دانش نامه لینک‌یار
قوانین انتشار رپورتاژ اگهی
  امتیاز 4.75 از 5 توسط 2 نفر

هفت قانون طلایی برای انتشار رپورتاژ آگهی

سرفصل‌ها

حتما همه شما مخاطبینی که در حال مطالعه این مقاله هستید، با مفهوم رپورتاژ آشنایی دارید و به دنبال قوانین رپورتاژ برای بهبود و افزیش اثر بخشی رپورتاژ های خود هستید. اما اگر بخواهیم یک معرفی کلی از رپورتاژ داشته باشیم، رپورتاژ باید بگوییم که رپورتاژ آگهی ابزاری برای تبلیغ خود در فضای اینترنت است.
رپورتاژ اگهی تعاریف کلاسیک و انواع مختلفی (رپورتاژ تلوزیونی، رپورتاژ تصویری و اینفوگرافیکی و...) دارد. اما نوع خاصی از رپورتاژ که در این مقاله مد نظر ما است، رپورتاژ آگهی متنی است : در این نوع رپورتاژ آگهی میتوان گفت که انتشار یک مقاله در وبسایت‌های ناشر، علاوه بر اینکه سئوی سایت خود را تقویت نموده‌اید، در حوزه برندینگ و بازاریابی دیجیتال به منظور افزایش فروش نیز ورود پیدا کرده‌اید.
در حقیقت شما با انتشار یک رپورتاژ آگهی؛ مصداق بارز یک تیر و چند نشان زدن می‌شوید. در این میان نکته‌ای که حائذ اهمیت است استانداردها و قوانینی است که برای انتشار رپورتاژ باید در نظر بگیرید. در این مقاله سعی داریم تا شما را با هفت قانون طلایی انتشار رپورتاژ آشنا کنیم تا حداکثر بازدهی را در هر نوبت از پیاده‌سازی کمپین رپورتاژ آگهی خود داشته باشید.

در یک دسته‌بندی کلی این قوانین در حوزه‌های محتوا، لینک‌سازی و زمانبندی یک رپورتاژ خبری تقسیم بندی می‌شوند. البته صحبت کردن در مورد هر کدام از این مباحث جزییات خاص خود را می‌طلبد که در مجموعه مقالات لینکیار به طور جامع به هر یک از این مباحث پرداخته شده است. اما آنچه در این مقاله خواهید خواند، چکیده‌ای از نکات مهمی است که توجه به آنها می‌تواند نتیجه متفاوتی را برای شما رقم بزند.

 

برای مطالعه بیشتر میتوانید مقاله : ترفند های خرید رپورتاژ را مطالعه فرمائید.

 

اما بپردازیم به هفت قانون طلایی که برای انتشار رپورتاژ آگهی باید مد نظر داشته باشید:

  • عنوان جذابی برای رپورتاژ خود انتخاب کنید

عنوانی که برای رپورتاژتان انتخاب می‌کنید یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده است. در واقع عنوان یک مقاله اولین چیزیست که مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. پس هرچقدر که عنوان انتخابی شما با وسواس بیشتری انتخاب شود، امکان جذب مخاطب را بیشتر خواهد کرد. برای انتخاب عنوان مقاله و رپورتاژ خود، مجموعه نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

مخاطب خود را بشناسید: اینکه بدانید مخاطب شما کیست؟ و قرار است برای چه کسی بنویسید؟ راه را در انتخاب کلمات و سبک نوشتاری عنوان؛ برای شما بسیار هموار می‌کند.

عنوانی شفاف برای مقاله خود انتخاب کنید: مبهم نبودن عنوان یکی دیگر از نکاتیست که باید مد نظر داشته باشید. از آنجایی که چارچوب یک رپورتاژ خبری است، لذا استفاده از عناوین و متون مبهم می‌تواند بازخورد منفی برای شما بهمراه داشته باشد.البته این به این معنی نیست که فاکتور جذابیت و ترغیب مخاطب را نادیده بگیرید! هنر میزان بکرگیری ابهام است که هم کاربر را کنجکاو کند و هم نظرش را جلب کند!

 

 

  • محتوای رپورتاژ را دست‌کم نگیرید

مورد بعدی که حتما باید به آن توجه کنید محتوایی است که برای رپورتاژتان باید تولید کنید. این قسمت کار نیز بسیار مهم است. بخصوص مطلبی که در ابتدای مقاله خود می‌نویسید زیرا بر مبنای همین چکیده ابتدایی است که مخاطب تصمیم به ادامه مطالعه مقاله شما می‌گیرد. هرچه متن ابتدایی مقاله شما از نظر ارائه اطلاعات و همچنین جذب مخاطب قوی‌تر باشد، شانس موفقیت رپورتاژ شما نیز بیشتر خواهد شد. سعی کنید در انتشار مطالب و مقالات جدید و بروز پیش‌قدم باشید. این کار باعث می‌شود اعتماد مخاطب به سطح علمی و بروز بودن کسب‌وکارتان بیشتر شود. به هیچ عنوان از مقالات و مطالب وبسایت‌های دیگر کپی‌برداری نکنید زیرا اعتبار خود را نزد گوگل و مخاطبانتان از دست خواهید داد و با افت رتبه در گوگل مواجه خواهید شد. برای اطلاع از جزییات بیشتر نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای را مطالعه کنید.

 

  • لینک‌سازی در رپورتاژ، اهرم طلایی سئو سایت

نکته دیگری که در انتشار آگهی خود باید به آن توجه کنید بحث لینک‌سازی در رپورتاژ است. همانطور که می‌دانید انتشار رپورتاژ یکی از شیوه‌های کسب بک‌لینک است و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئوی سایت که تاثیرگذاری آن مستقیما صورت می‌گیرد، لینک‌سازی است. البته امروزه با پیشرفت الگوریتم‌های گوگل، لینک‌سازی کمی حساس‌تر از گذشته شده و اگر به درستی انجام نشود، میتواند نتیجه سو و مخرب داشته باشد. برای لینکسازی در رپورتاژ آگهی توجه به اعتبار دامنه و صفحه لینک‌دهنده؛ متن لینک‌شده یا انکر تکست؛ تعداد لینک‌ها و محل قرارگیری بک‌لینک از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع مواردی که گفتیم از اصول لینک‌سازی در رپورتاژ محسوب می‌شوند که اگر به درستی به آن‌ها پرداخته نشود، یکی از رسالت‌های رپورتاژ که کسب بک‌لینک است صورت نخواهد گرفت. توجه به اعتبار و دامنه به بحث انتقال اعتبار برمی‌گردد. در واقع شما با انتخاب ناشر رپورتاژ تعیین می‌کنید که چه مقدار اعتبار به وبسایتتان منتقل شود. تعیین و انتخاب انکرتکست و متن لینک‌شده موضوع دیگریست که در بحث لینکسازی باید مدنظر بگیرید. در رابطه با تعداد لینک‌های درج شده در متن رپورتاژ باید بگوییم که سعی کنید این تعداد از 3 بیشتر نشود و ترجیحا یکی از این 3 لینک را به وبسایت همکار خود دهید که ترجیحا اعتبار بالاتری از شما داشته باشد. و نکته دیگر بحث قرار گیری لینک‌ها در متن رپورتاژ است که هر چه در ابتدای متن قرار گیرد تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

  • زمانبندی انتشار رپورتاژ آگهی

نکته مهم دیگری که در رابطه با انتشار رپورتاژ آگهی باید مد نظر داشته باشید، زمانبندی انتشار و اجرای کمپین رپورتاژ شماست. یکی از نکاتی که باید در رابطه با انتشار رپورتاژ خود در نظر داشته باشید، تداوم و برنامه زمانی ایست که باید برای این کار در نظر بگیرید. انتشار رپورتاژ آن هم تنها یکبار در کل زمان فعالیتتان؛ نتیجه‌ بلندمدتی که مد نظرتان است را برایتان بهمراه نخواهد داشت اما با ایجاد یک برنامه مدون برای انتشار رپورتاژ در یک دوره زمانی علاوه بر برندینگ و ارتقا رتبه سایت در بحث فروش و جذب مخاطب نیز قدم برداشته‌اید.

 

  • رسانه‌ای که انتخاب می‌کنید را مدنظر بگیرید!

یکی‌دیگر از موضوعاتی که باید در انتشار رپورتاژ خود در نظر بگیرید، وبسایتی است که برای انتشار انتخاب می‌کنید. هرچه میزان اعتبار ناشر رپورتاژ بالاتر باشد قطعا برای وبسایت شما نیز مفیدتر خواهد بود زیرا انتقال اعتبار سایت اتفاق خواهد افتاد و این یک پوئن مثبت از نظر سئو برای سایت شما خواهد بود. از طرفی وبسایتی که پرمخاطب باشد احتمال دیده شدن رپورتاژ شما توسط مخاطبین بیشتر را بالا می‌برد و این یعنی شانس بیشتر برای دیده شدن و نهایتا افزایش بازدید و فروش شما.نکته دیگری که باید به آن توجه کنید موضوعیت سایتی است که انتخاب می‌کنید هر چه موضوع کارکرد وبسایت ناشر به حیطه کاری شما و موضوع رپورتاژی که می‌خواهید منتشر کنید نزدیک‌تر باشد، بهتر است زیرا از حوزه همکاری خود بک‌لینک کسب می‌کنید و این یعنی یک امتیاز مثبت از گوگل.

 

  • بهره‌گیری از مدیا فراموش نشود!

متناسب با متن و محتوای خود از داده‌هایی در قالب مدیا مانند تصویر، ویدیو، فایل صوتی و امثال آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا بر روی جلوه‌های بصری رپورتاژتان نیز کار شود و توجه طیف بیشتری از کاربران را به محتوای خود جلب کنید

  • از زیاده‌گویی بپرهیزید که آفت محتواست.

زیاده‌گویی در هر محفلی نتنها مخاطب را به خود جذب نمی‌کند که باعث دفع مخاطب هم می‌شود. سعی کنید قل و دل بنویسید و هر آنچه را که مخاطب به آن نیاز دارد را در متن خود پوشش دهید. البته نه به این معنی که از هر چیزی به سادگی بگذرید! هرجا که احساس کردید توضیح بیشتر به فهم بهتر مخاطب کمک می‌کندحتما توضیحات لازم را بدهید و حتی از مثال‌های مختلف برای این کار استفاده کنید. این کار اعتماد و وفاداری مخاطب را بیشتر خواهد.

اطلاعات و مشاوره جامع‌تر در بحث سئو و بهینه‌سازی سایت را می‌توانید در لینکیار، پلتفرم تخصصی سئو دنیال کنید.

نظرات

image
رویا نادری
10:43 , 04 تیر 00

من از مشتری های پای ثابت لینک یار هستم و خواستم این انتقاد رو داشته باشم که اگر بشه ناشر هارو به انتشار رپورتاژ در ساعت معین شده و دقیق اون روز ملزم کنید خیلی عالی میشه چون زمان انتشار رپورتاژ آگهی یکی المان های مهمه با تشکر

image
رها محمدی
15:10 , 27 تیر 00

چیکار کنیم که اثر بخشی رپورتاژ اگهی رو سئوی سایتمون افزایش پیدا کنه و نتیجه بهتری بگیریم

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان