندارد هایی دارد و استفاده بیش از حد آن و یا عدم استفاده از آن میتواند صدمات زیادی به سئو سایت وارد کند.

 

قبل از پرداختن به موضوع اصلی بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که

اهمیت لینک سازی داخلی در چیست؟

اهمیت لینک سازی داخلی

اهمیت لینک سازی داخلی را از چند منظر میتوان مورد بررسی قرار داد، با در نظر گرفتن این پیش فرض که هر بار ربات های گوگل از یک کانال و یک صفحه وارد سایت ما خواهند شد، در مرحله اول لینک سازی داخلی به ربات های موتور های جست و جو کمک میکنند تا بعد از وارد شدن به یکی از صفحات ما، به دیگر صفحات دسترسی داشته باشند(چه بهتر که این دسترسی توسط یک مدل و استراتژی تبیین شده باشد) و همچنین با استفاده از انکر تکست ها در لینک های داخلی میتوانیم به موتور های جست و جو بفهمانیم که هر یک از صفحات ما در چه کلماتی برای ما حائز اهمیت هستند.
علاوه بر اهمیت لینک های داخلی برای موتور های جست و جو شما میتوانید با استفاده از این نوع لینک ها، ترافیک ورودی خود را کنترل کرده و با اهداف مختلف کاربران خود را به صفحات دلخواه هدایت کنید.

در سال های اخیر با توجه به افزایش ضریب اهمیت بودجه خزش، یکی از مهم ترین کانال های ایندکس شدن سریع صفحات در گوگل ، استفاده درست و ساختار یافته از لینک های داخلی است.

 

استاندارد تعداد لینک های داخلی در هر صفحه

به طور کلی میتوان گفت که برای هر مقاله بین 5 تا 10 لینک داخلی میتوان در نظر گرفت!!! شاید زمانی که در گوگل جست و جو کردید "تعداد لینک های داخلی مجاز" منتظر همچین پاسخ روشن و قطعی بودید. اما باید در همین جا با قاطعیت عرض کنم که خیر، هیچ حکم قطعی مشخص شده ای نه از زبان گوگل و نه دیگر متخصصین برای این موضوع وجود ندارد. اما چند نکته مهم و اساسی که حدود و تعداد بک لینک های شما را مشخص خواهد کرد را در چند نکته مهم و کاربردی آموزش خواهیم داد.

 

1- استراتژی های لینک سازی داخلی

استراتژی لینک سازی داخلی

یکی از اصلی ترین فاکتور هایی که تعداد لینک های داخلی شما را مشخص خواهد کرد، استراتژی شما خواهد بود. اینکه کدوم یک از صفحات ارزش بیشتری را برای شما خواهند داشت و همچنین آن صفحات در چه کلمات کلیدی و انکر تکست مورد هدف شما قرار خواهد گرفت، مواردی است یکی از عوامل مهم تعیین کننده لینک های داخلی شما خواهد بود.

اشتباه رایج : یکی از اشتباهات رایجی که گاها کارشناسان سئو درگیر آن میشوند، لینک دهی در تمام صفحات به صفحه اصلی با یک کلمه کلیدی مشخص است. بهتر است بدانید که لینک به صفحه اصلی در منوی سایت و لینک لوگو در تمامی صفحات وجود داشته و شما زمانی از این نوع لینک سازی داخلی استفاده خواهید کرد که قصد هدایت کاربر به این صفحه را به صورت درست داشته باشید.

 

2- لینک سازی داخلی با برچسب ها

در نظر داشته باشید که تگ ها یا همان برچسب ها و گاها دسته بندی ها (بسته به سطح برنامه نویسی و CMS) خود نوعی لینک سازی داخلی محسوب میشوند و در صورت داشتن استراتژی لینک سازی لایه محور و ساختار درختی، استفاده درست از این نوع لینک ها میتواند مثمر ثمر باشد.

 

3-اهمیت به کاربر در لینک سازی داخلی

در نظر گرفتن کاربر در لینک سازی داخلی

اصلی ترین فاکتوری که بعد از استراتژی لینک سازی داخلی تعیین کننده لینک های داخلی شما خواهد بود، در نظر گرفتن راحتی کاربر است، خود را جای کاربر بگذاریم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا در این قسمت از صفحه، آیا کاربر به این لینک احتیاج خواهد داشت یا خیر؟ آیا محتوای این لینک به درک بهتر کاربر کمک خواهد کرد یا خیر؟
اما در این بخش حتما باید به این موضوع دقت داشته باشید که شما برای اقشار و افراد مختلفی این صفحه را نگارش میکنید و حتما باید طرز رفتاران گستره زیادی از افراد را مد نظر قرار دهید.

 

4- طول محتوا

آخرین موضوعی که یقینا در تعداد لینک های داخلی شما تاثیر گذار خواهد بود، طول محتوای شما خواهد بود، به طور کلی رابطه مستقیمی بین طول محتوا و تعداد لینک های خروجی از یک صفحه وجود دارد (البته لزومی در این کار نیست و فقط طول محتوا به شما امکان تعدد لینک ها را خواهد داد).

 

کلام پایانی

شاید بار ها کلمه Over-Optimization شنیده باشید، این عبارت به معنی بهینه کردن بیش از حد یک صفحه و یا یک سایت برای موتور های جست و جو گفته میشود و یک روند کاملا شناخته شده برای موتور های جست و جو است و باید شما در فرآیند لینک سازی داخلی حتما در نظر داشته باشید تا این اتفاق برای شما رخ ندهد. و همیشه به یاد داشته باشید که در نظر گرفتن کاربر ها در فرآیند لینک سازی داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و شما در وحله اول باید لینک ها را با هدف هدایت و کنترل کاربر در نظر بگیرید. اما بسته به نوع استراتژی لینک سازی داخلی خود از هدایت کرولر های موتور های جست و جو قافل نشوید.

 

نظرات

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان