دانش نامه لینک‌یار
سایت های رپورتاژ آگهی
  امتیاز 4.75 از 5 توسط 4 نفر

از چه سایت هایی رپورتاژ آگهی بخریم؟

سرفصل‌ها

صاحبان کسب و کار برای اینکه سرعت بیشتری در موفقیت خود ایجاد و سایت خود را بعنوان یک برند در حیطه کاری خود تبدیل کنند، نیازمند رعایت و پایبندی به یک سری اصول و استاندارد ها می باشند که این امر باعث می شود با سرعت بیشتری به هدف خود برسند.

یکی از بهترین اصولی که می تواند برای بهبود رتبه سایت و همچنین کسب و کار شما بسیار موثر باشد، استفاده از رپورتاژ آگهی است.

کاربران اینترنت همه روزه با حجم بالایی از تبلیغات مواجه هستند تبلیغاتی که بیشتر نقش مزاحم را داشته مانند بنر های چشمک زن و پاپ آپ هایی که بصورت ناگهانی در وسط صفحه نمایشگر ظاهر می شوند که ما نخوانده آن ها را با بی حوصلگی و بعضی اوقات با عصبانیت می بندیم، بنابراین این نوع تبلیغات مانند گذشته تاثیر گذار نیست.

در میان همهمه دنیای بازاریابی، تبلیغاتی به نام رپورتاژ آگهی مطرح شد که امروزه بسیاری از کسب و کار ها و صاحبان سایت برای بهبود وضعیت خود از آن استفاده می کنند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

در واقع رپورتاژ نوعی آگهی است که تلاش می کند مزایای یک محصول یا خدماتی را در ذهن خواننده تقویت کند.  این کلمه فرانسوی (Advertorial) ترکیبی از دو واژۀ Advertisment و Editorial است.

انتشار رپورتاژ آگهی با محتوای باکیفیت در سایت های مرتبط و پربازدید، بهترین تکنیک برای بهبود سئو سایت است و می تواند به صعود سایت شما در رتبه بندی نتایج جستجو کمک بسزایی کند.

حال با توجه به این توضیحات چه سایت های برای خرید رپورتاژ مناسب هستند؟

 

بیشتر بخوانید : رپورتاژ آگهی چیست؟

ملاک های انتخاب سایت برای خرید رپورتاژ آگهی

برای درج رپورتاژ آگهی علاوه بر اینکه به یک محتوای با کیفیت و سئو شده نیاز است، پیدا کردن سایت اهمیت بالایی دارد. با توجه به اینکه برای خرید رپورتاژ آگهی باید هزینه پرداخت کرد پس باید بدنبال سایتی باشیم که بهترین نتیجه را برای ما داشته باشد.

برای خرید رپورتاژ آگهی باید مواردی را در سایت ناشر مورد توجه قرار داده و آن ها را چک کرد که در زیر به مهمترین آن ها می پردازیم.

1-خرید رپورتاژ از سایت های مرتبط

هدف از تبلیغات، معرفی محصول یا خدمات به کابران هدف است. حال اگر شما رپورتاژ آگهی خود را در سایت های غیر مرتبط به حیطه کاری خود انتخاب کنید هیچ نفعی از تبلیغ خود نبرده اید و بازدهی کافی را نخواهد داشت. پس هرچه موضوع سایت به کسب و کار شما نزدیک تر باشد انتشار رپورتاژ آگهی در آن سایت برای شما ارزشمندتر خواهد بود.

2- تعداد بازدید کنندگان سایت

اگر شما سایتی را که برای رپورتاژ انتخاب می کنید تعداد بازدید پایینی دارد هیچ سودی  از تبلیغات عاید شما نخواهد شد.

تعداد ورودی از موتور های جستجوگر، مهمترین ملاک های خرید یک رپورتاژ آگهی موفق است.

3- از نظر سئو، سایت ناشر را بررسی کنید

سئو در اصل رعایت یک سری اصول برای بهینه سازی موتور جستجو است. مطمعنا هرچه سایت نشر دهنده رپورتاژ آگهی سئوی قوی تری داشته باشد گزینه بهتری برای انتخاب است.

برای بررسی سئوی سایت ملاک های مختلفی وجود دارد که مهمترین های آن را معرفی می کنیم:

  • سن و اعتبار دامنه

مطمعنا هرچه اعتبار دامنه (دامین اتوریتی) بالاتر باشد بهتر بوده ولی گزینه کامل و کافی برای انتخاب نیست.علاوه بر بررسی اعتبار دامنه باید ملاک های دیگر را نیز در نظر گرفت.

  • تعداد ایندکس

 تعداد ایندکس های یک سایت یک شرط بسیار مهم است و هرچه تعداد ایندکس بیشتری داشته باشد بهتر است.  تعداد ایندکس های یک سایت را می توان با  site:example.com فهمید.

زمان ایندکس مقالات سایت را بررسی کنید که آیا اخرین مقاله آن در گوگل ایندکس شده است یا خیر یا اینکه چقدر زمان می برد تا مقاله ایندکس شود.

  • رتبه الکسا

رتبه اکسا همانطور که در مقالات قبلی اشاره شده نکته ای بسیار مهم در سئوی سایت است چرا که هرچه رتبه الکسای شما بیشتر باشد به این معنی است که تعداد کاربران زیادی از سایت شما بازدید کرده اند چرا که رتبه الکسا امتیازی است که بر اساس تعداد بازدید کنندگان روزانه و ماهانه و میانگین تعداد صفحاتی که مخاطب در سایت مطالعه کرده، به سایت ها اختصاص داده می شود.

4 -رقبای خود را آنالیز کنید

اگر علم کافی برای خرید یک رپورتاژ آگهی را ندارید این بند کوتاه ترین و مطمعن ترین شیوه برای پیدا کردن یک سایت خوب است.

 شما با آنالیز رقبای خود می توانید بفهمید که آن ها از چه سایت هایی رپورتاژ و بک لینک بدست آورده اند و شما نیز می توانید  با خیال راحت تری از همان سایت های رپورتاژ خریداری کنید چرا که آن ها قبل از شما این مسیر را طی نموده اند.

5- مخاطبان یک وب سایت

اگر هدف شما از انتشار رپورتاژ آگهی فقط سئو شدن نیست و دوست دارید دیده شوید پس بسیار مهم است که مخاطبان سایت مورد نظر را بشناسید. هرچه این مخاطبان به مشتریان بالقوه شما نزدیک تر باشد ارزش رسانه برای شما بیشتر خواهد بود. برای انتخاب درست سایت از نظر مخاطب دو نکته زیر را در نظر بگیرید.

  • مخاطبان این وب سایت چه کسانی هستند

سن، جنسیت، علایق و ویژگی های یک مخاطب قطعا می تواند به تصمیم گیری شما برای انتخاب رسانه کمک کند

  • آیا وب سایت مورد نظر خوانندگان ثابتی دارد؟

اگر بخواهیم وب سایت های پر بازدید را از نظر مخاطب به دو دسته تقسیم کنیم، دسته اول وب سایت های هستند که دارای خوانندگان ثابت هستند. مخاطبانی که همیشه به سایت سر می زنند و مطالب جدید را مطالعه می کنند.

دسته دوم سایت هایی هستند که مخاطبان ثابت ندارند اما به دلیل حضور در نتایج گوگل، بازدید کنندگان بسیاری بدست آورده اند.

در حالت اول شما مطمعن باشید که رپورتاژتان خوانده می شود اما در حالت دوم برای دیده شدن رپورتاژ باید رتبه خوبی در گوگل داشته باشید.

6- تعداد و نوع لینک ها

هر سایت قوانینی برای انتشار رپورتاژ آگهی دارند. یکی از این قوانین تعداد و نوع لینک هایی است که به سایت شما می دهند.

تعداد لینک به زیادی نیست! چرا که هرچه تعداد لینک بیشتر باشد اعتبار کمتری به صفحه مورد نظر منتقل می شود و اگر تعداد این لینک ها زیاد باشد حتی باعث پنالتی شدن هم می شود. بطور معمول سایت های مختلف اجازه  درج  3 لینک را به شما می دهد.

نکته دیگر در مورد لینک، نوع آن است. لینک از نظر انتقال اعتبار دو نوع است: FOLLOW , NOFOLLOW

لینک های فالو همان لینک هایی هستند که مقداری از اعتبار سایت ناشر را به سایت شما منتقل می کنند ولی لینک های نوفالو هیچ اعتباری را برای سایت شما به ارمغان نمی آورد.

پس توصیه ما خرید رپورتاژ از وب سایت هایی است که به شما اجازه قرار دادن 3 لینک فالو را به شما می دهند

 

بیشتر بخوانید : معرفی انواع لینک در سئو

7- موقت یا دائمی بود رپورتاژ آگهی

تعدادی از سایت ها هستند که رپورتاژ خود را بصورت مدت دار منتشر می کنند برای مثال 6 ماه، یک ساله، و .... . خرید از چنین سایت های پیشنهاد نمی شود چرا که خبری از تاثیر طولانی مدت لینک نیست. همیشه قبل از رپورتاژ به این نکته توجه کنید.

8- محل انتشار رپورتاژ آگهی

بیشتر وب سایت ها رپورتاژ های خود را در صفحه اصلی و در بین مقالات خود سایت منتشر می کنند اما در این میان سایت هایی هستند که رپورتاژ آگهی را در دسته بندی رپورتاژ منتشر می کنند که این موضوع دو بدی دارد:

  • در معرض دید همگان قرار نمی گیرد و تنها تاثیر آن از لحاظ سئو است.
  • چون از صفحه اصلی لینکی نمیگیرد بنابراین اعتبار کمتری را را به صفحه شما منتقل می کند.

9- سایت ناشر چه محدودیت هایی دارد

هر وب سایت به توجه به قوانین و شرایط خود محدودیت هایی برای انتشار رپورتاژ آگهی دارد از قیبل تعداد عکس و کلمات. هرچند که موضوع مهمی نیست ولی خب برای گوگل متن هایی با کلمات بالا و تعداد عکس بیشتر، ارزش بالاتری برخوردار است.

کلام اخر

خرید رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های دیده شدن و سئو سایت می باشد. اما برای تاثیر گذاری رپورتاژ باید ویژگی و ملاک هایی که در بالا ذکر شد را رعایت کرد تا رپورتاژ خریداری شده تاثیر خود را داشته باشد.

اگر شما مخاطب عزیز ویژگی های دیگری برای انتخاب سایت جهت خرید رپورتاژ آگهی مد نظر دارید می توانید در بخش کامنت ها با ما در میان بزارید.

پلتفرم تبلیغاتی لینکیار در پنل فروشندگان رپورتاژ و بک لینک یک سری ویژگی از قبیل DA ، PA رتبه الکسا و تعداد ایندکس های سایت را در اختیار شما قرار می دهد که کار خرید را برای شما رحت تر کرده است.

شما با ثبت نام رایگان می توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. همچنین شما می توانید جهت مشاوره برای خرید رپورتاژ با همکاران ما تماس گرفته و سوال های خود را مطرح فرمایید. مشاوران ما در 24 ساعت 7 روز هفته پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود.

نظرات

image
الوندی
19:51 , 17 مهر 99

قیمت رپورتاژ آگهی هم با این ملاک ها تعیین میشه؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان