دانش نامه لینک‌یار
انواع رپورتاژ آگهی
  امتیاز 4.75 از 5 توسط 4 نفر

انواع رپورتاژ آگهی

سرفصل‌ها

رپورتاژ اگهی را میتوان نوعی از تبلیغات هوشمند دانست که قالبا در قالب یک گزارش در رسانه های مختلف با توجه به ماهیت و تارگت خود منتشر میشود. همین بستر انتشار رپورتاژ نیز فاکتور اصلی تقسیم بندی انواع رپورتاژ آگهی نیز قرار میگیرد.

رپورتاژ آگهی به دلیل ماهیت غیر تبلیغاتی خود، در فضای تبلیغاتی دنیای بازاریابی دیجیتال امروز و بازخورد خوب نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی به شدت مورد توجه صاحبان کسب و کار و وبمستران قرار گرفته است. در کنار تبلیغات غیر مستقیم متنی رپورتاژ آگهی از دیگر مذیت های رپورتاژ اگهی میتوان به بک لینک های طبیعی آن اشاره کرد که در فضای سئوی سایت از مهم ترین ابزار ها به شمار میرود.

 

برای مطالعه بیشتر : تفاوت بک لینک و رپورتاژ

 

معرفی انواع رپورتاژ آگهی

همانطور که در بالا گفتیم، بستر انتشار رپورتاژ آگهی، فاکتور اصلی مرز بندی و تقسیم انواع رپورتاژ به شمار میرود. در گذشته ای نه چندان دور، رپورتاژ آگهی فقط به بستر تلوزیون و یا انتشار متن در روزنامه ها و مجلات ختم میشد و تنها رپورتاژ های تبلغاتی نیز همین نوع رپورتاژ ها بودند. هر چند این نوع رپورتاژ ها هنوز هم به قوت خود باقی مانده است، اما رپورتاژ آگهی ها در دیگر بستر های تبلغاتی نیز به شدت پیشرفت کرده  مورد توجه صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است.

برخی از رپورتاژ آگهی های معروف عبارت است از : رپورتاژ آگهی تصویری (تلوزیونی)، رپورتاژ آگهی اینفوگرافیک، رپورتاژ آگهی اینترنتی، رپورتاژ آگهی روزنامه ای(ژورنالیستی). نکته حائز اهمیت در هنگام انتشار رپورتاژ در هر یک از رسانه ها، قالب و فرم استاندارد محتوا در هر یک از رسانه های مخصوص است که باید رعایت شود. در ادامه به تفصیل به هر یک از انواع رپورتاژ اگهی ها پرداخته و کاربرد هر یک را توضیح داده و در انتها بهترین نوع رپورتاژ آگهی را معرفی خواهیم کرد.

 

 

رپورتاژ آگهی خبری

با گسترش فضای وب و دسترسی فراگیر مردم به اینترنت و با ظهور سایت های مختلف و وبلاگ های پرمخاطب، امروزه انتشار رپورتاژ اگهی در فضای وب و در وب سایت های با کیفیت به یکی از بهترین روش های تبلیغاتی تبدیل شده است. با توجه به حجم بالای تبلیغات در دنیای وب امروزه و با توجه به ماهیت غیر تبلیغاتی بدن رپورتاژ و یا به زبان دیگر : نهفته بودن وجه تبلیغاتی رپورتاژ در لایه های پایین متن، رعایت اصول و استاندارد های نگارش رپورتاژ اگهی از فاکتور های مهم برای موفقیت رپورتاژ به شمار میرود.
انتشار رپورتاژ اگهی در سایت های با کیفیت و هم موضوع با فیلد کاری شما، میتواند علاوه بر مواردی چون : برند سازی، معرفی کالا و محصول به مخاطب و سئوی سایت در بحث جذب ترافیک و بالا بردن اعتبار سایت شما تاثیر مثبت و شگرفی را بگذارد.

 

پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی لینکیار

لینکیار یکی از پلتفرم های جامع و هوشمند انتشار رپورتاژ اگهی در ایران است که با سیاست سهل کردن ارتباط بین ناشران رپورتاژ اگهی اینترنتی و مدیران کسب و کار ها و وبمستران شروع به فعالیت کرده است. پلتفرم لینکیار پیاده سازی شده در دو پنل فروشندگان و خریدارن، به شما وبمستران این امکان را میدهد تا در کمترین زمان ممکن، سایت های با کیفیت و هم موضوع فیلد کاری خود را پیدا کرده و بدون واسطه و به طور مستقیم اقدام به خرید رپورتاژ اگهی و بک لینک نمایید.

 

رپورتاژ آگهی تصویری

یکی دیگر از نوع های پر کاربرد و پر بازده رپورتاژ آگهی، رپورتاژ آگهی تصویری است. فلسفه این نوع رپورتاژ ها بر اساس جمله معروف " یک تصویر جذاب صدها برابر نسبت به متن بهتر میتواند پیام را منتقل کند" بنا شده که به راستی هم میتوان این فلسفه را فلسفه درست و به جایی دانست.
این نوع رپورتاژ ها که قالبا بر پایه ی یک فیلم کوتاه و یا یک تصویر (عکس، اینفوگرافی و...) ساخته میشوند، در رسانه های مخلتفی چون تلوزیون و یا گاها رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی ویدویی و گاها نیز در وب سایت ها منتشر میشوند.

از مزیت های بالای رپورتاژ های تلوزیونی میتوان به افزایش اعتبار و برندینگ بالای این رسانه اشاره کرد که گاها بسیاری از مدیران کسب و کار ها را مجاب به استفاده از این نوع رپورتاژ ها میکند.

 

رپورتاژ آگهی ژورنالیستی ( ثبت رپورتاژ در مجلات و روزنامه ها)

رپورتاژ آگهی هایی که در مجلات و روزنامه های چاپی به ثبت میرسیدند یکی را میتوان قدیمی ترین نوع رپورتاژ آگهی دانست که در ابتدا روزنامه ها ومجلات با هدف کسب درآمد راه اندازی و اجرا کردند. در سال های اخیر شاهد آن بودین که این نوع رپورتاژ آگهی با ظهور اینترنت و رونق گرفتن وب سایت های خبری رفته رفته محبوبیت خود را از دست داده و کم رنگ تر شده است. این نوع رپورتاژ ها نیز قالبا با هدف معرفی محصول و یا خدمات یک شرکت و مجموعه توسط مجلات نوشته و به چاپ میرسید. که این هدف امروزه یکی از زیر مجموعه های رپورتاژ آگهی اینترنتی به شمار میرود.

 

بهترین نوع رپورتاژ اگهی

بهترین رپورتاژ آگهی

پاسخ به این سوال وابسطه به المان ها و فاکتور های مختلفی است. محیط تبلیغات یک کسب و کار نوع آن کسب و کار و پراکندی جامعه هدف آن کسب و کار مشخص میکند. اما با توجه به آمار و ارقام میتوان گفت رپورتاژ اگهی اینترتنی (رپورتاژ آگهی منتشر شده در وب سایت ها و مجلات اینترنتی) امروزه یکی از محبوب ترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کار ها به شمار میرود.
در رپورتاژ اگهی اینترنتی اگر به درستی جامعه هدف، وب سایت میزبان و اصول نگارشی رپورتاژ را رعایت کنید میتوانید به سرعت در بحث تبلیغات و برند سازی خود با هزینه های به نسبت پایین تر نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی به نتیچه مورد نظر خود دست پیدا کنید. یکی از مهم ترین اصول رپورتاژ آگهی در فضای وب، رعایت اصول نگارشی و متن رپورتاژ است که باید به گونه ای نوشته شود که کاربر به کمترین میزان جنبه تبلیغاتی بودن متن پی ببرد.

نظرات

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان